Flagstones leggen

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

Flagstones leggen

Berichtdoor Remy op 30 mei 2016 09:55

Ik wil de saaie bestrating in mijn voortuin gaan vervangen door flagstones. Deze wil ik zelf gaan leggen en cement/ zand ondergrond en dan mooi opvoegen. Heeft er verder nog iemand tips waar ik eventueel rekening mee moet houden?
Avatar gebruiker
Remy
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 14 jul 2012 02:12
Woonplaats: Hoogerheide
82 bedankjes

Re: Flagstones leggen

Berichtdoor derfske op 06 jun 2016 21:11

gevoegde flagstones moeten gefundeerd worden. dus ofwel beton storten en daarop tegelen of op korrelmix. doe je dat niet dan scheuren ze en heb je niks :?

tips. leg ze eerst uit en doe dan pas cement aanmaken. omdat het ten eerste zo mooier word en je cement niet te lang wilt laten staan.. tip2 meeste soorten flagstones is zandsteen/kalk steen. dit is vrij vlek/mos jakkie bah gevoelig.. ik zou ze dus sealen met een natuursteen sealer voor buiten zo blijft het jaren mooi en onderhoud vrij.
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Flagstones leggen

Berichtdoor Remy op 08 jun 2016 10:53

Bedankt voor de tips, zeer bruikbaar! Ik heb inmiddels alles besteld op de voegmortel na. Weet nog niet welke kleur ik wil... Volgende week wordt het hele zooitje geleverd en kan ik gaan puzzelen ;)
Avatar gebruiker
Remy
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 14 jul 2012 02:12
Woonplaats: Hoogerheide
82 bedankjes

Re: Flagstones leggen

Berichtdoor derfske op 09 jun 2016 22:08

je kan ook nog cement verf kopen.. is gewoon poeder. wat je bij de mortel voegt bij het aanmaken. het is een stuk mooier als je een wat lichtere kleur voeg maakt.. vooral bij gele flagstones dat accentueert het geel beter.. maaar ieder voor zich natuurlijk

effe wat voorbeelden

Afbeelding

Afbeelding
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Flagstones leggen

Berichtdoor Remy op 21 jun 2016 12:20

Nogmaals bedankt voor de nuttige tips. Ben de afgelopen week druk bezig geweest met sjouwen en leggen en het is best aardig gelukt. Vanavond voegen en dan zal ik eens wat foto's maken. Ik krijg al reacties van de buren dat het "Ibiza achtig" is, dus de opzet is zeker geslaagd :thumb_up:
Avatar gebruiker
Remy
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 14 jul 2012 02:12
Woonplaats: Hoogerheide
82 bedankjes

Re: Flagstones leggen

Berichtdoor goldfinger op 21 jun 2016 14:01

Is héél mooi, wij gaan volgende week de pergola leggen met natuurleistenen. Zal niet zo egaal zijn, maar toch een naturelle look! Alle tips zijn welkom! ;)
goldfinger
 
Berichten: 237
Geregistreerd: 05 sep 2014 11:27
Woonplaats: Erpe-Mere
17 bedankjes

Re: Flagstones leggen

Berichtdoor derfske op 21 jun 2016 14:02

dat is in mijn oren een compliment jah haha :D zou wel effe googlen op yellow flagstones.. als 'kleurenpalet' voor je voegen.. straks kan je niet meer terug

heb je ook al aan verzegeling gedacht? ik heb deze
Afbeelding

je hebt ook nog de niet kleurverdiepende. verschil is verdiepende is zoals ze nat uitzien. en de niet is zoals ze droog uitzien
en denk eraan dat ze voeg dan ook donkerder word als je de kleurverdiepende pakt.. dus dit zou je voor je voeg moeten beslissen
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Flagstones leggen

Berichtdoor Jozef op 21 jun 2016 19:00

Ik ben benieuwd naar de foto's.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Flagstones leggen

Berichtdoor Remy op 21 jun 2016 23:01

Helaas door het slechte weer niet meer kunnen voegen :( , dus de foto's volgen wat later...
Avatar gebruiker
Remy
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 14 jul 2012 02:12
Woonplaats: Hoogerheide
82 bedankjes

Re: Flagstones leggen

Berichtdoor Remy op 23 jun 2016 01:14

Bij deze de foto's. Het een en ander moet nog worden schoongemaakt en het voegmiddel zal uiteindelijk iets lichter opkleuren, maar tot zover zijn we zeer tevreden met het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
Remy
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 14 jul 2012 02:12
Woonplaats: Hoogerheide
82 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Tuininrichting

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten