Bezoek Musa serre's te Leuven op Vrijdag 29 juli 2011

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: Bezoek Musa serre's te Leuven op Vrijdag 29 juli 2011

Berichtdoor yakuza op 23 aug 2011 13:23

p e t e r schreef:Googel eens op de Musa trichocarpa Nakai, dit lijkt een synoniem te zijn.


idd is een synoniem,echter weinig info of beeldmatriaal.
Wacht op mailtje van de serre verantwoordelijke KU Leuven.
Avatar gebruiker
yakuza
 
Berichten: 280
Geregistreerd: 08 jul 2009 18:54
Woonplaats: Morkhoven
14 bedankjes

Re: Bezoek Musa serre's te Leuven op Vrijdag 29 juli 2011

Berichtdoor griphuz op 24 aug 2011 09:41

p e t e r schreef:Googel eens op de Musa trichocarpa Nakai, dit lijkt een synoniem te zijn.


Ik wil niet mieren-neukerig doen ;) maar synoniem met wat dan?
Ik denk dat je bedoelt dat het een cultivar is,...

Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
Avatar gebruiker
griphuz
 
Berichten: 630
Geregistreerd: 29 okt 2009 12:41
48 bedankjes

Niet idereen is zo vriendelijk in Leuven als Prof Swennen

Berichtdoor yakuza op 24 aug 2011 15:05

Even in het kort,
Had een mail gestuurd naar Prof swennen om het soort Musa te achterhalen uit de container met label 646.
Ook, tja ik kon het niet laten of er eventueel nog afdankertjes in de container lagen.
De prof. heeft me doorverwezen naar de serre verantwoordelijke anders moest hij "iedere keer" zelf naar de serre komen.
Dus op aanraden van Prof swennen neem in kontakt op met een zekere Poi verwilt.
Dit is zijn antwoord.


Het is mij onduidelijk of de plant met het label 646 een banaan is of een andere plant, zoals een orchidee of een bromelia. Het gaat inderdaad om een interne code, eigen aan het labo waarvan de plant eigendom is. Als het om een banaan gaat is het labo van professor Swennen de eigenaar en kan u best daar extra informatie vragen. Is het echter geen banaan, dan is de plant nog steeds eigendom van een ander labo en een andere professor. De planten worden vernietigd met een reden (ofwel werden er proeven op gedaan die de plant doen afsterven en zal de plant niet lang leven, ofwel werd de nodige data verzameld en hoefde de plant niet meer bijgehouden te worden, ofwel komt deze plant uit een veredelingsprogramma) , deze reden is dat de professoren niet willen dat iemand anders een stuk van hun onderzoek of een resultaat van hun veredelingswerk in handen krijgt. Daarom vraag ik u het volgende: kan u de bewuste plant, indien geen Musa, vernietigen of terugbrengen. Het moge ook duidelijk zijn dat ik u geen toestemming kan en mag geven om nog meer planten uit onze containers te ontvreemden. Enkel planten aan u persoonlijk gegeven door een professor die behoren tot het labo van die professor mag u houden.



Met vriendelijke groeten,

Poi Verwilt

Niet zo leuk nieuws :oops:
ontvreemden lijkt me een zeer zwaar woord zeker als de eigenaar je "toestemming" geeft.

greetz Yakuza
Avatar gebruiker
yakuza
 
Berichten: 280
Geregistreerd: 08 jul 2009 18:54
Woonplaats: Morkhoven
14 bedankjes

Re: Bezoek Musa serre's te Leuven op Vrijdag 29 juli 2011

Berichtdoor amourath op 24 aug 2011 15:23

Sja hangt er van af: als het een banaan is dan heb je toestemming en mag je 'm houden. Als het een andere plant is heb je géén toestemming en is die dus in principe 'gestolen' gezien die niet tot die prof behoorde. Dhr. Verwilt weet niet om welk soort plant het gaat dus vind ik dat een logische uitleg :)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Bezoek Musa serre's te Leuven op Vrijdag 29 juli 2011

Berichtdoor yakuza op 24 aug 2011 15:26

amourath schreef:Sja hangt er van af: als het een banaan is dan heb je toestemming en mag je 'm houden. Als het een andere plant is heb je géén toestemming en is die dus in principe 'gestolen' gezien die niet tot die prof behoorde. Dhr. Verwilt weet niet om welk soort plant het gaat dus vind ik dat een logische uitleg :)


het is een banaan :lol: .
Avatar gebruiker
yakuza
 
Berichten: 280
Geregistreerd: 08 jul 2009 18:54
Woonplaats: Morkhoven
14 bedankjes

Re: Bezoek Musa serre's te Leuven op Vrijdag 29 juli 2011

Berichtdoor amourath op 24 aug 2011 21:11

Als het een banaan is, is er geen probleem eh ;-)
Ik vind het wel een vreemde gang van zaken: als die proffen niet willen dat een ander een stuk van hun werk in handen krijgt, waarom gooien ze dan hun materiaal in een open container waar een ander zo makkelijk bij kan...?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Bezoek Musa serre's te Leuven op Vrijdag 29 juli 2011

Berichtdoor p e t e r op 24 aug 2011 21:37

Mag ik er op wijzen dat het eigenlijk een gunst van de prof was om ons rond te leiden in de serres te Leuven. Normaal zijn deze niet toegankelijk.

Ook het plunderen van de container was eigenlijk maar mogelijk omdat hij dit oogluikend toeliet. Normaal geven of verkopen zij geen planten aan particulieren omdat dit niet hun doelstelling is en zij er geen "last" mee willen hebben in hun drukke schema.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Bezoek Musa serre's te Leuven op Vrijdag 29 juli 2011

Berichtdoor yakuza op 25 aug 2011 00:18

p e t e r schreef:Mag ik er op wijzen dat het eigenlijk een gunst van de prof was om ons rond te leiden in de serres te Leuven. Normaal zijn deze niet toegankelijk.

Ook het plunderen van de container was eigenlijk maar mogelijk omdat hij dit oogluikend toeliet. Normaal geven of verkopen zij geen planten aan particulieren omdat dit niet hun doelstelling is en zij er geen "last" mee willen hebben in hun drukke schema.



Wil nog even benadrukken, over het oog luikend. Heb eerst prof. Swennen een mail gestuurd. Hij vermeld letterlijk je kan beter meneer ... Mailen. Hij is de verantwoordelijke van de serres. Anders moet ik iedere keer de verplaatsing maken naar de container. Een afkeurend antwoord kan je dit niet echt noemen. Ach we zien wel. Ben tevreden met wat ik heb maar ik dacht bij mezelf, het is te proberen waard. Een nee heb je een ja kan je krijgen. Greetz
Avatar gebruiker
yakuza
 
Berichten: 280
Geregistreerd: 08 jul 2009 18:54
Woonplaats: Morkhoven
14 bedankjes

Re: Bezoek Musa serre's te Leuven op Vrijdag 29 juli 2011

Berichtdoor plasta op 26 jan 2012 03:13

Hoe staat het met de diverse musa sp container her en der?
Weer eens de foto's bekeken van het uitstapje (vanaf pagina 14 en verder) :mrgreen:

Raymond
Avatar gebruiker
plasta
 
Berichten: 2789
Geregistreerd: 09 maart 2010 14:00
Woonplaats: Geleen (Limburg Nl)
146 bedankjes

Re: Bezoek Musa serre's te Leuven op Vrijdag 29 juli 2011

Berichtdoor djoeke op 26 jan 2012 07:12

Ja dat was wel eens een uitstap om niet meer te vergeten :lol:
Eerst scheutjes uitsteken van de velutina daarna de container
leegroven en dan ons tochtje door Leuven :thumb_up:
Al de musa's van daar doen het nog goed .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten