cycas revoluta

In deze rubriek kan je al je vragen kwijt in verband met palmvarens zoals Cycas, Dioon, Zamia, en andere palmvarens

Re: cycas revoluta

Berichtdoor jeanpaul op 25 jul 2009 11:47

sorry
ik dacht dat het eerste bericht ik zag ook het laatste was
dus op deze site moet je van boven naar onder lezen
groeten
jean paul
jeanpaul
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 mei 2009 10:20
0 bedankjes

Re: cycas revoluta

Berichtdoor lapalmeraie op 26 jul 2009 17:42

Geen probleem hoor Jeanpaul.
Welkom op het forum trouwens! :D

Indien je liever de meest recente berichten bovenaan hebt staan (omgekeerde volgorde) dan kun je dit gewoon aanpassen bij jouw instellingen:

Gebruikerspaneel --> Forum instellingen.

Vriendelijke groeten
La Palmeraie
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: cycas revoluta

Berichtdoor francois op 26 jul 2009 20:07

ik heb er zelf een vorige week kado gekregen maar zij kunnen weinig vorst verdragen het is namelijk meer een kuipplant succes francois eijkhout
francois
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 28 maart 2009 16:41
0 bedankjes

Re: cycas revoluta

Berichtdoor zaagmans op 30 jul 2009 13:50

Vandaag kreeg ik de krant van de Lidl binnen (Belgie). 6/8 hebben ze de Cycas Revoluta te koop voor 4.99. 40-45 cm hoog. Jammer alleen dat deze plant kennelijk niet zo goed tegen kou kan.

Kan ik hem misschien in de winter onder mijn veranda zetten? Deze is wel gewoon open, dus hij staat dan eigenlijk wel buiten, maar wel uit de regen/sneeuw.
zaagmans
 
Berichten: 124
Geregistreerd: 25 jul 2009 12:20
1 bedankjes

Re: cycas revoluta

Berichtdoor kristof p op 30 jul 2009 14:00

voor mensen in de kuststreken is het goed te doen om een Cycas in de tuin te planten. in volle grond kunnen ze meestal wel een graad of 8 vorst aan alvorens serieus schade te hebben...met een afdak tijdens de winter is het zekers te doen. ik heb mijn exemplaar al 3j in de tuin is nog even groen/gezond als bij de aanplant...in pot moeten ze naar binnen tijdens de winter maar in potten is alles stukken minder winterhard.

gr
Kristof
kristof p
 
Berichten: 295
Geregistreerd: 01 mei 2009 09:34
Woonplaats: koekelare (west-vlaanderen)
23 bedankjes

Re: cycas revoluta

Berichtdoor zaagmans op 30 jul 2009 14:09

Thanks. Ik zie dat ze ook de Pachypodium Lamerei verkopen. Is dat wat? Kan die ook buiten?
zaagmans
 
Berichten: 124
Geregistreerd: 25 jul 2009 12:20
1 bedankjes

Re: cycas revoluta

Berichtdoor draco op 30 jul 2009 14:27

zaagmans schreef:Vandaag kreeg ik de krant van de Lidl binnen (Belgie). 6/8 hebben ze de Cycas Revoluta te koop voor 4.99. 40-45 cm hoog. Jammer alleen dat deze plant kennelijk niet zo goed tegen kou kan.

Kan ik hem misschien in de winter onder mijn veranda zetten? Deze is wel gewoon open, dus hij staat dan eigenlijk wel buiten, maar wel uit de regen/sneeuw.


waar heb je dat zien staan van die cycas ???
op hun site ( lidl.be ) staat nergens iets over verkoop van cycas
is wel niet veel geld en is ideaal om dan eens te experimenteren om die in volle grond te zetten , 5 € is niet overdreven
draco
 

Re: cycas revoluta

Berichtdoor zaagmans op 30 jul 2009 14:32

@ Draco: Damn, ik heb nu geen scanner bij de hand (vakantie), maar hij stond in de folder geldig van maandag 3 augustus t/m 8 augustus. En wel op bladzijde 6 linksonderaan. Let wel op he, het is de Belgische. Nu woon ik vlakbij de grens (ben ook een NL-er) dus ik zal als ik bij mijn ouders ben eens kijken of ze in NL ook te koop worden aangeboden.

Er stond overigens expliciet bij dat ze donderdag 6/8 te krijgen zijn.
zaagmans
 
Berichten: 124
Geregistreerd: 25 jul 2009 12:20
1 bedankjes

Re: cycas revoluta

Berichtdoor amourath op 30 jul 2009 19:16

Hij staat inderdaad niet op de website maar wel in de folder: http://i6.photobucket.com/albums/y202/Amourath/IMG_2856.jpg
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: cycas revoluta

Berichtdoor zaagmans op 30 jul 2009 19:25

amourath schreef:Hij staat inderdaad niet op de website maar wel in de folder: http://i6.photobucket.com/albums/y202/Amourath/IMG_2856.jpg


Yep, dat is hem. Thanks
zaagmans
 
Berichten: 124
Geregistreerd: 25 jul 2009 12:20
1 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Palmvarens (Cycas, Dioon, Zamia, ...)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten