Palmvaren kopen?

In deze rubriek kan je al je vragen kwijt in verband met palmvarens zoals Cycas, Dioon, Zamia, en andere palmvarens

Palmvaren kopen?

Berichtdoor Christophe op 28 nov 2009 19:44

Op deze website val je stijl achterover van de prijzen van een jonge palmvaren zaailing :shock:

http://www.cycadsforafrica.com/shop/products_new.php
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Palmvaren kopen?

Berichtdoor videomaster op 29 nov 2009 00:10

Dat moet toch een vergissing zijn?..... zo niet, alle palmbomen buiten hier en palmvaren gaan kweken!
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Palmvaren kopen?

Berichtdoor Christophe op 29 nov 2009 00:32

Ik ben niet zo op de hoogte van palmvarens en hun prijzen, maar ik weet dat er palmvarens zijn waar je voor een zaailing honderden euros betaalt. Deze palmvarens kwamen ook uit Afrika.

Maar vergis je niet. Het is het zaad dat zo duur is. Paul kan hier meer informatie over geven. Voor sommige zaden vragen ze tientallen euro's ... en dan maar hopen dat ie kiemt :)

... maar de prijzen op de website lijken me toch ook net iets erover. ;)

Misschien staat de munteenheid niet goed of zo ...

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Palmvaren kopen?

Berichtdoor TropiRo op 29 nov 2009 00:59

Het is inderdaad zo dat sommige Encephalartos soorten heel erg duur zijn. Ik ben afgelopen jaar een E.Nubimontanus tegen gekomen met 30 cm knol en die koste 5600 euro.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Palmvaren kopen?

Berichtdoor Christophe op 29 nov 2009 01:40

TropiRo schreef:Het is inderdaad zo dat sommige Encephalartos soorten heel erg duur zijn. Ik ben afgelopen jaar een E.Nubimontanus tegen gekomen met 30 cm knol en die koste 5600 euro.

Wie koopt zoiets denk ik dan :?
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Palmvaren kopen?

Berichtdoor TropiRo op 29 nov 2009 11:07

Christophe schreef:
TropiRo schreef:Het is inderdaad zo dat sommige Encephalartos soorten heel erg duur zijn. Ik ben afgelopen jaar een E.Nubimontanus tegen gekomen met 30 cm knol en die koste 5600 euro.

Wie koopt zoiets denk ik dan :?


Een hele kleine groep liefhebbers maar het grootste gedeelte zijn het mensen die status symbolen willen, net zoals ze een olijfboom van 10.000 euro kopen of een Jubaea van 15.000, het is meer voor de heb.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Palmvaren kopen?

Berichtdoor paul op 29 nov 2009 13:04

Hallo,
ik denk dat de prijzen +/- vergelijkbaar zijn met deze van andere sites. Bij deze prijs komt waarschijnlijk nog verzendingskosten, CITES, sanitary certifikaat bij. Dat wordt ook nog een niet te versmaden bedrag!
Natuurlijk staan er enkele variƫteiten bij die ik nog nergens anders te koop heb gezien: E. equatorialis en E. heenanii zijn praktisch verdwenen in de natuur. In kultuur brengen van grond, bosbranden enz..., grotere exemplaren van deze soorten werden "gestroopt" met behulp van helicopters. Alle wilde zaden van E. equatorialis bleken ook nog onvruchtbaar (volgens lektuur uitgegeven in 2002). Dat deze prijzen dan de pan uitswingen moet ons niet verwonderen.
Als men deze planten wil aanschaffen, probeer dan een europese verdeler te vinden die over de nodige vergunningen beschikt. Uiteindelijk zal dit goedkoper uitkomen dan rechtstreeks enkele plantjes in Zuid-Afrika te bestellen.
Groeten,
Paul
paul
 
Berichten: 433
Geregistreerd: 23 okt 2008 22:07
28 bedankjes


Keer terug naar Palmvarens (Cycas, Dioon, Zamia, ...)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten