Wit zandstrand en zwemvijver

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

Wit zandstrand en zwemvijver

Berichtdoor Helinde op 02 jun 2017 21:12

Hallo! Over een weekje krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis met 3000 meter tuin!!! Dromen komen uit...dus ik ben in gedachten al bezig met de nieuwe tuin ;)

Mijn idee is o.a. een wit strand met kampvuur om op zwoele zomeravonden met de voetjes in het strand onder de palmbomen te zitten.. Ik zie het helemaal voor me...
Het plan is wat achterin de tuin, zodat het zand niet in huis gelopen wordt. Helemaal super lijkt me een zwemvijver voor erbij, wat dan meteen het zand wat afgrensd van de rest van de tuin.

Het lijkt me niet zo moeilijk om een stuk af te graven en te vervangen door wit zand...maar heeft iemand hier ervaring mee?
En heeft iemand ervaring met een zwemvijver? Nog tips voor beiden?
Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Re: Wit zandstrand en zwemvijver

Berichtdoor Helinde op 02 jun 2017 21:39

Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Re: Wit zandstrand en zwemvijver

Berichtdoor Helinde op 02 jun 2017 21:43

Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Re: Wit zandstrand en zwemvijver

Berichtdoor Jozef op 06 jun 2017 21:23

Een hele uitdaging om zoiets te benaderen. Er is hier 1 forum lid ooit van plan geweest om een wit strandje aan te leggen, ik weet niet of dat door is gegaan. Met 3000 meter tuin kan je in ieder geval heel wat plannetjes uitvoeren. :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Wit zandstrand en zwemvijver

Berichtdoor kim op 07 jun 2017 15:29

Kom maar op met de foto`s
Gr. Ruud :thai:
kim
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 10 feb 2016 14:59
0 bedankjes

Re: Wit zandstrand en zwemvijver

Berichtdoor Helinde op 10 jun 2017 22:27

We krijgen as maandag de sleutel. Het eerste jaar zullen we zoet zijn met de binnenkant...volgend jaar de tuin...Helaas. Maar nu al wel de orientatie ( en wat kleine aanwinstjes in Haps :lol: kon ik toch niet laten).
Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Re: Wit zandstrand en zwemvijver

Berichtdoor Helinde op 10 jun 2017 22:30

Ik heb dus nog geen foto's van zwemvijvers met strandjes in aanleg ( of de de geplande voortuin met een oprit met Italiaanse cipressen en lavendel met witte muurtjes en rode dakpannen begroeid met blauwe regen, een ronde houten poort en bankjes etc :D ). Alleen de foto's van funda die te groot blijken om hier te plaatsen. Achter de tuin staat een loods, dus daar komt waarschijnlijk reuzenbamboe ter camouflage ( in begrenzer om schade aan vijverfolie aan de andere kant van de tuin te voorkomen)
Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Re: Wit zandstrand en zwemvijver

Berichtdoor leroy op 14 jul 2017 08:57

let wel op met katten die vinden zulk zand maar al te leuk :roll:
www.lelepalms.jouwweb.nl, shantung-kuntao.jouwweb
leroy
 
Berichten: 853
Geregistreerd: 04 nov 2011 11:19
62 bedankjes

Re: Wit zandstrand en zwemvijver

Berichtdoor bjornobo op 11 feb 2018 13:59

Beste Helinde, ik heb dezelfde plannen vorig jaar gehad en ben bij meerdere zwembadbouwers geweest maar allemaal raden ze het af:
*Het zand vertroebelt je water
*het zand vervuilt snel en is dus moeilijk schoon te maken
*in het zand komen snel ook bacteriën, algengroei, die je met je filterinstallatie niet kunt bestrijden.

Er is wel een zwembadfolie die voor natuurlijke zwembadvormen wordt gebruikt en dat een beetje hetzelfde effect heeft. (zal niet goedkoop zijn). Als je dan gescheiden je zandstrand aanlegt, heb je het beste van 2 werelden: zandstrand en helder zwembad.
Ik heb om uiteenlopende redenen niet voor deze oplossing gekozen, maar ik snap je voorkeur heel goed!

[url]Afbeelding[/url]
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: Wit zandstrand en zwemvijver

Berichtdoor Helinde op 12 feb 2018 22:28

Hmmm. Dat maakt het dus erg lastig...
Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Tuininrichting

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten