Ruilbeurs Canna-banana 26/10/2014

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: Ruilbeurs Canna-banana 26/10/2014

Berichtdoor lapalmeraie op 20 okt 2014 20:55

Is aangevuld Edwin ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14409
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: Ruilbeurs Canna-banana 26/10/2014

Berichtdoor AIREMULP op 21 okt 2014 20:22

:thumb_up:
En voor het inorde maken van de fotos .


Edwin
One life, live it !!
Avatar gebruiker
AIREMULP
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 02 mei 2010 17:41
Woonplaats: Apeldoorn
135 bedankjes

Re: Ruilbeurs Canna-banana 26/10/2014

Berichtdoor Rob op 21 okt 2014 23:00

guus Canna-Banana schreef:Beste Palmvrienden,
Het is niet onze gewoonte om ons op het forum te laten horen, maar daar maken we nu eens een uitzondering op.
We maken speciaal een gedeelte van onze winkel leeg om binnen een ruilbeurs te organiseren. Eigenlijk snappen we ook niet zo goed wat de bedoeling is van een 'bijkomende' kofferbakbeurs op de parking? We willen het graag zo laagdrempelig mogelijk houden. Geen toegang en geen standgeld te betalen. Bovendien komen er ook een flink aantal bezoekers die niet eens weten dat er buiten ook iets te doen is. Dus uw verkoopkansen zijn binnen veel groter dan buiten! Bij een meeting in het voorjaar is het natuurlijk een ander verhaal, dan hebben we er alle begrip voor.
Dus, als het enigszins kan, reserveer een plek binnen, we maken zo veel plaats vrij als nodig is.

Nadia en Guus



Het basale probleem hiervan ontgaat me compleet, en houdt me al een paar dagen bezig.
Hetgeen op de parking gebeurt is geen georganiseerd event op zich, maar ontstaat min of meer spontaan. Er verhuizen alleen enkele planten alleen op afspraak van kofferbak a naar b.
De redenen hiervoor lijken me even evident: velen onder ons hebben geen hele dag beschikbaar, kunnen niet tijdig ter plaatse zijn, of hebben simpelweg weinig intentie om met een enkele plant en vrouwlief naast een tafel wil gaan staan wachten op de afhaler - die blijft dan eenvoudig in de kofferbak staan.

In mijn geval zijn bovenstaande redenen voor mij moverende aanleiding geen tafel te reserveren, maar vooral veel rond te lopen, en vooral te genieten van de mensen, de planten, de binnentuin en de gastvrijheid die we steeds weer ondervinden bij CB.

Vanzelfsprekend zal ik ten alle tijden de huisregels van CB respecteren, tegelijkertijd hopend dat e.e.a. niet tot een ban of verbod van kofferbak activiteiten zal leiden.

mvg
Rob

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: Ruilbeurs Canna-banana 26/10/2014

Berichtdoor JmC4c op 22 okt 2014 10:06

Mensen die planten meehebben voor mij, graag ze mee naar binnen te nemen.
Ik ga proberen zoveel mogelijk binnen te blijven. Anders loop ik steeds geen en weer en zoekt de helft van de palmvrienden hier achter mij, voor etiketten en dergelijke ;)
That's Me :tong:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
JmC4c
Bedrijven
 
Berichten: 4987
Geregistreerd: 25 jun 2011 16:43
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
502 bedankjes

Re: Ruilbeurs Canna-banana 26/10/2014

Berichtdoor guus Canna-Banana op 22 okt 2014 10:40

Beste Palmvrienden,
Even een kleine verduidelijking lijkt me hier op z'n plaats. Natuurlijk hebben we er geen enkel bezwaar tegen dat er planten op bestelling worden meegebracht en buiten worden uitgewisseld. Niet meer dan logisch dat je voor 3 bestelde planten geen hele dag een stand wil bewaken.
Wanneer echter de rest van de koffer gevuld is met planten die nog een nieuwe eigenaar moeten vinden, lijkt het ons binnen de aangewezen plaats!
Het doel van deze beurs is al jaren de afsluiter van het seizoen en dus voor velen de laatste maal dat we elkaar live ontmoeten, een gezellige babbel met al dan niet een hapje en een drankje.
Verder maken we ook uitgebreid publiciteit om zo veel mogelijk (exotische) plantenliefhebbers naar onze serre te lokken.
Als een bezoeker tussen de stands door wandelt en veel lege plaatsen ziet, zakt de motivatie om volgend jaar terug te komen. (want er waren niet veel standhouders en er was weinig aanbod) Dan vinden wij het een zonde als de lege plaatsen perfect opgevuld konden worden door liefhebbers die het de moeite niet vonden om hun waar binnen uit te stallen. Wanneer er minder bezoekers komen, zakt ook de motivatie bij andere standhouders om volgend jaar terug te komen. Resultaat, de beurs bloedt langzaam dood.
Het gaat hier dus totaal niet over het verstoren van huisregels oid, maar we zien het als een gemiste kans als er buiten planten te koop zijn waar alle niet forum leden geen weet van hebben. Daarom vragen we aan iedereen die plantmateriaal teveel heeft om het mee te brengen en ook binnen op te stellen. desnoods neem je met meerderen samen één stand en 'bewaak' je die om de beurt? Tegenwoordig nemen veel plantenbeurzen hun toevlucht door andere standhouders dan plantenliefhebbers (kaasboer, snoeischaren enz) de open plaatsen te laten opvullen, met als eindresultaat een braderij waar de echte plantenliefhebbers niet meer naar toe willen komen. Als we ons daar aan moeten bezondigen kunnen we de beurs beter niet meer organiseren in de toekomst. :-)
Voila, hopelijk snapt nu iedereen waar het ons om gaat! (kan tellen als tweede post op dit forum) :P
guus Canna-Banana
Bedrijven
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 29 sep 2014 20:38
3 bedankjes

Re: Ruilbeurs Canna-banana 26/10/2014

Berichtdoor dest_planten op 22 okt 2014 14:45

Hoi,

Frenky komt toch ook naar de meeting ?! Ik zie hem niet in de aanwezigheidslijst staan.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Ruilbeurs Canna-banana 26/10/2014

Berichtdoor lapalmeraie op 23 okt 2014 12:21

Frenky?
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14409
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: Ruilbeurs Canna-banana 26/10/2014

Berichtdoor Krisser op 24 okt 2014 08:47

Niet vergeten alle uurwerken goed te zetten, zomeruur -> winteruur! :)
Follow your bliss.
Krisser
 
Berichten: 441
Geregistreerd: 11 jan 2014 19:35
Woonplaats: Gistel (West-Vlaanderen BE)
82 bedankjes

Re: Ruilbeurs Canna-banana 26/10/2014

Berichtdoor guus Canna-Banana op 24 okt 2014 10:28

Zondag 26 oktober de 7e Canna-Banana exotische planten ruilbeurs.(11-17u)
Met 29 standhouders (en natuurlijk onze eigen planten en decoratie) krijgen we het opnieuw lekker vol. Met zo veel exoten onder één dak, moeten we alleen nog op de weergoden rekenen om er een fijne dag van te maken.
Nieuw dit jaar! Extra parking op de weide in de Tinstraat tussen de huisnummers 57 en 63. (dit slechts op 150 m van de serre!) Hopelijk blijft het vanaf nu droog en kan deze weide het parkeerprobleem definitief oplossen. Tot zondag!
guus Canna-Banana
Bedrijven
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 29 sep 2014 20:38
3 bedankjes

Re: Ruilbeurs Canna-banana 26/10/2014

Berichtdoor ron op 24 okt 2014 23:28

Hallo palmvrienden
Omdat ik met behoorlijk wat mensen heb afgesproken en dus wel zo'n beetje de hele dag op de beurs
zal rond lopen en nog wat planten over heb,
heb ik ook een paar meter binnen gereserveerd.

In overleg met Guus gaan we ook proberen wat
extra ruimte vrij te maken zodat u ook uw planten die
gereserveerd zijn voor anderen bij mij kan stallen.
Zo dat u niet iedereen keer naar de auto hoeft te lopen.
Ter herkenning zet ik dit bordje bij mijn plantjes.
Gr. Ron.
Bijlagen
IMG_20141022_150016.jpg
IMG_20141022_150016.jpg (201.97 KiB) 3838 keer bekeken
Avatar gebruiker
ron
Moderator
Moderator
 
Berichten: 699
Geregistreerd: 09 dec 2011 15:02
Woonplaats: Zwijndrecht nl
68 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten