Wat kunnen wij doen?

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

Wat kunnen wij doen?

Berichtdoor Auk en Helene op 30 apr 2020 12:12

Als bijlage een foto van het eerste gedeelte van onze tuin. Wij willen hier graag een ontwerp voor gaan bedenken maar willen graag tips. Hebben jullie suggesties?? ( De Japanse Esdoorn's blijven ;) )

Mvg Auke en Hélène

tuintje.jpg
tuintje.jpg (164.08 KiB) 5206 keer bekeken
Auk en Helene
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 apr 2020 22:35
0 bedankjes

Re: Wat kunnen wij doen?

Berichtdoor Bulldog op 30 apr 2020 13:01

een deel van de tegels wegdoen om plaats te maken om planten te zetten.
Geloof me, eens je hier (aan deze verslaving :D ) aan begint zal je altijd plaats te kort hebben om planten te zetten.
Bulldog
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 20 mei 2012 19:28
Woonplaats: Zuienkerke (West-Vlaanderen)
39 bedankjes

Re: Wat kunnen wij doen?

Berichtdoor Auk en Helene op 30 apr 2020 13:09

Bedankt voor je reactie. Tegels weghalen gaat ook zeker gebeuren. Maar waar start je met een ontwerp? Ik probeer hier een beetje ideeën op te doen door te kijken naar andere tuinen. Echter zijn dit veelal grotere tuinen.
Auk en Helene
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 apr 2020 22:35
0 bedankjes

Re: Wat kunnen wij doen?

Berichtdoor bjornobo op 30 apr 2020 14:16

Beste Auk en Helene, ik zou om te beginnen niet direct aan planten denken. Indien je je tuin wilt herinrichten zou ik alles opmeten en online oriënteren en eventueel bij grote tuincentra met ingerichte tuinen bezoeken (tuienbeurzen zijn er helaas nu niet). Zodra je in hoofdlijnen weet je wat wilt, en eventueel een thema hebt, kun je dit beetje bij beetje uitwerken in je ontwerp. Het makkelijkste is een plattegrond maken van je tuin op ruitjespapier. BIj voorkeur groter dan A'4 zodat je redelijk gedetailleerd kunt werken. Indien je zeer goed bent met een computer, kan je ook gratis online ontwerpen maken. Succes!

Ps. zodra je in hoofdlijnen weet wat je wilt en je hebt je ontwerp waar je je planten wilt hebben, niet alleen kijken wat het formaat plant nu is, maar ook wat deze op termijn voor formaat gaat krijgen en of deze voorkeur heeft voor veel zon of half schaduw en of deze een snelle groeier is of niet.
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: Wat kunnen wij doen?

Berichtdoor Auk en Helene op 30 apr 2020 14:42

bjornobo schreef:Beste Auk en Helene, ik zou om te beginnen niet direct aan planten denken. Indien je je tuin wilt herinrichten zou ik alles opmeten en online oriënteren en eventueel bij grote tuincentra met ingerichte tuinen bezoeken (tuienbeurzen zijn er helaas nu niet). Zodra je in hoofdlijnen weet je wat wilt, en eventueel een thema hebt, kun je dit beetje bij beetje uitwerken in je ontwerp. Het makkelijkste is een plattegrond maken van je tuin op ruitjespapier. BIj voorkeur groter dan A'4 zodat je redelijk gedetailleerd kunt werken. Indien je zeer goed bent met een computer, kan je ook gratis online ontwerpen maken. Succes!

Ps. zodra je in hoofdlijnen weet wat je wilt en je hebt je ontwerp waar je je planten wilt hebben, niet alleen kijken wat het formaat plant nu is, maar ook wat deze op termijn voor formaat gaat krijgen en of deze voorkeur heeft voor veel zon of half schaduw en of deze een snelle groeier is of niet.


Bedankt! We gaan eens kijken wat er allemaal mogelijk is.
Auk en Helene
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 apr 2020 22:35
0 bedankjes

Re: Wat kunnen wij doen?

Berichtdoor draco op 30 apr 2020 16:42

Tegels zijn multifunctioneel mits met mate toegepast, je kun er kuipplanten neerzetten en verzetten. Gras dient nergens voor behalve voor geiten en om op te zonnen. Je kunt de luie stoel ook op het terras zetten. Als je het gras weghaalt opent zich een nieuwe horizon met mogelijkheden, een mooie palm of een vijver met beplanting of allebei. ;)
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6740
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Wat kunnen wij doen?

Berichtdoor Eduard op 30 apr 2020 17:46

draco schreef: Gras dient nergens voor behalve voor geiten en om op te zonnen. Je kunt de luie stoel ook op het terras zetten. Als je het gras weghaalt opent zich een nieuwe horizon met mogelijkheden, ;)


Het is dat jij er niets mee hebt he Han :lol: volgens mij is het een groene kunststof mat :fluiten:

Auk en Helene, waar nu de border is links en tegen de schuur kun je dat geheel ophogen door een grote planten bak te maken oogt al meteen anders, de bestaande beplanting [stuiken /boompje kun je behouden]
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
997 bedankjes

Re: Wat kunnen wij doen?

Berichtdoor draco op 30 apr 2020 18:30

:lol: Met enige verschil Eduard is dat je kunstgras moet stofzuigen in plaats van maaien.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6740
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Wat kunnen wij doen?

Berichtdoor leroy op 30 apr 2020 19:11

Ga ook gewoon eens kijken bij verschillende mensen hier :thumb_up:
www.lelepalms.jouwweb.nl, shantung-kuntao.jouwweb
leroy
 
Berichten: 853
Geregistreerd: 04 nov 2011 11:19
62 bedankjes

Re: Wat kunnen wij doen?

Berichtdoor Jozef op 30 apr 2020 19:22

Mee eens kijk eens in foto en video, daar zie je tuinen in allerlei soorten en maten. Zo ben ik ook begonnen. Succes trouwens.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Tuininrichting

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten