Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor wsnbm op 30 maart 2014 14:33

Ik dacht misschien is het leuk om elkaar te vertellen wat we dagelijks aan onze hobby doen.
Ik zal aftrappen.

Vandaag de Carludovica Palmata van geheel nieuwe aarde voorzien.
2 miskramen van stekjes afgestoken, nog wel opgepot, maar verwacht er niets van.

Zie de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verder een aantal tegels uit het terras gehaald om een prachtig struikje Callistemon tegen het huis te planten, dit ivm de winter.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor s.janssen op 30 maart 2014 17:35

Ziet er goed uit John!

Dit weekend in de middelste border 2 grote Musa sikkimensis in de volle grond gezet, dit gaat mooi worden in de zomer. Het is de bedoeling dat deze border in het midden laag blijft omdat mijn ouders er graag door heen willen kijken. De musa's staan aan beide kanten van de border, hier komen nog canna's bij.
Verder is het nog een behoorlijke rotzooi in de tuin, veel planten moeten nog verpot worden/uitgeplant en zijn plek krijgen. Laat staan dat alles nog geen eens buiten staat. Vandaag ook nog een Pinus pinea in de volle grond geplaatst en een Cupressus sempervirens.
Bijlagen
overzicht tuin 2014 3.jpg
Musa
overzicht tuin 2014 3.jpg (57.99 KiB) 9040 keer bekeken
Overzicht tuin 2014.jpg
Overzicht tuin 2014.jpg (60.31 KiB) 9040 keer bekeken
Basjoo.jpg
Basjoo.jpg (59.77 KiB) 9040 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor NickyDP op 30 maart 2014 17:41

pijnlijke rug en stijve spieren dat verteld alweer genoeg lijkt me :mrgreen: maar wat een fijn gevoel , de tuin kleurt weer groen en het slenteren houdt weer niet meer op
NickyDP
 
Berichten: 255
Geregistreerd: 16 okt 2011 19:13
Woonplaats: oostkamp
21 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor Eduard op 30 maart 2014 18:20

Hoi, vandaag en gisteren in de weer geweest met de planten sleep naar buiten toe, en verschillende schaduwdoeken opgehangen, want het varen blad brand snel weg, al ging de zon vandaag schuil achter een wolkendek!
De stalling zal aankomende week van de schimmelplekken verlost moeten worden, daarna voor de laatste keer daar de varenkweek weer opzetten, en dienen de laatste boomvarens groter gezet te worden.
Afbeelding


@ John zag dat je toch weer de oude pot gebruikt hebt! kon je er geen afstand van doen ;)

Groet, Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10298
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor p e t e r op 30 maart 2014 21:07

Leuk topic :thumb_up:

Afbeelding
Vandaag de ventricosum gecontroleerd en opgepot zodat hij goed kan wortelen voor hij de grond in gaat. Hij ziet er alvast goed uit.


Afbeelding
De winterbescherming van de musa's weg gedaan. Jammer genoeg zit er weer een bloem klaar.
Het valt me op dat er dit jaar veel nieuwe scheuten klaar zitten.
Afbeelding
:thumb_up:
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor wsnbm op 31 maart 2014 00:18

Eduard schreef:Hoi, vandaag en gisteren in de weer geweest met de planten sleep naar buiten toe, en verschillende schaduwdoeken opgehangen, want het varen blad brand snel weg, al ging de zon vandaag schuil achter een wolkendek!
De stalling zal aankomende week van de schimmelplekken verlost moeten worden, daarna voor de laatste keer daar de varenkweek weer opzetten, en dienen de laatste boomvarens groter gezet te worden.

@ John zag dat je toch weer de oude pot gebruikt hebt! kon je er geen afstand van doen ;)

Groet, Eduard.


Klopt Eduard, goed gezien ! !
We hebben zowel bij de Intratuin als de Italiaanse Oase gekeken voor een nieuwe pot, maar ze konden niet op tegen de originele boomschorspot die we al hebben en nemen het verlies van stekjes op de koop toe.

We hebben de plant nu 3.5 jaar en in die tijd heeft de plant denk een stuk of 4 uitlopers aangemaakt, maar die konden de weg omhoog uit de pot helaas niet vinden.

:cry:
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor Hitch op 31 maart 2014 09:29

Gisteren alle boom en andere varensoorten (behalve de echt gevoelige) uit de serre gehaald en ze opgekuist. Hiermee bedoel ik dan de dode of slecht uitziende veren verwijderd en het onkruid op de kluit verwijderd alsook bloed en beendermeel toegediend. Daarna alles naar de schaduwhoek gesleurd en ze daar een plaatsje gegeven. Was een hele dag werk aan maar ze zijn allemaal behalve de misselijk makende Cyathea medullaris schitterend de winter doorgekomen. Andere jaren waren er bij waarvan ik de hele kruin er moest afknippen wegens verdroogt maar dit jaar was dat gelukkig niet zo.
Al bij al toch een werkje dat veel voldoening gaf eens alles op zijn plaats stond.
DSC01798-800.jpg
DSC01798-800.jpg (68.18 KiB) 8959 keer bekeken
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor lapalmeraie op 31 maart 2014 11:46

Inderdaad een leuk topic.
Ik heb gisteren voor de eerste keer het seizoen het gras gemaaid. Wereld van verschil.
Daarbij ook de Miscanthus gesnoeid, alle dode boombladeren verwijderd uit de borders en weer enkele Musa aangeplant. Ook heb ik een 90L speciekuip neergezet en gevuld met daarin de Thalia in afwachting van het wijnvat.

Ohja... ook nog "even" naar Bouillon gereden dit weekend voor een nieuwe tuintafel :roll:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor lapalmeraie op 31 maart 2014 18:42

Met foto nu. Het wijnvat moet je er nog even zelf rond denken. :fluiten:
Btw; iemand die een waterhyacint of watersla op overschot heeft?

image.jpg
image.jpg (399.44 KiB) 8919 keer bekeken
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor palmgek op 31 maart 2014 19:00

Weinig gewerkt in de tuin maar vooral genoten. Met deze temperatuur en een dagje vrij was de perfecte gelegenheid om is lekker te luieren. Weinig te doen ook, het meeste dat al gedaan kon worden is klaar, een paar kleine dingen moeten nog wachten. Moet later ook nog iets te doen houden.... ;)
Laatst bijgewerkt door palmgek op 31 maart 2014 20:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3680
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron