bestelling bij Floribunda

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Kai op 16 feb 2016 09:31

boemel schreef:Hier is helaas 1 van mijn polyandococossen de pijp uit gegaan. :cry:
Deze had nog geen groei laten zien.
De andere die wel al wat gegroeid was ziet er nog goed uit.
Ik heb ze op zolder staan bij zo'n 13-15 graden.
Een Nikau is bij die temperatuur gewoon nog aan de groei.

groeten Luc B.


Spijtig om te horen van die mooie plant. Misschien dan toch maar eens tijd voor een herkansing? Wie biedt zich aan voor de organisatie dit keer? Ik lift wel mee.

Hier staan de planten er nog steeds hetzelfde bij...nou ja...ze groeien, dus niet helrmaal hetzelfde.
Mijn kleine Dypsis dwergsoortjes doen het slecht en staan wat te verpieteren. Mijn Astrocaryum aculaetissimum waarvan ik al maanden geleden dacht dat ie dood was en het speertje uit had getrokken, duwt er ineens toch in rap tempo een half blad uit. Blij mee! Ik ben verbaasd over hoe goed de Chamaedorea tuerckheimii het doen. Het beginnen al echt plantjes te worden nu. Binnenkort plaats ik ook weer eens wat foto's.
Avatar gebruiker
Kai
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 11 mei 2014 21:07
Woonplaats: Amsterdam
17 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor s.janssen op 16 feb 2016 22:17

Ik heb ook wel interesse!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Kai op 25 feb 2016 19:15

Woei! Eindelijk heb ik groei gespot bij mijn piepkleine Dypsis poivreana. Had ik eigenlijk niet meer verwacht maar er zit toch echt overduidelijk een nieuw speertje in.
Avatar gebruiker
Kai
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 11 mei 2014 21:07
Woonplaats: Amsterdam
17 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor alloo op 11 maart 2016 22:21

Heb vandaag mijn twee Copernicia hospita van de veranda naar de zomerserre verhuisd,en .......ze hebben beiden de winter overleefd,wel totaal geen groei gehad,maar dat had ik ook niet verwacht,ben al zeer tevreden dat ze de winter door gekomen zijn.

groetjes Fons


Afbeelding
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Kai op 17 maart 2016 23:20

Mooi Fons! Die komen er wel!
Avatar gebruiker
Kai
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 11 mei 2014 21:07
Woonplaats: Amsterdam
17 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor Berry op 23 maart 2016 10:27

Jammer dat ik geen deel heb kunnen uitmaken van deze gezamenlijke bestelling, zie hier heel veel leuke, mooie en bijzondere plantjes tussen staan! Iedereen heel veel succes en plezier met de aankopen!
Avatar gebruiker
Berry
 
Berichten: 672
Geregistreerd: 04 okt 2011 12:42
Woonplaats: Heerlen
44 bedankjes

Re: bestelling bij Floribunda

Berichtdoor alloo op 01 jun 2016 21:57

Eindelijk, na ongeveer 11 maanden begint er groei te komen in de Copernicia hospita,het derde speertje begint te groeien.
groetjes Fons
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten