Wie weet een mooie tuin om te bezoeken binnen 120 km Á'dam

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Wie weet een mooie tuin om te bezoeken binnen 120 km Á'dam

Berichtdoor jos944 op 20 okt 2014 23:54

Woensdag is mijn vriendin Saskia Jarig (ja het zou leuk zijn als jullie er feliciteren op de CB zondag) Want ze is 50 geworden).

Maar daar gaat het nu niet over.

Ik wil haar woensdag verrassen met een tuinbezoek of tuincentrum bezoek binnen zo een 120km rijden vanuit amsterdam.

Wie van jullie heeft er tips.
Tuincentrum waar we al geweest zijn is tuincentrum het oosten, almeer plant, vaaderhoog en nog wat meer in de omgeving.

Tuinen waar we al geweest zijn. Botanische tuinen utrecht, doorn, leiden amsterdam.

Maar ik zoek dus nog naar een tuin / tuincentrum waar we nog niet geweest zijn. WIE OH WIE heeft er een tip voor mij?
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Wie weet een mooie tuin om te bezoeken binnen 120 km Á'd

Berichtdoor p e t e r op 21 okt 2014 08:44

Kijk eens links boven de reclame bij exoten adressen.
Daar staan misschien nog wel enkele ideeën bij die je niet kent.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Wie weet een mooie tuin om te bezoeken binnen 120 km Á'd

Berichtdoor Ruud op 21 okt 2014 09:31

Hier kan je heerlijk eten en de binnentuin is echt mooi. De moeite waard
Je kan er wandelen tussen of na het eten
www.watertuin.nu
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand
Avatar gebruiker
Ruud
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 21 apr 2011 21:23
Woonplaats: Maassluis(Z.Holland)
10 bedankjes

Re: Wie weet een mooie tuin om te bezoeken binnen 120 km Á'd

Berichtdoor draco op 21 okt 2014 10:57

Vechtweelde Maarsseveen met een grote binnen en buitenafdeling, mooie lunchruimte met terras aan 'vijvertuin' in Japanse stijl; Woudrichem/Rijswijk-tuincentrum Kolbach bijvoorbeeld te combineren met een stadsbezoek aan Gorinchem (per veerdienst van Woudrichem v.v.), Breda of 's Hertogenbosch met een ondergrondse vaartocht http://www.denbosch-cultuurstad.com/bin ... vaart.html en daarna een heerlijke Bossche bol (chocolade gevuld met slagroom); Tuinland Wilp met een bezoek aan Deventer (parkeren in Steenenkamer en met het voetveer naar de stad v.v.).
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: Wie weet een mooie tuin om te bezoeken binnen 120 km Á'd

Berichtdoor Ruud op 21 okt 2014 16:23

draco schreef:Vechtweelde Maarsseveen met een grote binnen en buitenafdeling, mooie lunchruimte met terras aan 'vijvertuin' in Japanse stijl; Woudrichem/Rijswijk-tuincentrum Kolbach bijvoorbeeld te combineren met een stadsbezoek aan Gorinchem (per veerdienst van Woudrichem v.v.), Breda of 's Hertogenbosch met een ondergrondse vaartocht http://www.denbosch-cultuurstad.com/bin ... vaart.html en daarna een heerlijke Bossche bol (chocolade gevuld met slagroom); Tuinland Wilp met een bezoek aan Deventer (parkeren in Steenenkamer en met het voetveer naar de stad v.v.).


WOWww
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand
Avatar gebruiker
Ruud
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 21 apr 2011 21:23
Woonplaats: Maassluis(Z.Holland)
10 bedankjes

Re: Wie weet een mooie tuin om te bezoeken binnen 120 km Á'd

Berichtdoor jos944 op 23 okt 2014 10:24

Bedankt voor alle tips. Het meeste kende we helaas al :-D
We zijn uiteindelijk naar een middagje winkelen in Amersfoort toch nog even bij Eurofleur in Leusden terecht gekomen.

Zonder negatief te willen zijn over dit grote tuincentrum waren wij er niet zo erg over te spreken.
Dat lag er meer aan onze zeer kritische blik dan aan het tuincentrum.

Ik vond de informatie die men bij de planten had staan wel erg zorgvuldig. Zelfs dat een aantal kamerplanten zoals fatsia / slaapkamergeluk op een beschutte plek in de volle grond gehouden kon worden.

De prijzen waren ook zeer normaal (niet goedkoop maar zeker niet duur).

De informatie bij de vleeseters was ook leuk om te lezen. Eindelijk eens goede informatie over de sarracenia bekerplanten en venusvliegenvanger dat deze planten echt een rustperiode nodig hebben in de winter en dus koel gehouden moeten worden.

Wat wij voornamelijk miste was de eigenzinnigheid / eigen gezicht van het tuincentrum.
als ik naar vechtweelde, vaarderhoogt, abbink of tuincentrum het oosten kijk. Die hebben nog steeds een "eigen"unieke uitstraling waardoor je wel eens wat zaken vindt die je niet bij elk ander tuincentrum vindt.

Helaas verdwijnen zulke eigenzinnige tuincentra steeds steeds meer.

Waarschijnlijk vertrekken we zaterdag naar Antwerpen om op zondag het laatste stukje richting de CB te rijden.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes


Keer terug naar Felicitaties en gebabbel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten