Hovenier gezocht

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

Hovenier gezocht

Berichtdoor Tropical Henkie op 09 jun 2016 14:54

Beste palmvrienden,

Ik wil graag een oproep doen. Misschien weet iemand een hovenier in de regio van Alphen aan den Rijn die verstand heeft van tropisch tuinieren en tuinen ontwerpen. Of een mede palmvriend die mij met raad en daad tegen een vergoeding uit de brand wil helpen. Ik persoonlijk loop vast in het herinrichten van de tuin met de beplanting die wij reeds hebben. Ik ben veelste enthousiast geweest dit jaar met dahlia's en een grote palm inkopen. Ondanks dat ik blij ben met de palm is wel het gevolg dat ik flink moet schuiven in mijn tuin, evenals door de vele dahlia's. En tot mijn grote schrik schijnen er redelijk wat slakken te zijn en vreten nu de dahlia's kaal. Slakkenvallen plaatsen heb ik al geprobeerd, maar helpt niet afdoende.

Door de vele, veel van dezelfde soort plant (dahlia's en daglelies), en het continue schuiven van planten, wordt ik nu wel enigszins moedeloos. De hele tuin moet ik nu eigenlijk herinrichten en daarvoor mis ik toch de ervaring merk ik. Ik ben zelf een perfectionist en heb een mildere vorm van autisme. Helaas helpt mij dit nu niet.

Daarom nogmaals een dringende oproep aan alle leden. Hulp gevraagd bij het herinrichten/ontwerpen van een bestaande stadstuin dat een tropisch paradijsje moet worden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Arthur
Tropical Henkie
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 20 mei 2016 22:07
2 bedankjes

Re: Hovenier gezocht

Berichtdoor voschke op 09 jun 2016 16:46

gaat het alleen om het plan of ook om de uitvoering/ aanleg ervan?

mvg

Rob
voschke
Bedrijven
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 17 jan 2010 21:35
Woonplaats: Geulle (nl)
32 bedankjes

Re: Hovenier gezocht

Berichtdoor Tropical Henkie op 09 jun 2016 21:28

Het gaat om het plan en uitvoeren. Natuurlijk zou ik ook graag assisteren als dat kan, maar mijn voorkeur gaat uit naar het uitbesteden hiervan.

Groeten Arthur
Tropical Henkie
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 20 mei 2016 22:07
2 bedankjes

Re: Hovenier gezocht

Berichtdoor Tropical Henkie op 09 jun 2016 21:45

Dit willen wij behouden.

Trachycarpus Fortunei
Phoenix Canariensis
Albizia Julibrissin Boubri
Crocosmia
Fatsia Japonica
Hibiscus
Musa Sikkimensis
Canna Durban

Wensenlijst/ideeën.
Olifantsoor
Bananenplant
Canna's
Siergember
Dwerg gladiolen
Alstroemeria
Tropische bodembedekkers
Alle andere suggesties zijn ook welkom uiteraard

Naar voortuin of kan weggegeven/geruild worden.

Hortensia
Pluimhortensia
Camelia
Hosta
Varens
Daglelies
Dahlia's
Perzikboom
Tropical Henkie
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 20 mei 2016 22:07
2 bedankjes

Re: Hovenier gezocht

Berichtdoor draco op 10 jun 2016 00:51

Ik zag vorige week bij deze kweker mooie dwerggladiolen (diep rood en fel oranje) voor de verkoop: http://www.degroeneprins.nl/images/prod ... diolus.jpg
Deze worden daar ook uitgetest op geschiktheid voor dit klimaat (winterhardheid). De Groene Prins experimenteert ook met diverse nieuwe winterharde bananen, Canna's, Camellia's e.v.a.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Hovenier gezocht

Berichtdoor Rogier op 12 jun 2016 16:47

Niet echt in de buurt maar zeker de moeite waard: Johan van der Perk van de groene is van huis uit tuinarchitect maar ook kweker. Zijn bedrijf heet: De Groene Toko in Beesd.
Heeft al tal van tropische en mediterrane tuinen ontworpen in samenwerking met een hovenier.

En bij Eigen Huis en Tuin heeft een tuinontwerper (Ruud Vermeer) ook al eens tropische/mediterrane tuinen ontworpen. Misschien een inspiratiebron?
Rogier
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 12 dec 2012 12:05
Woonplaats: Nijkerk
13 bedankjes

Re: Hovenier gezocht

Berichtdoor Tropical Henkie op 05 aug 2016 11:22

Beste Draco en Rogier, bedankt voor de tip!

Inmiddels heb ik mij laten informeren bij Esveld in Boskoop. Samen hebben wij een plan bedacht hoe wij nu onze tuin het beste kunnen omtoveren tot dat tropisch paradijsje. Nu zijn wij begonnen met het vergroten van de border. We weten nu beter welke planten en waar die het beste kunnen gaan staan. Schatting is dat we nog twee weekenden bezig zijn met de voorbereiding en dan kunnen we de eerste planten bestellen.

De eerste lading planten zullen zijn:

Tetrapanax papyrifera steroidal giant
Toona sinensis flamingo
Hibiscus moscheutos (fel donker roze)
Comanthosphace dependens
Magnolia tripetala (evt andere grootbladige magnolia)
Tropical Henkie
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 20 mei 2016 22:07
2 bedankjes


Keer terug naar Tuininrichting

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten