Cycas Revoluta kleur en kromming bladeren

In deze rubriek kan je al je vragen kwijt in verband met palmvarens zoals Cycas, Dioon, Zamia, en andere palmvarens

Cycas Revoluta kleur en kromming bladeren

Berichtdoor Lango op 23 aug 2019 18:26

Hallo, ik heb onlangs een Cycas Revoluta aangekocht.
Deze kwam uit een kas en heb ik thuis in een grotere pot gezet. Hij staat onder een overkapping en alleen smorgens in de zon. Ik zie nu alleen dat er wat bladeren een rare kronkel hebben en een paar zijn bleek geworden.
Komt dit door vervoer en verpotten? Bij het vervoer heeft er een plastic hoes omheen gezeten om de bladeren bij elkaar te houden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groeten Hanno
Lango
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 23 aug 2019 18:11
0 bedankjes

Re: Cycas Revoluta kleur en kromming bladeren

Berichtdoor draco op 23 aug 2019 18:40

Tijdens de uitgroei zijn veders zacht en kunnen krom groeien als ze ergens tegenaan staan. Dode deelblaadjes onstaan soms emet name in oudere veders. Als je 't ontsierend vind, kun je ze met een klein schaartje bij de aanzet afknippen. Je Cycas ziet er overigens kerngezond uit.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Cycas Revoluta kleur en kromming bladeren

Berichtdoor Lango op 23 aug 2019 18:48

Bedankt voor de snelle reactie.
De veders staan hooguit tegen elkaar aan verder staat hij vrij, maar we vinden hem verder schitterend.
Dus als het niet iets is wat echt aandacht nodig heeft laten we hem lekker z'n gang gaan en genieten wij ervan.
Lango
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 23 aug 2019 18:11
0 bedankjes

Re: Cycas Revoluta kleur en kromming bladeren

Berichtdoor Jozef op 25 aug 2019 12:54

Fraaie plant. In mijn tuin behoort deze tot de favorieten. :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes


Keer terug naar Palmvarens (Cycas, Dioon, Zamia, ...)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten