Ruilbeurs in oosten van Nederland ??

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: Ruilbeurs in oosten van Nederland ??

Berichtdoor Wimkoh op 02 jun 2015 22:15

Ik heb er ook een

aanplakbiljet.JPG
aanplakbiljet.JPG (79.71 KiB) 4931 keer bekeken
Wimkoh
 
Berichten: 345
Geregistreerd: 05 mei 2010 18:38
Woonplaats: Denekamp (overijssel) Nederland
33 bedankjes

Re: Ruilbeurs in oosten van Nederland ??

Berichtdoor AIREMULP op 13 jun 2015 15:03

Iemand stuurde me dit positieve artikel en ik vond het zo leuk dat ik het hier even plaats ;)
Even met de muis op defoto klikken en het is goed leesbaar .

Edwin
Bijlagen
artikel in Tubantia.jpg
artikel in Tubantia.jpg (206.58 KiB) 4857 keer bekeken
One life, live it !!
Avatar gebruiker
AIREMULP
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 02 mei 2010 17:41
Woonplaats: Apeldoorn
135 bedankjes

Re: Ruilbeurs in oosten van Nederland ??

Berichtdoor jos944 op 14 jun 2015 19:09

Net terug uit Agelo.
Het was mijn een rit :-) maar ik vondt het gezellig.

En deze keer was Sas niet mee. En de score is veel gunstiger geweest.
Maar een paar plantjes meegenomen (niet dat er niet genoeg van mijn gading was.) maar ik heb mij goed kunnen beheersen.
een wolfsmelk (bedankt Wim) voor bij de vijver.
een aardnoot en stekjes van een brugmansia

Oh,.en 2 maal solanum pyracanthum.

Wat mij betreft volgend jaar weer. Ik vond het zeker gezellig.



Kortom een rustig dagje. Op de terugweg nog even naar Oosterik geweest
Laatst bijgewerkt door jos944 op 15 jun 2015 09:35, in totaal 1 keer bewerkt.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Ruilbeurs in oosten van Nederland ??

Berichtdoor AIREMULP op 14 jun 2015 20:12

Wij vonden het ook een leuke dag op een mooie locatie .
Alles heel goed georganiseerd :thumb_up:
Broodjes bal waren erg lekker .

Edwin en Rita
One life, live it !!
Avatar gebruiker
AIREMULP
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 02 mei 2010 17:41
Woonplaats: Apeldoorn
135 bedankjes

Re: Ruilbeurs in oosten van Nederland ??

Berichtdoor Marjanne op 14 jun 2015 21:03

Wij zijn er ook geweest, echt een aanrader!
Mooie locatie, leuke mensen, die heel veel tips gaven en genoeg te kiezen.
De rit er naar toe is ook leuk, zeker als je wat meer binnendoor rijdt.
Wat mij betreft, volgend jaar weer.
Dank je Cisca voor het idee van het gemengde hydro systeem voor grote kuipplanten, dat scheelt behoorlijk gewicht en je kan zo super makkelijk voeding en water geven. :thumb_up:
Marjanne
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 02 jan 2012 20:14
Woonplaats: Amersfoort
20 bedankjes

Re: Ruilbeurs in oosten van Nederland ??

Berichtdoor jos944 op 15 jun 2015 14:54

Misschien dat ik volgend jaar ook wel met meer Plantjes kom (maar dan moet ik wel een ander autotje hebben. :mrgreen:
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Ruilbeurs in oosten van Nederland ??

Berichtdoor Toppalm op 15 jun 2015 16:05

Wij zijn ook geweest met ons gezin.
Zag er goed en gezellig uit.
Complimenten voor de organisatie en deelnemers :thumb_up:
Helaas waren mijn kinderen minder enthousiast dan ik en zaten we veel te snel weer in de auto :(

Maar al met al een geslaagde opzet en zeker voor herhaling vatbaar... en dan kom ik alleen :fluiten:
Mijn tropische tuin:
viewtopic.php?f=49&t=16449
Toppalm
 
Berichten: 397
Geregistreerd: 02 jan 2015 22:56
Woonplaats: Enschede
22 bedankjes

Re: Ruilbeurs in oosten van Nederland ??

Berichtdoor Gerrit Graat op 15 jun 2015 21:45

Wim en Frans en echtgenotes en verdere ondersteunende van deze plantenmarkt bedankt voor je gastvrijheid . Het was erg gezellig,leuke mensen ontmoet zoals bekende maar ook onbekende mensen waar ik leuke gespreken mee heb gevoerd. Bij leve en welzijn tot het volgende jaar.Het was wel de moeite waard om 2 uur te rijden met aanhanger.
Gerrit
www.lentefairhaps.nl
1 en 2 Mei 2016
Gerrit Graat
 
Berichten: 202
Geregistreerd: 06 feb 2010 13:41
Woonplaats: Haps
12 bedankjes

Re: Ruilbeurs in oosten van Nederland ??

Berichtdoor Wimkoh op 15 jun 2015 23:36

Open tuin en plantenmarkt groot succes.


De georganiseerde open tuin en plantenmarkt bij Frans en Cisca Schuurman is een groot succes gebleken.

Je hoorde bezoekers die tussen de planten door liepen hardop zeggen “geweldig” wat een mooie tuin en wat een mooie planten. Mensen die niks met planten hebben maar gewoon nieuwsgierig waren, waren zeer enthousiast en zeiden “dat moet je zeker volgend jaar weer doen, dit hadden we niet verwacht. Ennuh kan ik dat plantje morgen ook nog kopen of ruilen want ik heb niks bij me? Maar ik vind die plant wel heel bijzonder. Of ik ben met de fiets maar wil graag dat plantje, kan ik morgen terugkomen maar staat ie er dan nog wel ? Alleen maar positieve reacties.

Vanaf 10.30 begon het een beetje te regenen maar langzaam aan kwamen de bezoekers binnen. En het liep gestaag door. De hobby kwekers die hun planten te ruil of te koop aanboden waren allen heel tevreden. Sommigen hadden meer dan 2 uur in de auto gezeten. De verste kwam uit Haps net onder Nijmegen. Verdere deelnemers kwamen uit Doetinchem, Apeldoorn, Meppel, Weerselo, Agelo en Denekamp.

De bezoekers van de markt waren ook enthousiast. Ze wisten niet dat er zoveel bijzondere planten aanwezig waren die je bijna nooit in een tuincentrum ziet.

Verder werd er veel informatie uitgewisseld over de verzorging van planten. En vooral hoe krijg je ze de winter door. Het semie hydro systeem dat Frans en Sisca toepassen bij al hun kuip planten trok ook veel aandacht. Makkelijker watergeven en bij warm weer niet 2 of 3 keer per dag. Er zit gewoon een buffer in van 35 liter water in de 125 liter kuip. En wanneer de planten naar binnen moeten zet je ze op de steekkar en loopt de buffer leeg. En is de kuip ook niet meer zo zwaar. Een veel voorkomende vraag was hoe oud zijn die brugmansia’s ? Cisca of Frans hebben brugmansia’s staan van meer dan 15 jaar oud met hele dikke stammen.

Tegen het eind liepen de hobbykwekers zelf te ruilen met bijzondere planten en verhuisde menig plantje of stekje weer van eigenaar. Vooral stekken van de brugmansia sanguinea Mobisu waren zeer populair.

Achteraf werd er nog even “nagezeten” met de hobbykwekers en werd de markt besproken.
Omdat dit de eerste keer was dat er in deze buurt zon markt werd georganiseer waren ze in het begin niet al te hoopvol. Echter in de loop van de dag liep het aantal bezoekers aardig op. Allen waren enthousiast over de plaats van het evenement en zeiden volgend jaar graag te willen terug komen.

Wij Frans en Wim willen ook alle standhouders bedanken voor hun bijdrage aan onze markt met hun speciale planten. En natuurlijk ook de bezoekers die het tot een mooi evenement gemaakt hebben.

Wij hebben al besloten om het volgend jaar weer te organiseren. Dus zet de 2e zondag van juni maar alvast in de agenda.

Groeten en bedankt

Frans en Cisca en Wim en Lucie
Wimkoh
 
Berichten: 345
Geregistreerd: 05 mei 2010 18:38
Woonplaats: Denekamp (overijssel) Nederland
33 bedankjes

Re: Ruilbeurs in oosten van Nederland ??

Berichtdoor jos944 op 16 jun 2015 00:10

Wim, Frans, Cisca, Lucie,

Bedankt. Ik heb genoten.

Ik was wel doodop toen ik thuis kwam Maar dat mocht de pret echt niet drukken. :thumb_up:
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron