Wat kunnen wij doen?

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

Re: Wat kunnen wij doen?

Berichtdoor derfske op 30 apr 2020 23:06

zo als je wel gezien hebt bij mij (zag jullie reactie) werk ik in lagen.. grote planten achter, dan middel en dan klein blijvende voor zo creëer je ruimte in een smalle tuin (5a 6 meter breedte)
zo als het bij mij is

tegen de muur: klimmers > klimrozen, clematis, passiebloem, bamboe
grote planten: trachycarpus, fasia yuccas
middel: acer, acanthus mollis
klein: siergras, varens
hier varieer ik mee, zo kan je ook bamboe of musas gebruiken om een dunne border te maken. zo golf ik ook een beetje met breedtes om nog wel wat ruimte te houden bij het terras. daar is de border maar 70cm, terwijl dat voor de jacuzzi ruim 1.5 meter is

over het algemeen is mijn keuze gegaan om te kunnen spelen met verschillende vormen (musa, palmen fasia bamboe), kleur (canna, rode acer, siergrassen, siervarens) en spelen met dat en werken in laagjes. en eventueel opvullen met wat vaste plantjes, dan krijg je geen onkruid. ik doe alleen grasmaaien, de puntjes knippen van de yucca, en soms wat weg knippen dat alles eerlijk evenveel zon krijgt

ik zou bij jullie sowieso een duidelijk terras maken met smallere (eventueel verhoogde) borders links en rechts, deze door trekken tot achter. eventueel breder gaan. en de border links de hoek om mee trekken langs het schuur. dan nog een afscheiding tussen het terras en de rest van de tuin.

en eventueel een dikke vette vederpalm in het midden :lol: dat maakt het wel af.. maar dat is de keuze wat je wilt maken of je wilt inpakken en verwarmen of niet.. :roll:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Wat kunnen wij doen?

Berichtdoor Auk en Helene op 01 mei 2020 00:14

Bedankt voor al jullie advies!! Hier kunnen we zeker wat mee. ☺️☺️..
Auk en Helene
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 apr 2020 22:35
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Tuininrichting

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten