bestelling bij Floribunda

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor s.janssen op 18 jun 2015 22:11

:applaus: :applaus:

Ik kan niet wachten!!!!!!!!!!!!


Bedankt Kai voor de moeite die je nu al hebt gedaan! :thumb_up:
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Kai op 18 jun 2015 22:23

s.janssen schreef::applaus: :applaus:

Ik kan niet wachten!!!!!!!!!!!!


Bedankt Kai voor de moeite die je nu al hebt gedaan! :thumb_up:


Met heel veel plezier Sylvan! Ik kan ook niet wachten!
Avatar gebruiker
Kai
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 11 mei 2014 21:07
Woonplaats: Amsterdam
17 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Kai op 26 jun 2015 12:08

Ik had nog even een reactie gestuurd op de laatste mail waarin ik heb gezegd dat ik het niet erg vind dat de zending ná the 4th of july wordt verstuurd als dat ten goede komt aan de snelheid en daarmee overlevingskans van onze planten.
Verder nog wat betalingsdetails doorgesproken; het zal allemaal via paypal geschieden, dat moet wel goed komen.

Zijn reactie is als volgt:

Kai..We will not be shipping next week as USDA is understaffed with 4th of July week but will proceed for a July 10 ship date..
I will alert you closer to ship date and will have some kind of total to Paypal next week..
we will just need to paid in advance for plant cost then we bill for Phyto,inspection and treatment time,P&H and Express Mail charges.Included in Packing and handling is the approx 4% we do not receive after Paypal get there cut..thanks Jeff


Het komt er dus op neer dat:

-Datum van verzenden wordt 10 juli
-Verder zijn alle planten leverbaar :thumb_up: :thai: :applaus:

Verzending op 10 juli zou kunnen betekenen dat het pakket 5-7 dagen in Amsterdam arriveert. Met waarschijnlijkheid dus 15 - 17 juli!

De bijkomende kosten wordt steeds inzichtelijker, we kunnen dit onderverdelen in een aantal delen:

-Phyto kosten (deze hebben jullie al aan mij betaald)
-Treatment time (Behandelingstijd, ik denk verrichte arbeid maar dat is me niet geheel duidelijk)
-P&H (packing and Handling) oftewel netjes inpakken van onze mooie plantjes
-Verzendkosten

Verder wil ik om zo volledig mogelijk te blijven de al eerder genoemde mogelijke douanekosten bij aankomst van het pakket onder de aandacht houden (deel 5 van de bijkomende kosten).

Mvg,

Kai
Avatar gebruiker
Kai
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 11 mei 2014 21:07
Woonplaats: Amsterdam
17 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Kajsa12 op 27 jun 2015 13:43

Bedankt dat je ons zo goed op de hoogte houdt, Kai. :thumb_up:

Nog een paar weekjes.
Groeten Henri
Kajsa12
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 23 nov 2012 00:37
Woonplaats: Helmond, ZO-Brabant, NL
13 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Kai op 30 jun 2015 09:48

[quote="Kajsa12"]Bedankt dat je ons zo goed op de hoogte houdt, Kai. :thumb_up:

Nog een paar weekjes.[/qu

No problemo Henri,

Ik ben het jullie allen ook wel enigzins verplicht, er staat geld van jullie op mijn paypal...

Deze week moet ik dus bericht krijgen, betaal ik de planten (zonder overige kosten) en gaan ze aan de slag daar.
Vervolgens krijg ik de invoice met alle overige kosten, die ik dan ook moet gaan betalen.
En natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
Avatar gebruiker
Kai
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 11 mei 2014 21:07
Woonplaats: Amsterdam
17 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Kai op 01 jul 2015 16:39

Gisteravond kreeg ik het volgende bericht van Jeff:

Kai..we cannot send Ravenala madagascariensis to Europe so that will be deleted and we cannot add anything else sorry..The total for plants including the Acanthophoenix rubra seedling is 840.00..we will bill you on July 10 for Phyto,treatment time,P&H and EMS ..this payment by Paypal to my account pay@floribundapalms.com..Jeff


Sorry Esther (Texeltje), heb je wéér pech met die Ravenala...Ik zal de kosten van die Ravenala van je verdere verzendkosten afhalen en als er wat overblijft, maak ik het naar je over.
Ik heb de betaling voor de planten (840 USD) zojuist gedaan, dus daar gaan we dan! :thumb_up:
Op naar de volgende update...
Avatar gebruiker
Kai
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 11 mei 2014 21:07
Woonplaats: Amsterdam
17 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor peter op 01 jul 2015 17:06

zoals ik hetnu leest Kai komen de planten niet meer voor 25 juli aan in nederland
dan zoek ik een oppas voor mijn bestelde planten omdat ik dan opvakantie ga
misschien zijn er meer personenen die daar mee ziten
peter
 
Berichten: 392
Geregistreerd: 09 dec 2008 20:18
Woonplaats: arnhem nederland
19 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Kai op 02 jul 2015 11:23

peter schreef:zoals ik hetnu leest Kai komen de planten niet meer voor 25 juli aan in nederland
dan zoek ik een oppas voor mijn bestelde planten omdat ik dan opvakantie ga
misschien zijn er meer personenen die daar mee ziten


Hoi Peter,

Zoals ik al eerder omschreef, wordt het pakket 10 Juli verstuurd en zal het naar verwachting tussen 15 en 17 Juli aankomen in Amsterdam. (5-7 dagen)
Dat zou iets eerder zijn dan dat je op vakantie gaat, maar wellicht wel goed voor je planten om een oppas te zoeken. De planten zullen wel wat extra zorg nodig hebben na aankomst, dus om ze in de vensterbank neer te zetten en op vakantie te gaan lijkt me niet zo'n geweldig plan.

Ik wil ze wel voor je oppotten en verzorgen tot je terug bent, maar dan wil ik geen "gelazer" krijgen als er iets doodgaat. Dat risico is zowieso aanwezig met planten en kan aan nog meer factoren liggen dan enkel de verzorging door mij die uit al mijn goede bedoelingen is ontsproten.
Als je wilt dat ik dit doe, doe ik dat met liefde en kan ik toezeggen dat ik ze net zo goed als mijn eigen planten zal behandelen (zo goed als ik kan) en hoop ik dat je dat als een (palm)vriendendienst ziet, ongeacht het eindresultaat.

Verder: Voor de eventueel geinteresseerden ga ik de oppotdag proberen te regelen op zaterdag 18 juli (onder voorbehoud).
Je kunt me nog steeds laten weten of je mee wilt doen.

Mvg,

Kai
Avatar gebruiker
Kai
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 11 mei 2014 21:07
Woonplaats: Amsterdam
17 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor s.janssen op 02 jul 2015 12:07

Top, ik heb er zin in! :thumb_up:


Dat zullen helemaal foto's gaan worden straks :)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Rob op 03 jul 2015 12:45

Cheers Kai
Ik ben in voor de oppotdag. Zal wel schoonpaps moeten vertellen dat ie zijn annuele verjaars BBQ op zondag zal moeten doen :fluiten:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten