Bart's Tropische Tuin

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

Re: Beginnende tropische tuin Bart

Berichtdoor B.a op 17 apr 2018 08:31

Dank!
Hebben jullie advies hoe ik de palmen nu het best kan verzorgen? Dan bedoel ik eigenlijk de hoeveelheid water geven, mest e.d. Of moet er meer blad gesnoeid worden?(meen ik ergens iets van gelezen te hebben maar kan t niet meer vinden.
B.a
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 14 aug 2017 10:12
Woonplaats: Sint-Oedenrode
13 bedankjes

Re: Beginnende tropische tuin Bart

Berichtdoor derfske op 17 apr 2018 21:48

B.a schreef:@ Bjornobo, nee de jacuzzi is niet meer geïsoleerd dan dat de bak van binnen is. bij mij is het bad bespoten met isolatie. en ook de binnekant van de omkasting zit een isolatielaag op.

Gemiddeld doet een jacuzzi een 6 tot 700,- in het jaar. en dat wist ik voor dat ik m kocht dus hiet geen teleurstellingen. dat is dan 1 tot 2 euro per dag mits ie continue op 37 graden is. als ik weet dat het de hele week slecht weer is zet ik hem minder warm. maar over het algemeen staat ie hier gewoon op temperatuur zodat je er altijd in kunt als je wilt. Want als je geld genoeg verdiend maken die kosten niks uit toch? :happy_thai: :tong: :lol:


ik betaal rond de 30 a 50 euro per jaar. en bubbel van april tot september.. en dan gaat hij leeg..

maar dat staat goed uitgelegd in mijn pagina.. hier de link in geval je t wilt zien
http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=18711&start=20

en t blad snoei ik pas af als het lelijk word. bij fortunei sterven ze al en komen boven weer nieuwe. je kan ze ook iets eerder af halen als je het mooier vind..

en water geef ik op warme dagen als het niet of weinig regent. wel hebben al mijn planten hydro korrels en geef ze gemiddeld om de 2 3 dagen(zomer) banenen lusten wel wat meer water
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Bart's Tropische Tuin

Berichtdoor B.a op 07 okt 2018 09:48

Met deze nieuwe update lopen we zachtjes tegen het einde van het super seizoen aan.
Er is veel veranderd sinds begin dit jaar, en nu in de tuin.

De grote trachy's doet het erg goed.
Canna's die uitbundig gebloeid hebben
Basjoo's die als gekken de grond uitgekomen zijn.
En de Zaadjes die in februari gezaaid zijn doen het ook erg goed. Op de bismarkia na :roll:

De grote trachy's die dit jaar gepland zijn, moet ik die bescherming geven voor de winter omdat ze misschien nog niet genoeg geworteld zijn? Of kunnen die al meteen veel kou verdragen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
B.a
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 14 aug 2017 10:12
Woonplaats: Sint-Oedenrode
13 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Tuininrichting

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten