Peperseizoen 2012

Op het specerijen forum kan je al je vragen kwijt in verband met pepers, paprika, kruiden, gembers, ...

Peperseizoen 2012

Berichtdoor bananaking29 op 11 apr 2012 20:52

Hallooo alllemaal :D ,

Pas Geleden wat peperzaad gekocht om dit jaar ook maar eens teproberen,
Dit is het eerste jaar dat ik pepers kweek dus nog een beetje onervaren hierin.. ;)
Ben benieuwd :thumb_up:

Dit zijn de de eerste soorten (leken mij leuke soorten om mee tebeginnen :D ) :

Mulato Isleno
Royal Black
Caloro
Habalokia Chocolate
Habanero Chocolate
Habanero White
Ubatuba Cambuci

Ook nog een paar fotootjes :tong:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Gilian
bananaking29
 

Re: Peperseizoen 2012

Berichtdoor miriam067 op 29 apr 2012 23:51

Hoi,

Ziet er leuk uit!! :D Ik had vorig jaar 2 kleine peperplantjes gekregen tijdens plantenruil. afgelopen week heb ik ze weggedaan, ze zaten ineens onder de luis. Jammer dat ik toen nog niet wist dat je luis kunt verjagen met aftreksel van vlierbesblad... Misschien dat ik zelf ook dit jaar peperzaad ga zaaien. Het is erg leuk om te doen. Vroeger heb ik van de geoogste peper sambal gemaakt. Niets gaat boven je eigen kweek/oogst.

groetjes,
Mariam
miriam067
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 29 apr 2012 23:45
0 bedankjes

Re: Peperseizoen 2012

Berichtdoor Carlo op 30 apr 2012 00:07

Het is inmiddels veel te laat om nog te gaan zaaien, tenzij je de planten in de herfst kunt binnenhalen om verder af te kweken en te rijpen. Pepers en paprika's zaai je het best in januari/februari.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Peperseizoen 2012

Berichtdoor bananaking29 op 28 aug 2012 17:20

Het is weer een tijdje gelden maar hier een update van een peper:


Afbeelding
bananaking29
 

Re: Peperseizoen 2012

Berichtdoor Bellanda op 26 sep 2012 18:38

Heb dit zelf ook eens geprobeerd één jaar geleden. Bij de chinees een zakje rode, grote chilipepers gekocht en in de winter gezaaid. Alles ging vlot, mooie frisgroene planten maar dat dachten de bladluizen blijkbaar ook.

Pittig zijn de vruchten helaas niet van eigen bodem, te weinig licht vrees ik. In zuidoost - Azië heb ik Chilipepers gezien van ruim 1,5 meter. :happy_thai: Die nummer 1 (Habernero White) eten de mensen wel niet op, maar is meer voor de sier.

Mooie peper trouwens, veel vruchten voor één plant! Hoe zit het met de rijping ervan? Ik vraag me af of bladsnoei aan te raden is tijdens dit rijpingsproces? Dan gaan alle nutriënten naar de vruchten en veel licht is er toch niet meer voor fotosynthese nu eind september...
Met vriendelijke groeten,
Bellanda
Avatar gebruiker
Bellanda
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 26 sep 2012 12:34
Woonplaats: Hasselt
7 bedankjes


Keer terug naar Specerijen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten