natuurlijke zoet maker stevia

Op het specerijen forum kan je al je vragen kwijt in verband met pepers, paprika, kruiden, gembers, ...

natuurlijke zoet maker stevia

Berichtdoor jaak op 12 feb 2012 21:05

ergens in november had ik op het nieuws vernomen dat er een natuurlijke zoet maker op de markt werd toegelaten,ik heb er zelfs mee in mijn handen gestaan op de beurs bij canna banana op 31 oktober vorig jaar maar heb het toen niet gekocht omdat ik van niet beter wist,vorige week kon ik er niet naast kijken want het stond te koop bij de delhaize winkels,dus hier zijn mijn eerste stevia planten
tuin 415_1024x768.jpg
tuin 415_1024x768.jpg (174.55 KiB) 12410 keer bekeken
en of ze zoet smaken :?: ge moogt gerust zijn.

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: natuurlijke zoet maker stevia

Berichtdoor GeL op 13 feb 2012 10:33

Mooi Jaak! Heb ze ook al gezaaid. Ze zijn echter redelijk variabel ( ze zullen niet allemaal zoet zijn) en onregelmatig bij de kieming (mijn laatste poging: 10 zaadjes/2 plantjes) . Ook moet je ze goed toppen om een compacte plant te bekomen. Ik krijg ze wel moeilijk door de winter, ik moet nog eens uitzoeken hoe dat komt.

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: natuurlijke zoet maker stevia

Berichtdoor jaak op 14 feb 2012 22:36

Michel,veel succes met de zaai pogingen,ik had er al zoiets over gelezen dat het niet eenvoudig is om te laten kiemen en dan moet je nog wat geluk hebben dat ze zoet smaken,blijven proberen zou ik zeggen :thumb_up: wat ik wel goed vind aan deze plant is dat als je al een wat grotere plant hebt,je het toppen kan gelijk stellen met oogsten van de blaadjes of om te stekken.

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes


Keer terug naar Specerijen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten