Tuinpaden vervangen

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

Tuinpaden vervangen

Berichtdoor Nicom op 24 apr 2019 13:17

Ik heb in mijn tuin rondom de vijver en langs de borders bestrating van klinkertjes. Ik ben er over aan het denken om dit wat "groener" te gaan maken. Misschien dat hier wat ideetjes zijn over groene tuinpaadjes? Ik twijfelde over stol, dat is leemzand met steentjes dat na aanlopen semi hard wordt maar toch water doorlaat. Maar ik denk dat dit ook veel stof en een vuile vloer binenshuis gaat opleveren. Ik heb een kleine stukje in de border met boomschors, dat waait bij droog weer alle kanten op en moet je echt wel ieder jaar weer aanvullen. Dus als er suggesties zijn...?
Nicom
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 17 apr 2018 10:02
1 bedankjes

Re: Tuinpaden vervangen

Berichtdoor derfske op 15 mei 2019 23:08

ik zeg flagstones. maar dat is heel persoonlijk :lol:

ik weet niet wat je groen vind aan stol.. maar goed..
je zou ook iets met die van die plastic matten kunnen doen. waar je normaal kiezels in doet zodat alles goed blijft liggen.. dat zou je als basis kunnen gebruiken. en hier mos in laten groeien kan denk ik wel. of wat ze op groene daken laten groeien lijkt me ook wel grappig als pad

beetje specifieker in wat je precies zoekt zou handig zijn :lol:


Afbeelding
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Tuinpaden vervangen

Berichtdoor Nicom op 17 mei 2019 09:29

Stol is nou niet echt natuurlijk, maar wel natuurlijker in vergelijking met het stenen pad wat ik nu heb.
Ik ben zelf ook een plantengek, de tropische soorten zijn er de laatste tijd wat bij gekomen, maar de huidige stenen paden zijn echt een "kale afscheiding" tussen de planten door. Daar wil ik van af. Dus wat ik eigenlijk wil weet ik niet, maar ik zoek inspiratie voor meer natuurlijke paden. Ik graaf daarom ook met veel plezier de fototopics door hier op het forum.
Je voorbeeld is zo gek nog niet, dank je :thumb_up:
Nicom
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 17 apr 2018 10:02
1 bedankjes

Re: Tuinpaden vervangen

Berichtdoor de Haan op 17 mei 2019 13:26

Tussen de voegen van de klinkers groeit er altijd wel wat, dit gewoon laten zitten.
Hooguit er met de maaimachine overheen.
Makkellijk en het wordt vanzelf groen.
de Haan
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 01 jan 2013 01:42
Woonplaats: Emst
39 bedankjes


Keer terug naar Tuininrichting

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten