Mondo Verde

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Mondo Verde

Berichtdoor hexina op 09 jul 2011 13:09

Ik wil toch even zeggen dat er hier in Landgraaf ook een mooie tuin is te bezichten.

WERELDTUINEN

De Wereldtuinen van Mondo Verde zijn uniek voor Europa. Hier bezoekt u de mooiste plekjes van de wereld ... in één dag! En onderweg geniet u van de mooiste bloemen en meeste bijzondere planten.

Begin uw wereldreis in de Tropen met haar kleurrijke (vogel)jungle, loop dan door naar Italië waar u de Trevifontein kunt bewonderen en vervolg uw weg via Japan en China door naar Australië en Oostenrijk. En vergeet onderweg vooral niet een bezoek te brengen aan de grootste vogelvolière van Europa!

Via Rusland en het Foliesbos kunt u op de Via Roma links richting de woestijn, het Alcazar, de Portugese Paleistuinen en Marokko naar het indrukwekkende Moorse Alhambra lopen. Of u kiest de route via Engeland, met haar indrukwekkende waterpartijen en sfeervolle cottage, om uiteindelijk ook uit te komen in het Alhambra waar u kunt genieten van een hapje en een drankje.

Hier alvast een minuscuul voorproefje van een droomroute die werkelijkheid wordt in Mondo Verde.
Meer info, prijzen en routebeschrijving vind je op hun site.

http://www.wereldtuinenmondoverde.nl/index.php?id=20

Uiteraard en de tropentuin helemaal mijn favoriet ik ben er reeds 2 keer geweest.
Maar de rest is ook zeker het bezichtigen waard. :thumb_up:

Wellicht kan er een speciaal gedeelte op het forum worden aangemaakt voor uitstapjes naar tuinen.
Zo krijg je veel bezienswaardigheden op een parate plek op het forum en dat is ook makkelijk zoeken.

Groetjes Esther
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
Avatar gebruiker
hexina
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 21 apr 2011 13:57
Woonplaats: Heerlen
67 bedankjes

Re: Mondo Verde

Berichtdoor veronique op 09 jul 2011 13:15

Lijkt me wel eens een leuke uitstap
Avatar gebruiker
veronique
 
Berichten: 1182
Geregistreerd: 08 jul 2011 20:21
Woonplaats: Rillaar,vlaams-brabant,België
62 bedankjes

Re: Mondo Verde

Berichtdoor hexina op 09 jul 2011 13:25

ja dat niet alleen als je een apart forum gedeelte zou aanmaken met adresje van tuinen dan kom je nog eens ergens terrecht wellicht waar je anders nooit terecht zou komen omdat je gewoonweg niet van het bestaan van dergelijke adresje hebt.
Zo krijg je dadelijk een mooi overzicht van tuinen die we kunnen bezichtigen of waar je idd een uitstapje naar kunt organiseren.

vandaar dus bij deze mijn eerste adresje als tip :thumb_up:


:thai:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
Avatar gebruiker
hexina
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 21 apr 2011 13:57
Woonplaats: Heerlen
67 bedankjes

Re: Mondo Verde

Berichtdoor plasta op 09 jul 2011 13:29

Een andere visie wat betreft Mondo Verde lees je hier http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=4405&start=20

Raymond
Avatar gebruiker
plasta
 
Berichten: 2789
Geregistreerd: 09 maart 2010 14:00
Woonplaats: Geleen (Limburg Nl)
146 bedankjes

Re: Mondo Verde

Berichtdoor erna op 09 jul 2011 13:33

Lijkt me ook erg interessant.!

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Mondo Verde

Berichtdoor hexina op 09 jul 2011 13:40

hoi Raymond,

Van de slechte onderhoud weet ik niet hoor zou best eens kunnen, maar beide keren dat ik daar ben geweest was het er netjes in orde.
Ik ben echter nog niet geweest toen de witte leeuwen er kwamen.
Die horen daar naar mijn mening ook niet thuis en het pretpark ook niet.
Een pretpark moeten ze maar elders in de buurt aanleggen en de dieren horen in het gaiapark thuis.
Een mooie tropenkas in het gaiapark zou trouwens ook niet gek zijn. Beter dan die stomme dino dome. hihihihihi


De prijs vind ik ook idd wel duur €15,00
Daarom heb ik een abo op het gaiapark want monde verde kom ik niet vaak.

Ik vond het uiteraard wel leuk in de tropen. Ik vind dat gewoon mooi om te zien.
Ik intresseerde me alleen toen niet in het onderhoud ervan en ik weet er natuurlijk nog steeds niet het fijne van. Een ieder aan zichzelf om aan te geven of je er heen wilt of niet.
maar als ik dan lees dat het er alleen maar slecht er aan toe gaat en dat die arme leeuwen tussen het lawaai zitten van het pretpark dan zeg ik dan maar niet bezichtigen.

Wel jammer want met de juiste mensen zou het park wel degelijk succes kunnen hebben maar naar mijn mening zijn het wanhopige reddingspogingen

Jammer dus dat het dan geen waardevolle tip betreft maar naar mijn mening zouden we wel een lijst kunnen samenstellen met adressen van tuinen (tropisch) en deze beoordelen met sterren en toelichtingen van het betreffende park.
Zou krijg je uiteraard wel een goed beeld van deze parken en tuinen.
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
Avatar gebruiker
hexina
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 21 apr 2011 13:57
Woonplaats: Heerlen
67 bedankjes

Re: Mondo Verde

Berichtdoor orinoco op 09 jul 2011 14:08

Ik denk dat de beoordeling van een dergelijk park iets geheel persoonlijks is.
Men kan zich pas een mening vormen als men het zelf gezien heeft.Bovendien zal van antireclame een park als dit nooit opknappen,voor zoverre dit nodig is.
Mijn belangstelling is in ieder geval wel gewekt en ik zal het zeker binnenkort eens gaan bezoeken.

Groet,Ben
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes

Re: Mondo Verde

Berichtdoor Eduard op 09 jul 2011 14:29

Hey Ben , dan vond ik jou vorige reactie zeker voorbarig als je er nooit geweest bent! wij hebben de teloorgang kunnen zien, en dan weet je ook waar je over spreekt!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10308
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
999 bedankjes

Re: Mondo Verde

Berichtdoor orinoco op 09 jul 2011 15:00

Eduard,

D.m.v. de foto's kon ik mij toch wel een aardig beeld vormen.Daarvoor hoef ik er dan (nog) niet geweest te zijn.Persoonlijk hoeft voor mij niet alles "perfect" te zijn, eigenlijk vind ik dat erg onnatuurlijk.Iedereen die in de tropen geweest is,kan ook vertellen dat in een oerwoud bijvoorbeeld lang niet alles er "geknipt en geschoren" uitziet, in tegendeel zelfs.Een pas aangelegde plantencollectie ziet er meestal uit als een keurig onderhouden tuintje.Een complex waar ik regelmatig kom is Burger's Bush.Dat was in het begin ook een onberispelijke verzameling nieuwe aanplant.Maar zoals het nu is,zie ik het toch 100 x liever.En ook daar hoor je uit het publiek regelmatig commentaar over rommel op de grond (dode bladeren waarschijnlijk) en andere opmerkingen.
Maar alles blijft een kwestie van smaak natuurlijk...

Groet,Ben
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes

Re: Mondo Verde

Berichtdoor Eduard op 09 jul 2011 15:16

Wat ik eigenlijk wilde aangeven is dat het nu sterk verwaarloost is ,simpel weg om dat ze niet het juiste personeel in dienst hebben, en kennis, en verzinnen ze van alles om mensen te trekken zoals witte leeuwen, die dieren worden in de natuur afgemaakt door soortgenoten hier gaat men of wil men met de soort gaan kweken!!! om zo meer volk te trekken . TIP, op een steen worp afstand ligt een prachtig dieren park; Gaia park, super mooi met veel ruimte voor de dieren, dan heb je er twee in een keer als je toch van plan bent een keertje te komen!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10308
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
999 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten