Phoenix rupicola

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Phoenix rupicola

Berichtdoor cary op 23 apr 2014 08:22

@allemaal, Ik heb mijn boeken bekeken en zo ver ik zie heeft niemand uit deze topik ooit Phoenix Rupicola bij mij besteld. Zoals geschreven heb ik het sinds medio februari te koop. Ik vind het dan jammer als iemand schrijft dat er niets opkomt!

Blijkt dat ik fout zit, neem ik uiteraard mijn worden terug.

Cary
Verse tropische zaden voor een leuk prijs; http://www.palmboomtekoop.nl
cary
Bedrijven
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 01 dec 2012 13:29
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
4 bedankjes

Re: Phoenix rupicola

Berichtdoor Guidonno op 01 mei 2020 14:31

Phoenix rupicola, kan deze ook in de woonkamer in de zon bij het raam?
Mijn tropische collectie: Trachy Fortunei/Wagarius, Cyathea Cooperi(Revolutum)/Brownie, Blechnum brasiliens, Fatsia Japonica, Sikkimensis Red Tiger, Dwarf Cav, Alocasia TeaCup, Strelitzia Nicolai/Regina
Guidonno
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 24 okt 2018 10:45
19 bedankjes

Re: Phoenix rupicola

Berichtdoor draco op 01 mei 2020 16:45

Op een lichte plaats kan dat een tijd goed gaan maar je hebt toch kans dat de veders langer uitgroeien en de palm minder mooi wordt. Regelmatig draaien voorkomt scheefgroei. Direct in de zon op het zuiden zou ik afraden, gefilterd zonlicht is beter. Verder moet je in de gaten houden dat er geen ongedierte met name spint op komt. Ideaal zou zijn om de palm in de zomer buiten te zetten in halfschaduw met in achtname van een periode van gewenning aan het zonlicht gedurende de eerste week. Begin met ochtend of namiddagzon.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Phoenix rupicola

Berichtdoor Guidonno op 02 mei 2020 14:36

Bedankt voor de uitgebreide info! Ik begreep van Eduard dat het best snel groot wordt.
Afgelopen winter erg veel last gehad van spint...wellicht een leuke uitdaging voor volgend jaar
Mijn tropische collectie: Trachy Fortunei/Wagarius, Cyathea Cooperi(Revolutum)/Brownie, Blechnum brasiliens, Fatsia Japonica, Sikkimensis Red Tiger, Dwarf Cav, Alocasia TeaCup, Strelitzia Nicolai/Regina
Guidonno
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 24 okt 2018 10:45
19 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten