Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor cpo op 04 jan 2012 11:38

Duidelijk Robin, ook blij dat jij er zorgzaam mee omgaat, vind dat toch heel belangrijk!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor Eduard op 04 jan 2012 12:30

Hallo, Ja Chris daar kom je met iets aan waar ik mij ook wel eens afvraag of ik bij zo'n doelgroep wil horen! Zo'n 15 jaar geleden kwam ik voor de eerste keer op die beroemde grootste reptielenbeurs in Europa in het Duitse Hamm, waar ik dan heel nieuwsgierig was hoe mijn lotgenoten waren, dacht zelf serieuze mensen, dat moet je toch zijn als je je met levend goed ophoud, maar in die hele lange rij die buiten stond wel een uur eer we binnen waren wist ik wel beter, heel veel jong volk die er vooral om hun zelf waren [aandachttrekkerij in mijn ogen] met piercings en tatoe's je wilt niet weten waar! moet iedereen zelf weten wat die doet of er bij moet lopen maar dit ging er meer om om gezien te worden een slag op te vallen, en ja helaas horen hier de laatste jaren ook exotische dieren bij, en kan niet gek genoeg!
Schamen is een groot woord , maar het kwam wel in de buurt en wil mij ook distantiëren van dit soort lieden,
Qua muziek zit ik wel in die categorie naar alle rockvormen niet specifiek hardrock :P

@ Robin, mijn reactie was misschien wat fel maar hebben laats een hele discussie gehad over het thema wildvang zie dit filmpje dan snap je wat ik bedoel te zeggen ,en ja dan vind ik ook niet dat je grappig er over moet gaan doen, want dat is het allerminst!

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitrag/ ... lien-Mafia

Ik hoop dan ook dat we dit mogen blijven doen onze hobby blijven uitoefenen want als het zo verder gaat ligt straks alles aan banden en is het over en uit!

Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
997 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor ExoRobin op 04 jan 2012 15:12

Ja, ik snap het wel.

Met papegaaien (waar ik me meer mee bezig houdt)is het precies zo. :cry: :shock:

Jammer dat het filmpje Duits is en niet Nederlands of Engels maar beelden zeggen meer als duizend woorden.

Sommige mensen zijn gewoon echt beesten :evil:

Dat is waarom ik ook steeds meer van 'Back to the basics' ben, want mensen hebben met al hun rare fratsen de wereld al veels te lang mishandeld.

De natuur geeft ons alles wat we nodig hebben en moet je eens zien wat wij terugdoen.

Dat is gewoon echt om te :cry: :cry: :cry: .


Vriendelijke groet Robin!
Avatar gebruiker
ExoRobin
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 02 nov 2011 16:27
Woonplaats: Nieuwegein
5 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor Eduard op 04 jan 2012 15:50

Hoi Ron, de boodschap is; hoe zeldzamer hoe geliefder en dan mag het wat kosten ook! Ten kosten van de dieren, want die zijn de dupe, maar als je het verbied werk je dit fenomeen nog meer in de hand! Moeilijke kwestie :(
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
997 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor cpo op 04 jan 2012 16:02

Zal altijd een moeilijke kwestie blijven, veel mensen weten echt niet waar dieren vandaan komen en denken maar dat alles gefokt wordt, ammehoela. Ik ben voorzichtig in mijn uitspraken, omdat ik daar vaak de meest agressieve discussies mee op gang breng. Maar kijk eens naar de dolfinaria....hoeveel mensen denken nou serieus nog dat een dolfijn zo gelukkig is in een klein bassin, echt heeeeel veel. Dan geef ik ze een voorzetje, kijk de film the cove op internet even...te gruwelijk voor woorden hoe dolfijnen afgeslacht worden, de afnemers zijn de grootste dolfinariacentrums ter wereld...ze zeggen niets, maar seaworld schijnt een grote afnemer te zijn. Voorbeeldje uit eigen land, orca Morgan...hij zou niet meer terug kunnen in het wild maar men vergeet erbij te vertellen dat de orca is geruild voor 3 dolfijnen, hoezo beter voor het dier??? Het is allemaal commercie. En zolang er bakken met geld worden verdiend aan dierenhandel, en ook planten, blijft het gewoon in stand. Sorry redelijk :off_topic: maar moest het ff kwijt.
Ben blij te lezen dat Robin en Eduard er gelukkig net als ik over denken en het is altijd belangrijk om het voort te vertellen, want nogmaals: mensen weten vaak niet beter.
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor s.janssen op 04 jan 2012 23:46

Ik ben ook niet van mening dat Orka Morgan Wel terug terug in wild zou kunnen.
Krijg je straks het zelfde idee als met Keiko (Free Willy) die ook terug gezet en steeds terug kwam.

Ook ik hoor bij die groep Eduard. Het is een apart volk maar op die beurs stonden ook knaagdieren-lui (Zoals wij in reptielenwereld ze noemen: Cavia-aaiers). Dat is ook een apart wereldje. In Houten kan je ook precies aan iedereen zien of reptiel of knaagdierenliefhebbers zijn. Ik stond ook op de beurs van het filmpje met BNN.

3 uur staan filmen voor dat kleine stukje film. Moet eerlijk bekennen dat ik ook harde muziek luister zoals hardystale, Defqon, Headshunterz en q Dance luister. Liefhebber van tattoo's? Ja! :D Al heb ik er geen 1, wacht nog 2 jaar tot m'n 21ste.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor turtleboy op 05 jan 2012 11:26

Laten we eerlijk zijn,in principe zijn we geen haar beter door het houden van allerlei dieren zijn we hier ook schuldig aan neem nou als voorbeeld boomvarens,waar dacht je dat die stammen vandaan komen?juist geroofd uit de natuur en dan bijvoorbeeld die zogenaamde bare roots yucca's idem dito.
Vind dit een beetje hypocriet allemaal vandaar deze reactie.


grt,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor cpo op 05 jan 2012 11:30

Heb je ook gelijk in, zeker de boomvarens, daar was ik dus weer onwetend in....heb dus ook 2 bare root dicksonia's gekocht, zal het niet meer doen, serieus waar niet. Overigens de kleinste boomvaren die ik met wortels heb gekocht en is gekweekt, doet het beter als de andere 2.
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor Eduard op 05 jan 2012 14:24

Hoi, laten we hier maar over ophouden dat is al vaak genoeg gezegd en aan gezien 80 % al stammen heeft staan hebben die mensen daar geen boodschap meer aan! het gebeurt toch kijk naar iedereen die bedrijfsmatig bezig is hier, deze mensen blijven die containers bestellen, en doen zij het niet dan doen andere dat wel ! Je moet het in de landen van herkomst verboden krijgen dan stopt dat pas :roll:
En nu weer graag terug naar de reptielen in combinatie met :fluiten:
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
997 bedankjes

Re: Reptielen in combinatie met exotischeplanten!

Berichtdoor cpo op 05 jan 2012 17:05

ja heb je nog kameleonfoto's eduard?? Vind zo zo mooi, heb ze nog nooit in het echt gezien. Ze kleuren zo prachtig mee met de omgeving. Hoe oud kunnen ze worden eigenlijk.
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten