Smaak pepers

Op het specerijen forum kan je al je vragen kwijt in verband met pepers, paprika, kruiden, gembers, ...

Re: Smaak pepers

Berichtdoor Carlo op 22 aug 2015 14:12

Het best snijd je ze in 6 of 8 stukken (handschoenen gebruiken of handsfree plassen :lol: )
Zo'n 7a8 uur in de oven op 60 a 70 graden is prima. Zorg wel voor wat verluchting in huis. De aromatische lucht die er af komt is heerlijk maar na een aantal uur kun je er toch behoorlijk hoofdpijn van krijgen. Wij tenminste wel dus heb ik destijds een droogapparaat gekocht welke ik in de garage zet als er gedroogd wordt. Hiermee droog ik ongeveer bij een zelfde temp en aantal uren.

Een andere manier is het drogen in zout maar daar heb je met zo'n grote hoeveelheid pepers niet zo veel aan. Fijngesnipperde pepers vermengen met veel zout op een bakplaat in de zon leggen. In enkele uren zijn de pepersnippers geheel gedroogd en heb je als het ware "heet zout"
In sommige winkels kom je dit zout ook wel eens tegen.

Op olie zetten kan ook maar dan moet je je zelf er goed in verdiepen vanwege het gevaar van botulisme.

Dunwandige pepers kun je ook doorrijgen met naald en draad en in het zonnetje hangen, of gewoon op een platte schaal leggen. In Spanje moet dit zeker geen probleem zijn want hier lukt het ook. (een paar keer insnijden versneld de droging)
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Specerijen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten