Tuinmuur van stro en pleisterwerk

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

Re: Tuinmuur van stro en pleisterwerk

Berichtdoor derfske op 20 aug 2018 01:32

Het geluid wat over je muur heen zal gaan is harder dan het verschil tussen beton of stro of gecombineerd. Het is dus verwaarloosbaar. Ik moet daar wel even bij zeggen dat op zo een afstanden en met een muur van max 3 meter; zelfs een enkele baksteen muur genoeg dempt (want wat daar over heen gaat is toch meer. Wat het dus verwaarloosbaar maakt) Een boom zal niks helpen qua demping. Net als een mini gaatje in een uitlaat voor heel veel lawaai kan zorgen. En een schutting ook niks dempt. Is de regel dus: hoe dichter hoe beter. Ik zou me eerder zorgen maken dat iets hoogs het geluid weer naar onder weerkaatst als je een muur hebt. Al zal dat met 1 trachy waarschijnlijk nog geen 0.01db verschil zijn :lol:

Voor mij blijft nu nog de vraag hoe ver is de weg van jou muur af.
Eerlijk gezegd moet ie bijna daarnaast liggen en anders moet je toch echt een flinke muur maken :lol:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Tuinmuur van stro en pleisterwerk

Berichtdoor derfske op 20 aug 2018 18:58

nou,,, nog toevoegen.. achter de muur zal het zeker verschil maken. want dan komt daar eigenlijk niks overheen. dan maakt de dikte en materiaal wel uit.. maar na 5 a 15 meter (hangt af van hoe ver de weg van de muur staat) dan word het verwaarloosbaar..

loods zou ik me eigenlijk niet zo veel zorgen over maken.. ik werk op een industrie terrein. en daar is het best stil. en met de tegenwoordige bouw besluiten (isolatie dikte) zijn die muren best dik.. en na 5 uur is daar helemaal niemand.. dan kan je daar keihard muziek blazen (bedrijfs feestjes) want niemand is daar dan nog aanwezig :lol:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Tuinmuur van stro en pleisterwerk

Berichtdoor Helinde op 21 aug 2018 20:19

De weg is meteen voor de voortuin. Hij grenst eraan. We hebben een grote tuin van 3000 m2. Diepte weet ik niet precies. Op 1/3 staat ons huis. Met een beetje pech creeer je dus -als ik je redeneringen goed volg en doordenk- extra geluid op de gevel van het huis...
De loods heeft helaas tegenover ons openingen voor de vrachtauto's. Dus ik verwacht meer overlast van de vrachtauto's dan van de loods. Voor die bedrijfsfeestjes als iedereen weg is, ben ik eigenlijk een beetje bang. Achter ons huis is namelijk ook zo'n bedrijventerrein waar ze 3x per jaar een festival houden. Honderden meters achter ons, maar met gesloten ramen en deuren nog uitschieters tot 80 dB in onze woonkamer :evil: Maar da's weer een ander verhaal.
Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Re: Tuinmuur van stro en pleisterwerk

Berichtdoor Eduard op 21 aug 2018 22:08

Dan zou ik toch snel gaan verhuizen! Beter dan investeren in een onmogelijke uitdaging, dat gedreun gaat door alles heen, 3 keer per jaar mogen ze in en bij onze stad +-5a7 km van mij hous party's geven tot 3 uur die gaan vaak door tot 6 uur in de ochtend, het gedreun gaat overal doorheen, ik stop dan dikke proppen in mijn oren, gelukkig maar enkele keren ;)
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10298
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Tuinmuur van stro en pleisterwerk

Berichtdoor derfske op 22 aug 2018 19:45

opzicht is jou situatie wel ideaal dan .. zo kun je wel een echte geluidsmuur maken zoals ze doen bij snelwegen althans.. hoe hoog mag je zo een muur maken?? ik zou het echt niet weten.. dat zal het verschil wel echt maken.. zo een geluids muur op een snelweg.. zoals wel bekend is .. werkt wel echt super goed...

aan de andere zijde snap ik eduard echt wel.. het zijn kneite veel meters met best een prijskaartje/veel werk. en word je woning meer waard van zo een muur.

en over de reflectie tegen je muur moet vergelijken met een echo.. deze zijn altijd een heel stuk zachter als het echte geluid.
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Tuinmuur van stro en pleisterwerk

Berichtdoor Helinde op 23 aug 2018 20:30

Tja...we wonen hier net een jaar...De vorige eigenaresse zegt niets te hebben geweten van de bouwplannen...Het is spannend of en hoeveel overlast er komt...We hebben net ons huis mooi opgeknapt en zijn druk bezig met de tuin. We hebben een bamboebos met paadje aangelegd en zijn nu bezig met een gebied met wit zand van enkele honderden m2, omringd door rotsblokken en tropische planten. Het stadium nu is in onze tuin nu nog een halve bouwput...maar het resultaat zal waarschijnlijk erg mooi worden. Dus verhuizen.... :( Maar het spookt ook wel eens door mijn huis... Dank in ieder geval voor het meedenken! We proberen nu bij de gemeente duidelijk te krijgen wat onze mogelijkheden zijn.
Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Re: Tuinmuur van stro en pleisterwerk

Berichtdoor derfske op 24 aug 2018 19:52

spoken in huis? hier kraakt van alles en hoor je ook van alles. maar ik woon mijn hele leven al in 1900 a 1930 huizen. ben het eigenlijk gewent.. mijn vriendin schrok van alles in het begin. :lol: houten balken zetten wat uit en met die oude verbindingen dan kraakt dat. en dat is juist met de nacht afkoeling... ik heb nu airco en nu kraakt het pas echt veel :lol:

oke.. maar goed ik hoor t wel.. ik denk wel dat je wel wat kan daaraan met een muur.. ik was ook nog aam het denken aan een hoge heg met daar meteen achter de muur.. is wat beter voor het straatbeeld
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Tuinmuur van stro en pleisterwerk

Berichtdoor Helinde op 25 aug 2018 08:26

Huis moest hoofd zijn :D Typefoutje... Nee...spoken hebben we niet :lol:
Wel mooi van die oude huizen!
Heg met muur zat ik ook al te bedenken. Of een muur met daarvoor zand/aardenwal met beplanting. Dan oogt het van buitenaf als beplanting, maar heb ik binnen een mediterraanse muur.
Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Re: Tuinmuur van stro en pleisterwerk

Berichtdoor Rob op 28 aug 2018 23:50

Bamboehaag + muur of wal?
Als je de goede soort opzoekt dan is 6-8 meter wel haalbaar op de goede plek.
Een gewone heg laat ik aan de anderen

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Re: Tuinmuur van stro en pleisterwerk

Berichtdoor Helinde op 29 aug 2018 19:36

Bamboe zou ik graag willen, maar mijn man wil geen bamboe meer. Achter in de tuin hebben we circa 20 meter bamboe aangelegd. Het uitgraven met de hand voor de rizoombegrenzer was erg zwaar :D
Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Tuininrichting

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten