Wolven

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Wolven

Berichtdoor The Flying Dutchman op 30 maart 2019 21:40

The Flying Dutchman
 
Berichten: 295
Geregistreerd: 12 mei 2010 18:31
Woonplaats: Gelderland
12 bedankjes

Re: Wolven

Berichtdoor Folium op 20 mei 2019 21:05

Dag Dutchman, ik begrijp de opgedrongen goed nieuws hype rond de terugkeer van wolven in onze streken ook niet zo goed, wacht tot deze roofdieren hun eerste kind aan stukken scheuren.....
Nu zijn het nog lone wolfs maar ik hou mij hart vast als er zich roedels gaan vormen, dan is elke wandelaar kansloos al is hij nog zo sterk en dapper.
Folium
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 21 apr 2019 19:11
Woonplaats: Kluisberg / Mont-de-l'Enclus
11 bedankjes

Re: Wolven

Berichtdoor homer op 20 mei 2019 21:21

Dag collum ik weet niet waar je bang voor bent,maar wanneer heeft een wolf voor het laatst een kind verscheurt? ook in duitsland niet waar deze wolven vandaan komen. of andere europese landen wat dat betreft.
homer
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 04 feb 2013 16:40
Woonplaats: rotterdam
24 bedankjes

Re: Wolven

Berichtdoor Eduard op 20 mei 2019 21:38

Ja vind het ook een sterk overdreven reactie, zo maakten ze vroeger de kinderen al bang voor wolven die er niet eens meer waren! Het zijn schuwe dieren die niet snel in de buurt van de mens zullen komen, geef die dieren een kans in de gebieden die er voor ingericht zijn, waar genoeg te jagen valt, het kan wel eens mis gaan [bij schapen kuddes] maar alles verdient een eerlijke kans ;)
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Wolven

Berichtdoor draco op 21 mei 2019 01:51

'Homō hominī lupus est'
Folium, hoeveel kinderen worden er jaarlijks door honden gebeten en soms ernstig toegetakeld.
Van mij mogen wolven in het achterliggende bosgebied fourageren. Volgens Staatsbosbeheer lopen er teveel damherten rond en vormen die een concurrentie voor het reeën bestand. De kudde koniks groeit ook snel en moet nu steeds kunstmatig tot een redelijk aantal worden teruggebracht.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Wolven

Berichtdoor Folium op 21 mei 2019 06:13

In natuurreservaten kunnen die wolven idd een goede aanwinst zijn want sids enige jaren zijn de everzwijnen ook aan een bedreigende opmars bezig. Omdat daar geen natuurlijke predatoren zijn loopt die populatie ook uit de klauwen met schade aan de landbouw als gevolg.
Indien het afgesloten reservaten betreft dan is dat allemaal prima, maar deze wolven trekken vrij rond , tot nog toe zijn er geen kinderen verscheurd dat is waarom ik zei dat het afwachten is tot het eerste kind dat dit lot beschoren is.
De grootste wolf voor de mens is ontegensprekelijk de mens en dat is waarom we ook proberen die menselijke roofdieren in gevangenissen weg te houden uit de maatschappij.
Een kind alleen op stap in het bos zal voor een daar aanwezige wolf instinctmatig een zwakke en gemakkelijke prooi zijn, eten om zijn maag te vullen.
Folium
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 21 apr 2019 19:11
Woonplaats: Kluisberg / Mont-de-l'Enclus
11 bedankjes

Re: Wolven

Berichtdoor draco op 21 mei 2019 11:18

Een kind alleen het bos insturen lijkt me zeer onverstandig niet vanwege wolven maar vanwege gestoorde lieden die in ons land vrij mogen rondlopen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Wolven

Berichtdoor Dennis_S op 21 mei 2019 11:47

Ik acht de kans ook vele malen groter dat we worden doodgereden door een crossmotor in het bos, een auto voor de ingang van het bos of inderdaad een ontsnapte tbs-er in een natuurgebied (laat staan de kansen hierop buiten het bos....) dan door een hongerige wolf.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Wolven

Berichtdoor Folium op 21 mei 2019 12:49

Een kind alleen het bos of waar dan ook insturen is altijd onverstandig, tot nog toe was het evenwel onmogelijk dat als een kind op eigen initiatief alleen op stap was dat het dan in contact kwam met een wolf, nu zitten er al vier lone Wolfs in ons kleine dichtbevolkte landje die zich op openbaar terrein vrij bewegen, dit is voornamelijk in bosrijk gebied maar niet uitsluitend.
Bovenop alle gevaren die kinderen nu al lopen en waarvan hier al diverse voorbeelden gegeven zijn lopen deze kinderen vanaf nu ook nog het gevaar om door deze grote roofdieren verscheurd te worden.
We weten ook dat wat kan gebeuren met zekerheid vroeg of laat zal gebeuren.
Met andere woorden als deze indrukwekkende jagende vleeseters zich vrij in het openbaar gebied kunnen bewegen zal op een bepaald moment een kind aan hen ten prooi vallen.
Ik stel me de vraag of de terugkeer van wolven de prijs van dat kinderleven(s) waard is.
Op 29 november 2018 wist een Duitse arbeider nog te getuigen hoe hij door een roedel van 4 wolven werd aangevallen, gelukkig kon hij het nog navertellen, zou een argeloos kind ook zoveel geluk hebben ?

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/d ... n-de-hand~
Folium
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 21 apr 2019 19:11
Woonplaats: Kluisberg / Mont-de-l'Enclus
11 bedankjes

Re: Wolven

Berichtdoor pampie op 21 mei 2019 17:02

Daar waar jij het over hebt is toch een sprookje? ;)
pampie
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 11 apr 2018 20:05
Woonplaats: Mierlo
8 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten