overwinteren van grote Phoenix canariensis (meer dan 2.70m

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: overwinteren van grote Phoenix canariensis (meer dan 2.

Berichtdoor Mate op 24 apr 2017 11:12

Ivan echt een vette cycas man wauw. Rest van je planten trouwens ook haha :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: overwinteren van grote Phoenix canariensis (meer dan 2.

Berichtdoor derfske op 24 apr 2017 22:27

volgens mij heeft iemand cycassen voor canariensis aangezien, wel een mooie cycas en een trouwe hond :thumb_up: :lol:

heeft een palm nu wel of geen licht nodig in de winter. ik hoor vaak van wel maar ook vaak van niet :roll:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: overwinteren van grote Phoenix canariensis (meer dan 2.

Berichtdoor Ivan op 24 apr 2017 23:33

nee ik haakte in op de opmerking over de cycassen maar wou daarmee het onderwerp niet kapen ;)
Ivan
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: 31 aug 2011 08:51
65 bedankjes

Re: overwinteren van grote Phoenix canariensis (meer dan 2.

Berichtdoor francies op 28 apr 2017 09:39

Hallo allemaal,

Wel bedankt voor alle info aan iedereen.
Toch raar dat de meeste mensen maar 1 Phoenix hebben,( of andere gevoelige planten) ik heb nog geen foto's of beschermingen gezien waar er meerdere in staan. Beschermen jullie die dan allemaal apart of in een gemeenschappelijke ruimte.

Ik heb eindelijk iemand gevonden die de hele exoten tuin gaat renoveren. Hij heeft mij uitgelegd om de soorten bomen en planten in blokken (blokken van 15m op 4m maar onregelmatig in vorm) te verdelen volgens winterhardheid. Die dat verwarming nodig hebben, dan deze die een bescherming nodig hebben maar alleen met extreme koude verwarming moeten hebben en dan nog die die haast niets moeten hebben van bescherming.(misschien een gewone winterhoes)
Natuurlijk is dit een hele klus, daarom vraag ik jullie om nog wat geduld te hebben voor foto's. Indien alles afgewerkt is stuur ik wel de foto's door naar de geïnteresseerden al denk ik dat dit maar volgend jaar zal zijn. De verwerking van de middelste blok, de planten die verwarming moeten hebben, wordt onmiddellijk voorzien van een soort van overkoepeling die men volledig kan open schuiven in warmere perioden. Een hele klus dus.
Een beetje geduld dus, hopelijk krijg ik nog veel hulp en vooral goede raad van jullie allemaal mocht ik nog vragen hebben. Heeft er iemand ideeën, dan hoor ik het ook graag. De definitieve plannen zijn nog niet opgemaakt.
Nogmaals bedankt allemaal.
Saluutjes.
Francies.
francies
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 23 apr 2017 11:55
0 bedankjes

Re: overwinteren van grote Phoenix canariensis (meer dan 2.

Berichtdoor p e t e r op 28 apr 2017 11:30

Francies, kijk eens naar het topic van Erna:

http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=53&t=9143
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: overwinteren van grote Phoenix canariensis (meer dan 2.

Berichtdoor erna op 28 apr 2017 14:08

Hallo Francies,

Ik heb heel wat exotische planten in de volle grond staan oa. 75 trachycarpus fortunei, en zo'n 150 andere soorten, de meeste worden beschermd.
Sommigen zitten met meerdere in een winterbescherming. Zo is er een hokje waar volgende planten in staan : Butia eriospatha, ph. canariensis, Caesalpinia Gilesii, Fuchsia, chaemarops Vulcano, canna braseliënsis, crinum, agapanthus...

Indien je facebook hebt, kan je altijd kijken naar : https://www.facebook.com/Nashira-Exotic ... page_panel




groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: overwinteren van grote Phoenix canariensis (meer dan 2.

Berichtdoor francies op 04 mei 2017 11:39

Hallo Peter,
Dank je voor de info.
Van jouw tuin kan ik maar 1 ding zeggen WAUW , gewoon weg prachtig. Je begrijpt dus zeker ook wel dat ik wel eens flink wil financieren om ook zo'n resultaat te bekomen (vele mensen vinden mij gek om een overdekte kas te laten maken voor de zeer gevoelige planten).
Ja, dat is de tuin die ik ook wil, proficiat gewoonweg fantastisch.

Hallo Erna,
Ik heb helaas geen Facebook (ik ben invalide en dit wordt niet al te goed opgenomen door sommige mensen indien je op Facebook bent)
Mooi en tevens fantastisch werk van de beschermingen. Helaas laat mijn toestand het niet toe om steeds zulke constructies te maken (ieder jaar moet ik dit aan de kinderen of familie vragen en je begrijpt wel dat dit niet al te leuk is).Daarom ook de nieuwe aanleg van de exoten tuin waar de bescherming automatisch zal zijn (hoop ik toch).
De foto's van je planten zijn tevens prachtig zoals bij Peter, hopelijk volgen er nog veel. Dit zijn allemaal enorm goede ideeën voor onze nieuwe tuin. Natuurlijk moeten ze eerst de aanwezige planten en bomen gebruiken maar ik heb dankzij jullie beiden reeds verschillende nieuwe planten ontdekt die ik tevens gaan plaatsen (indien mogelijk)
Zoals die bananenplant bij Peter (daar ben ik eigenlijk wat jaloers op, niet zeggen hé) fantastisch hoor.
Saluutjes en bedankt voor al jullie info.
Groetjes.
francies
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 23 apr 2017 11:55
0 bedankjes

Re: overwinteren van grote Phoenix canariensis (meer dan 2.

Berichtdoor Bermuda op 05 mei 2017 23:07

francies schreef:Ik heb helaas geen Facebook (ik ben invalide en dit wordt niet al te goed opgenomen door sommige mensen indien je op Facebook bent)


:shock: :shock: Dat meen je niet! Waarom zou je door anderen laten bepalen wat je doet, en helemaal als het om iets gaat als wel of geen Facebook nemen?

Laat je niet tegenhouden door je onmogelijkheden, blijf positief en kijk naar wat er wel mogelijk is. En wie weet besmet je je kinderen ook nog met het exotenvirus zodat ze graag alles voor je voorzien van winterbescherming :mrgreen:
Bermuda
 
Berichten: 192
Geregistreerd: 26 jul 2014 22:33
Woonplaats: Utrecht
25 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron