Tuinverlichting

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

Re: Tuinverlichting

Berichtdoor Mister w op 18 mei 2016 19:39

Klasse ! gedaan! Mag ik vragen hoeveel je dat gekost heeft , mijn handen beginnen nu ook te jeuken :lol:

Groet,
Pipi
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Avatar gebruiker
Mister w
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 28 nov 2014 18:01
Woonplaats: Sudeten
67 bedankjes

Re: Tuinverlichting

Berichtdoor lapalmeraie op 18 mei 2016 20:52

Oh, dan heb je de video niet uitgekeken! :mrgreen:
Wordt namelijk op het einde netjes vermeld :lol:

Tnx trouwens.
Volledige kost is zo'n €200,-, maar dan heb je wel 10 spots en zo'n 80 meter kabel en alles erop en eraan.
Op de lokale site kwam ik al 25% duurder uit voor de helft van de spots en connectors alleen :shock:

Hierbij trouwens ook het volledige verhaal, vers van de pers (zweetdruppels staan nog op het voorhoofd :D )

Zelf goedkoop tuinverlichting plaatsen!
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Tuinverlichting

Berichtdoor aralia op 18 mei 2016 21:25

Chapeau! :applaus: :applaus: :applaus:
En nu weet ik eindelijk ook wat een krimpkous is.
aralia
 
Berichten: 255
Geregistreerd: 10 apr 2014 17:26
Woonplaats: West-Vlaanderen
36 bedankjes

Re: Tuinverlichting

Berichtdoor PureVision op 18 mei 2016 22:54

Mooi gedaan, hier moet ik deze zomer ook eens werk van maken.
Aliexpress ook maar eens bezoeken :)

ik zag in je film dat je ze hebt aangesloten op een schemerschakelaar.
Gaan ze dan alle avonden aan om de hele nacht te branden? Wordt dit niet duur op jaarbasis?
PureVision
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 04 sep 2010 17:31
Woonplaats: Heusden-Zolder
16 bedankjes

Re: Tuinverlichting

Berichtdoor Mister w op 18 mei 2016 22:56

lapalmeraie schreef:Oh, dan heb je de video niet uitgekeken! :mrgreen:
Wordt namelijk op het einde netjes vermeld :lol:

Tnx trouwens.
Volledige kost is zo'n €200,-, maar dan heb je wel 10 spots en zo'n 80 meter kabel en alles erop en eraan.
Op de lokale site kwam ik al 25% duurder uit voor de helft van de spots en connectors alleen :shock:

Hierbij trouwens ook het volledige verhaal, vers van de pers (zweetdruppels staan nog op het voorhoofd :D )

Zelf goedkoop tuinverlichting plaatsen!



HAHAH :lol: idd ja , was me niet opgevallen ;)

Grt
Pipi
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Avatar gebruiker
Mister w
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 28 nov 2014 18:01
Woonplaats: Sudeten
67 bedankjes

Re: Tuinverlichting

Berichtdoor lapalmeraie op 19 mei 2016 07:22

PureVision schreef:ik zag in je film dat je ze hebt aangesloten op een schemerschakelaar.
Gaan ze dan alle avonden aan om de hele nacht te branden? Wordt dit niet duur op jaarbasis?


Bedankt allemaal :)
Ik heb het eens uitgerekend en het zou op zo'n 0,025ct per uur komen. Voor een hele nacht betaal je dus nog geen €0,18. Dat valt dus wel mee. Vooral omdat ik het met een klassieke schakelaar binnen toch uit zet wanneer we gaan slapen en 's ochtends weer aanzet voor de komende avond. In feite verbruik ik dus nauwelijks stroom. Er bestaan overigens ook schemerschakelaars mét timerfuncties maar dan moet je dus ook instellen wanneer alles weer uitgaat en aangezien we ook regelmatig wel eens laat thuiskomen en juist dan is het licht erg welkom.... als het net dan weer uit is heb ik er niet veel aan.
Ook in de winter denk ik het niet per definitie aan te zetten. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Tuinverlichting

Berichtdoor JmC4c op 19 mei 2016 07:30

Wat een prachtig resultaat (a)
Je filmpje erbij en de duidelijke uitleg is een bedankje waard mijn vriend :thai:
Ik heb wel nog een vraagje ivm de schemerschakelaar.
Kocht je die ook bij alliexpress? Mijn Engels is niet van het beste dus zou niet weten hoe dit noemt :tong:
Groetjes, JM
Avatar gebruiker
JmC4c
Bedrijven
 
Berichten: 4987
Geregistreerd: 25 jun 2011 16:43
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
502 bedankjes

Re: Tuinverlichting

Berichtdoor lapalmeraie op 19 mei 2016 08:51

Tnx Jm! Leuk om te zien dat het zo aanslaat. ;)

Nee, die niet.
Het initiële plan was om de sensor van de bestaande breedstraler af te tappen en de lamp zelf uit de fitting te halen. Je kunt daar de brandduur immers ook instellen op "continue". Zo had ik een gratis sensor. Maar die bleek de dag zelf zo verroest dat hij niet meer open te krijgen was. Ben toen snel naar de bouwmarkt gereden voor deze. Is ook wel iets degelijker natuurlijk.

Je zou hier eens kunnen proberen maar het zijn veel bewegingsmelders dus je moet al goed kijken om zeker het juiste te hebben.

Belangrijk is natuurlijk dat hij spatwaterbestendig is en het aantal lux. Hier is de marge bv niet enorm nl 2 - 10 lux. Dwz dat hij ten vroegste pas aan gaat wanneer er nog maar 10 lux beschikbaar is. In eerste instantie vond ik dat wat laat want dan is het best al wel donker maar te vroeg is natuurlijk ook onzin en kost alleen maar geld. Nu springen de lampen eigenlijk steeds aan wanneer je denkt "nou, nu zou het wel mogen..." :D

De keuze in de bouwmarkt was beperkt tussen deze of eentje met nog eens een timer functie erin zodat je dus kunt uitschakelen tussen tijds.
Wanneer je toch op zoek gaat lijkt me het ook wel handig om eentje te kiezen waarbij je ook manueel kunt aanzetten, ook overdag bv bij wijze van test.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Tuinverlichting

Berichtdoor Bulldog op 19 mei 2016 19:50

ziet er mooi uit, knap werk. :thumb_up:
maar als ik iets van opmerking mag geven, ik zou mijn kabels toch iets dieper in de grond steken.
ik zie mezelf 6 maand later zo met een schop zo'n draad door stekken. :o
Bulldog
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 20 mei 2012 19:28
Woonplaats: Zuienkerke (West-Vlaanderen)
39 bedankjes

Re: Tuinverlichting

Berichtdoor JmC4c op 19 mei 2016 19:54

Niek zegt altijd dat de tuin open moet blijven, dus wordt niks meer aangeplant....... Dont believe him :lol:
Dus jà, ik hèb de kabels 1 schop diep geplaatst met een groene buis rond. Anders zit ik binnen de kortste keren erdoor :)
Avatar gebruiker
JmC4c
Bedrijven
 
Berichten: 4987
Geregistreerd: 25 jun 2011 16:43
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
502 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Tuininrichting

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten