Zandzeven

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

Zandzeven

Berichtdoor M.altispinosus op 03 jun 2016 23:17

Door de regenbuien van de afgelopen dagen is de 9m lange en 70 cm dieppe greppel die ik voor mijn riool, water en gas aan het graven ben, volledig onder gelopen en was het een gracht geworden.
Door de regen is ook weer een hele hoop zand terug gespoeld in de greppel en is nu nog maar 50 cm diep. Door de regen is ook duidelijk geworden dat ik een hoop kleine steentjes en puin in mijn tuin heb, immers de lichtere zanddeeltjes zijn de greppel ingestroomd.

Nu er toch nog niks in de tuin staat leek mij dit ook het wel het schikte moment om het zand te gaan zeven om zoveel mogelijk puin eruit te halen. Op internet een zoek tocht gedaan naar zand zeven en verschillende modellen gezien. Van volledig machinale industriële zeven naar DIY compost zeven die al dan niet gemotoriseerd ronddraaien.

Nu hoeft het voor mij niet zo groot en dacht ik zelf om een stuk gaas op een houten frame te spijkeren en daar het zand doorheen te laten gaan/scheppen.
Nu was ik benieuwd wat jullie in het verleden hebben gebruikt/gemaakt om je grond en of compost te zeven. Ik ben dus vooral benieuw naar foto's van jullie creaties. Ik ben vast niet de eerste die zijn grond wil gaan zeven om puin en steentjes te verwijderen ;)
Welke maas grote hebben jullie gebruikt?
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: Zandzeven

Berichtdoor jos944 op 05 jun 2016 13:42

Ik gebruik een oud bbq rooster. Sterk en "grof/fijn" genoeg. Kan er met een spa zelfs kleibrokken fijnhakken en door het rooster drukken.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes


Keer terug naar Tuininrichting

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten