Vijver vol erwtensoep

In deze rubriek kun je terecht met alle vragen en berichten over vijvers, waterplanten en aquaria.

Re: Vijver vol erwtensoep

Berichtdoor amourath op 21 sep 2011 13:12

Draadalgen heb ik niet, enkel de zweefalgen.
De UV-lamp wil ik pas gebruiken als laatste redmiddel dus ik wacht nog even af... en ga misschien pH- gaan halen om die waarde wat te laten zakken. Ik vind het vreemd dat het zo hoog is, er is toch al veel regen in gevallen... misschien moet ik ook eens ons leidingswater testen, zal dat één en ander verklaren :)

Benieuwd of de 2 goudvissen nog in leven zijn... groen water zou geen probleem mogen zijn maar we zien ze niet meer nu natuurlijk :) Ik heb voor m'n verjaardag een cadeaubon voor visjes maar 't lijkt me verstandiger om daarmee te wachten tot het voorjaar? Dan ga ik waarschijnlijk voor enkele goudwindes en enkele sarasa en shubunkin gaan.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Vijver vol erwtensoep

Berichtdoor Christophe op 21 sep 2011 13:42

Ja precies, met de visjes zou ik zeker wachten nu de winter eraan komt ;)

Water met zweefalgen kan in principe geen kwaad voor vissen. Sterker zelfs, koi (bv.) dienen eigenlijk eerder in vuil water te zwemmen zodat hun mooie kleuren behouden blijven. :)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Vijver vol erwtensoep

Berichtdoor jaak op 21 sep 2011 21:54

ik laat mijn pomp de ganse winter draaien maar verwijder ze wel van de bodem en plaats ze op 30 a 40cm onder het water oppervlak en plaats ook nog een luchtpompje op dezelfde diepte als de pomp.
de reden hiervoor is dat in de winter en zeker bij vorst er ten eerste een wak in het water blijft om de schadelijke gassen te laten ontsnappen en ten tweede dat de waterlaag onder de pomp en luchtpomp niet beroerd word en zo dus ook altijd een warmere temperatuur geeft en ten laatste genoeg zuurstof in het water kan nooit kwaad en zeker als je van plan bent om goudwindes in je vijver te houden want die verlangen meer zuurstof

groeten, jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Vijvers, waterplanten en aquaria

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron