Cycas Revoluta gekocht, maar wat nu?

In deze rubriek kan je al je vragen kwijt in verband met palmvarens zoals Cycas, Dioon, Zamia, en andere palmvarens

Re: Cycas Revoluta gekocht, maar wat nu?

Berichtdoor Thijssiee94 op 15 okt 2015 00:20

revoluta schreef:vriend . je heb een mooi plantje gekocht . naar mijn mening een import plant . verpoten zeker doen maar kan ook prima nog even zo hoor . ik denk zelf niet echt top voor op de vensterbank sorry .
het nieuwe blad gaat snel teveel rekken te weinig licht zelfs als je hem binnen in de zon zet , daarom is naar buiten al snel het advies . maar niet jou plan dus kijk maar wat je wil sterkte groetjes . :thumb_up:


Bedankt voor je reactie....

Hmmmm..... Vond hem net zo leuk voor op de vensterbank... Maar dan heb ik gelijk een andere vraag..

Welke plant is dan wel mooi die je voor op mijn vensterbank aan raadt? Ik wil gewoon wat moois/exclusiefs..

Thanks
Thijssiee94
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 13 okt 2015 00:14
0 bedankjes

Re: Cycas Revoluta gekocht, maar wat nu?

Berichtdoor Thijssiee94 op 15 okt 2015 00:21

Anderen ook bedankt voor de reacties. Ik laat hem deze winter nog even binnen en ga hem volgend jaar feb/maart dan buiten zetten. Hopelijk hebben we dan ook een huisje gekocht.
Thijssiee94
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 13 okt 2015 00:14
0 bedankjes

Re: Cycas Revoluta gekocht, maar wat nu?

Berichtdoor Ivan op 15 okt 2015 00:26

wel opletten dat het snachts niet meer vriest. van horen zeggen dat ze daar het blad van kunnen verliezen (vergelen) ondanks dat het bij mijne wel goed ging, zou ik die gok niet snel bewust nemen.
Ivan
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: 31 aug 2011 08:51
65 bedankjes

Re: Cycas Revoluta gekocht, maar wat nu?

Berichtdoor Jos Mannaart op 16 okt 2015 00:01

Ook een gekocht voor € 2,95 wel veel geld maar het moest maar even.
Had begrepen dat als ze vorst vrij staan dat het goed is.
Staat nu dus in het tuinhuisje.
Betreft de keuze voor wel op de vensterbank.
Er is zo veel moois en ook exclusief dat het mijns inziens moeilijk is om iemand anders hierin te adviseren. Smaken verschillen tenslotte.
Ik zou zeggen, kijk wat je wilt hebben, dan informeren of het kan en dan aanschaffen :D
Jos Mannaart
 
Berichten: 551
Geregistreerd: 12 aug 2015 22:14
20 bedankjes

Re: Cycas Revoluta gekocht, maar wat nu?

Berichtdoor Thijssiee94 op 17 okt 2015 17:57

Jos Mannaart schreef:Ook een gekocht voor € 2,95 wel veel geld maar het moest maar even.
Had begrepen dat als ze vorst vrij staan dat het goed is.
Staat nu dus in het tuinhuisje.
Betreft de keuze voor wel op de vensterbank.
Er is zo veel moois en ook exclusief dat het mijns inziens moeilijk is om iemand anders hierin te adviseren. Smaken verschillen tenslotte.
Ik zou zeggen, kijk wat je wilt hebben, dan informeren of het kan en dan aanschaffen :D

Haha die van mij kostte 7 euro ipv 2,95
Thijssiee94
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 13 okt 2015 00:14
0 bedankjes

Re: Cycas Revoluta gekocht, maar wat nu?

Berichtdoor Jos Mannaart op 17 okt 2015 19:21

Die van jou is mooier, deze hier was een blad van geknakt.
Ging mij om er een te vinden voor de laagste prijs.
Als het een beetje wil geeft ie volgend jaar een nieuwe flush en zie je er niets meer van.
Geloof dat 7 euro in een 13 cm pot wel normaal is.
De prijzen variëren enorm bij de Cycas revoluta als je van het ene tuincentrum naar het andere hopt.
Heb deze gekocht om te kijken hoe deze soort de winter doorkomt.
Met een beetje geluk over een paar maanden m'n eigen zaailingen boven en dan is wat voorkennis wel handig :lol:
Jos Mannaart
 
Berichten: 551
Geregistreerd: 12 aug 2015 22:14
20 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Palmvarens (Cycas, Dioon, Zamia, ...)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten