Forumuitstapjes ?

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: Forumuitstapjes ?

Berichtdoor kiwi op 28 jan 2011 17:07

Ik heb ook nog een mooie tuin gevonden, een balinese! Deze ligt in Heumen/ molenhoek, limburg, nederland! Imkerij immenhof en is aangelegd door masta landscaping, SUPER! Ook mooi de groene prins en exoterra, Kimmei.

Quirijn
Avatar gebruiker
kiwi
 
Berichten: 628
Geregistreerd: 08 nov 2009 13:48
Woonplaats: Arcen
33 bedankjes

Re: Forumuitstapjes ?

Berichtdoor Esther op 29 jan 2011 17:43

even een link naar bovenstaande tuin, die wil ik van de zomer wel gaan bezoeken!
http://www.imkerij-immenhof.nl/
Avatar gebruiker
Esther
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 18 jul 2010 11:03
Woonplaats: Zuid-Limburg
93 bedankjes

Re: Forumuitstapjes ?

Berichtdoor erna op 10 feb 2011 21:13

Misschien nog een ideetje :

fuchsia kwekerij Michiels in Lier (Koningshooikt).
Opendeur op 19 en 20 maart en op 30 april en 1 en 2 mei.
http://www.fuchsia.be/nl

Verkopen duizenden soorten fuchsia's waaronder een groot aantal winterharde.

Ook denk ik dat een bezoekje aan de firma devriese : http://www.lagerstroemia.be/nl, gelegen in Wingene lijkt ook erg interessant.

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Forumuitstapjes ?

Berichtdoor koen op 10 feb 2011 21:59

Naar Fuchsia.be/nl gesurft ... Ik wist niet dat er zoveel winterharde fuchsia's bestonden ... ik dacht dat enkel de Magellanica echt winterhard was. Misschien zijn die andere winterharde soorten minder harde soorten die ingekruist werden met de Magellanica ???

Verder vallen die prijzen wel mee, een klein plantje is gauw groot. Fuchsia's kunnen je exotische borders enorm opfleuren, en als ze winterhard zijn hoef je ze niet eens binnen te sleuren.

Ik denk dat ik daar wel eens een bestellingetje zal plaatsen, heeft iemand ervaringen met die firma ?
exotisch tuinieren is een filosofie.
Avatar gebruiker
koen
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 02 aug 2010 23:40
Woonplaats: Brugge (West - Vlaanderen)
31 bedankjes

Re: Forumuitstapjes ?

Berichtdoor erna op 11 feb 2011 10:00

Hallo Koen,

Zelf heb ik nog geen ervaring met deze firma, maar we zijn wel van plan om naar de open tuin te gaan in Lier.
Volgens hun website zijn er heel wat winterharde soorten, ik heb er eentje in mijn tuin staan, maar weet niet dewelke. Vorig jaar onbeschermd, bijna afgevroren tot de grond, maar toch goed terug in gang geschoten.
Bij bestelling komt er nogal veel verzendingskosten bij, dus gaan we liever zelf een kijkje gaan nemen.

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Forumuitstapjes ?

Berichtdoor Esther op 11 feb 2011 10:13

ik heb gisterenavond eens op die site gekeken, nooit geweten dat er zo ontzettend veel verschillende soorten fuchsia's zijn en de een nog mooier dan de ander. Inderdaad hoge verzendkosten, maar 1,5 uur er naar toe rijden maakt het er ook niet goedkoper op :?
Avatar gebruiker
Esther
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 18 jul 2010 11:03
Woonplaats: Zuid-Limburg
93 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten