Einde verhaal cycas revoluta?

In deze rubriek kan je al je vragen kwijt in verband met palmvarens zoals Cycas, Dioon, Zamia, en andere palmvarens

Re: Einde verhaal cycas revoluta?

Berichtdoor irminsul op 17 sep 2016 11:08

Dat is toch vaak een nieuwe flush. Je ziet het midden van de plant dan omhoog gaan en uiteindelijk rollen er nieuwe bladeren uit. Ik heb ook een cycas moeten kortwieken vorig najaar en dit jaar liep hij uit:

Afbeelding

Maar het gaat minimaal tot volgende zomer duren
irminsul
 
Berichten: 95
Geregistreerd: 02 nov 2015 16:32
Woonplaats: Almere
13 bedankjes

Re: Einde verhaal cycas revoluta?

Berichtdoor Sander@ op 17 sep 2016 11:36

Dat wordt dan nog lang wachten, kan ik hem volgende zomer wel wat mediterrane plantenkorrels geven zodat hij volgende zomer nog sneller bladeren gaat aanmaken?
Sander@
 
Berichten: 158
Geregistreerd: 08 maart 2016 18:23
Woonplaats: Eindhoven
3 bedankjes

Re: Einde verhaal cycas revoluta?

Berichtdoor irminsul op 18 sep 2016 00:06

Ik betwijfel of dat echt gaat helpen hoor. Volgens mij maakt het een cycas niet zoveel uit in wat voor grond ie staa, zolang het draineert.
irminsul
 
Berichten: 95
Geregistreerd: 02 nov 2015 16:32
Woonplaats: Almere
13 bedankjes

Re: Einde verhaal cycas revoluta?

Berichtdoor revoluta op 20 sep 2016 20:52

als je in de kern van de plant beweging ziet van licht bruine harige ik noem het maar even nep blaadjes.
als je dat ziet komt het blad ook zeker een keer .je kan ook eens in de bol knijpen als die nog stevig aan voelt . zeker nog niet weggooien .geluk ouwe !!!
lelijke planten bestaan niet .soms moet je wat langer kijken..
revoluta
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 27 jul 2013 14:04
Woonplaats: Zaanstad wormerveer
4 bedankjes

Re: Einde verhaal cycas revoluta?

Berichtdoor Yves S. op 27 sep 2016 18:57

Sander@ schreef:Wanneer kan ik zien of die nog leeft? Wat is zijn eerste teken van leven?

Wanneer hij terug nieuwe bladeren aanmaakt maar dat zal pas volgend jaar zijn tegen het einde van de zomer. Is het stammetje nog hard? Mijn twee cycas hebben eens een winter te koud gestaan en al het blad zat onder de schimmel. Alles er af geknipt en de eerstvolgende zomer allebei buiten in de volle zon gezet. In augustus kregen beide planten bijna gelijktijdig nieuwe bladeren. Intussen staan ze terug in al hun glorie op mijn terras! ;) Grond lichtjes vochtig houden mag zeker niet te nat staan nu en duimen dat je volgend jaar een flush hebt.
Yves S.
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 27 sep 2016 16:04
Woonplaats: Brakel
1 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Palmvarens (Cycas, Dioon, Zamia, ...)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron