Howea forsteriana

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Howea forsteriana

Berichtdoor draco op 15 apr 2017 01:08

Ik heb deze fantastische palm weer eens even (letterlijk) in het zonnetje gezet, de relatief zeldzame natuurlijke variant met roodbruin nieuw blad. Voorlopig is het 's nachts nog te koud voor een standplaats buiten. Tijdens de overwintering hadden enkele solitaire dopluizen hun kans waargenomen. Ze verraden zich door hun uitwerpselen de zogenaamde honigdauw. Die heb ik met alcohol verwijderd plus de plak zodat ik het effect van de bestrijding kan controleren. Op het duo exemplaar zaten ook de karakteristieke schildjes. alleen was hier geen plak te bekennen en leken de schildjes leeg. Ik vraag me af of mogelijk parasitaire insecten me voor zijn geweest gedurende het verblijf van de palm vorige zomer in de tuin? Het getoonde exemplaar met de actieve dopluizen stond tot nu toe permanent binnenshuis.
Bijlagen
Howea forsteriana.jpg
Howea forsteriana.jpg (231.69 KiB) 2201 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6744
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Howea forsteriana

Berichtdoor alloo op 15 apr 2017 20:33

Zo geval heb ik hier voorlopig ook nog binnen staan,mag binnen enkele weken naar buiten,ik denk zelf dat mijne groter is ,het zal weer een gesleur worden.Had ik samen met een Euterpe edulis gekocht ,maar die heb ik eens te vroeg op het jaar buiten gezet en, dood.

groetjes Fons
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Re: Howea forsteriana

Berichtdoor Kajsa12 op 15 apr 2017 20:57

Het blijft een prachtig exemplaar met dat roodbruine nieuwe blad, Han.

Hier heb ik al wel sinds een week of drie twee (van de zes) Howea forsteriana permanent buiten staan.
Mocht de nachttemperatuur komende week echt rond of onder het vriespunt geraken, zoals de voorspellingen aangeven, zal ik ze wel weer even binnen moeten zetten.(samen met nog wat andere niet echt vorstbestendige palmpjes)
Groeten Henri
Kajsa12
 
Berichten: 240
Geregistreerd: 23 nov 2012 00:37
Woonplaats: Helmond, ZO-Brabant, NL
13 bedankjes

Re: Howea forsteriana

Berichtdoor draco op 16 apr 2017 00:49

De grootste Howea in de collectie die vanwege het formaat al naar buiten was verbannen, heb ik vanavond in de kas gezet. De komende nachten wordt tenminste lichte vorst verwacht. Ik hoop dat het daarbij blijft want de tuinplanten o.a. Japanse esdoorns zijn al ver uitgelopen.
Bijlagen
Howea forsteriana 3.jpg
Howea forsteriana 3.jpg (123.88 KiB) 2118 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6744
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten