veranda/paviljoen

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

veranda/paviljoen

Berichtdoor hexina op 14 apr 2016 13:49

Mijn man en ik zijn momenteel aan het bakkeleien over het feit of een veranda wel een meerwaarde heeft voor onze tuin?
Ik ben zelf van mening dat een veranda van 6 meter breed en 4 meter uitval een behoorlijke meerwaarde heeft voor het genot van je tuin.
Hij is echter van mening dat de tuindeur die naar buiten toe naar het rechterraam opendraait, ervoor zorgt dat je daar nergens kan zitten.
Links naast de deur zit nog een even grote raam en dan volgt de trap naar het lagergelegen terras met de muur die er langs loopt.

Hieronder een kleine impressie....
Afbeelding

Afbeelding


Onderstaande foto geeft de huidige situatie weer en nu wilt hij op deze plek een houten paviljoen gaan bouwen. Hij moet dan wel dicht kunnen aan de zijkanten en zijl en schermen zijn geen opties omdat je dan contact verlies met het verdere uitzicht van het lagergelegen terras.
Ikzelf vind hout wel degelijke een mooiere optie maar aangezien hout ook veel onderhoud vergt vind ik dat nou weer net jammer omdat wij zowiezo allebei niet graag verven en schilderen.

Afbeelding

Iemand betere opties en suggesties?
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
Avatar gebruiker
hexina
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 21 apr 2011 13:57
Woonplaats: Heerlen
67 bedankjes

Re: veranda/paviljoen

Berichtdoor Bizzz-R op 14 apr 2016 14:00

hexina schreef:Iemand betere opties en suggesties?


Echtscheiding? :fluiten:


Nee, zonder gekheid, een paviljoen lijkt mij beter. Is afsluitbaar. Is een transparant dak een optie? Heb je gelijk een mooie winterstalling voor de vorstgevoelige planten!
Avatar gebruiker
Bizzz-R
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 10 dec 2012 10:30
31 bedankjes

Re: veranda/paviljoen

Berichtdoor peter b op 14 apr 2016 14:37

Echtscheiding? :fluiten:

:D :D :D :D :D

Een schuifdeur? En zo kan je in je veranda zitten:
viewtopic.php?f=68&t=17770
Groeten,
Peter

Mijn tuintje: viewtopic.php?f=68&t=17770
peter b
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 03 jan 2015 14:39
Woonplaats: Gent
15 bedankjes

Re: veranda/paviljoen

Berichtdoor lapalmeraie op 15 apr 2016 07:02

Groot verschil tussen een veranda en een paviljoen is dat je veel langer/meer in de veranda zou kunnen zitten qua temperatuur omdat je daarbinnen echt een microklimaat hebt. Zo kun je prima "in de tuin zitten" terwijl het regent, waait of gewoon nog te fris is.
Ook geeft een veranda de nodige optie qua overwintering voor de exoten.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: veranda/paviljoen

Berichtdoor Dennis_S op 15 apr 2016 07:22

Een timmerman kan je deur wellicht ook naar de andere kant omzetten/laten scharnieren. Zelf heb ik liever een veranda aan de achterkant, waar je vanuit huis naar toe kijkt, maar ik weet niet of dat bij jullie kan. Zal meer bouwwerk worde schat ik zo in.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes


Keer terug naar Tuininrichting

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten