Phoenix canariensis

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Phoenix canariensis

Berichtdoor Exotic Life op 26 jun 2014 13:33

Beste Kim,

Bedankt, dat gaat wel lukken. Moet een hoop missen in de tuin, maar gelukkig is flora en fauna hier ook schitterend. Gestart in het tropische Queensland, noordoosten van Australië om zo de koelte wat ze hier winter noemen te ontsnappen. Wintertemperaturen in Queensland met 27/28 overdag en 20 met de nacht zijn erg aangenaam, volop palmen hier dus.

Heb gekeken of ik een foto had van voordat ik vertrok maar die heb ik niet gemaakt. Update zal dan ook in november volgen. De tuin is immers de enige reden waarom ik terug naar huis kom, anders had ik de Hollandse winter ook nog wel even overgeslagen :)
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Phoenix canariensis

Berichtdoor ajweerts op 23 aug 2014 21:16

hallo wij hebben twee canariensis aangeschaft en willen ze in de volle zandgrond zetten
mijn vraag is kan ik ze beter nu al in de volle grond zetten of volgend voorjaar
dan heb ik nog een vraag over het beschermen van de palm in de winter wat moet ik doen helemaal inpakken hoe hoog de boom ook wordt ? of alleen de grond tot een meter hoog
gr Albert-Jan.
ajweerts
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 23 aug 2014 20:12
0 bedankjes

Re: Phoenix canariensis

Berichtdoor ajweerts op 23 aug 2014 22:04

hallo ik wilde nog even doorgeven dat ik buitenaf woon misschien dat dat nog iets uitmaakt voor de kou dus geen beschutte plek
gr aj weerts
ajweerts
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 23 aug 2014 20:12
0 bedankjes

Re: Phoenix canariensis

Berichtdoor erna op 23 aug 2014 23:04

hallo,

:welkom: op het forum !

Ik zou ze zeker niet meer uitplanten in de volle grond. Als je ze volgend jaar wil planten moet je er rekening mee houden dat ze in de winter voldoende beschermd moeten worden. Ze kunnen als volwassen plant ongeveer - 6 graden hebben. Dus geen meter hoog beschermen, maar helemaal inpakken, volledig droog en met verwarming.

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Phoenix canariensis

Berichtdoor trachycarpus op 14 sep 2014 08:34

kheb sederd een 4tal jaar een al heel grote canariensis in volle grond staan , doet het prima ...alleen heb ik telkens terug die gele onderste bladeren !
Kan ik dit vermijden of is dit normaal?

greetz
trachycarpus
 
Berichten: 225
Geregistreerd: 14 jan 2011 22:43
6 bedankjes

Re: Phoenix canariensis

Berichtdoor draco op 14 sep 2014 10:50

Alhoewel bij Phoenix canariensis het blad langlevend is, is het normaal dat de oudste bladeren vergelen en worden afgestoten. Meestal verloopt de aftakeling van het blad geleidelijk en is aan jou de keuze om zo 'n ontsierend blad al dan niet tijdig te verwijderen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Phoenix canariensis

Berichtdoor Exotic Life op 11 nov 2014 15:55

Sub T schreef:Hoi Robin,

Ik zie op je facebook pagina dat je pas naar Australië bent vertrokken tot november! :thumb_up:

We zullen dan tot nov. moeten wachten voor een update zeker, of heb je voor vertrek een live-webcam geïnstalleerd :D

Heel veel plezier en leuke ervaringen toegewenst!
gr. Kim


Iets eerder als gepland terug in dit koude kikkerlandje. Foto's gemaakt en in zojuist geplaatst in het fotoalbum.

viewtopic.php?f=49&t=2051&p=165915#p165915
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Phoenix canariensis

Berichtdoor Sander@ op 15 maart 2016 12:49

Wowwww Robin, die is schitterend mooi zeg!!!!
Dat is echt veruit de allermooiste palm die ik ooit gezien heb in Nederland!!!
Schitterend!!
Groetjes Sander
Sander@
 
Berichten: 158
Geregistreerd: 08 maart 2016 18:23
Woonplaats: Eindhoven
3 bedankjes

Re: Phoenix canariensis

Berichtdoor leroy op 16 maart 2016 12:03

het valt mij op dat de Phoenix nogal onderschat wordt omtrent de hoeveelheid vorst hij aankan. Hier staat een 6 jarige nog steeds in pot buiten....zonder bescherming deze winter en ziet er nog fantanstisch uit. Ik heb nog een 100 tal in een grote bak staan en zelfs die terwijl hij vrijwel elke nacht bevriest op de grond zien ze er nog groen en mooi uit.
Iemand ervaring met de Phoenix in vaste grond zonder bescherming?

gr
www.lelepalms.jouwweb.nl, shantung-kuntao.jouwweb
leroy
 
Berichten: 853
Geregistreerd: 04 nov 2011 11:19
62 bedankjes

Re: Phoenix canariensis

Berichtdoor lapalmeraie op 16 maart 2016 13:27

Helemaal zonder niet, maar hij is de afgelopen winter enkel beschermd geweest wanneer het echt richting de -6°C ging.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten