Trachycarpus in het donker?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Trachycarpus in het donker?

Berichtdoor Palmpadre op 14 aug 2017 09:39

Beste mensen,

Ik ben nieuw in de palmen-community en ben sinds een maand of 3 uit zaden palmpjes aan het kweken. Heb hiervoor wel bananen gekweekt, maar dit is echt nieuw voor me. Daarom ben ik begonnen met zo ongeveer 15 verschillende soorten, om het lekker makkelijk te houden. :roll:
Mijn vraag is eigenlijk heel simpel, ik heb een stel trachyzaden gepland, Winsan, Fortunei en nog wat varianten, maar ik heb eigenlijk maar 1 plek in mijn huis waar het constant zo'n 18 graden celcius is, mijn schuur. Het is daar alleen donker. Komen de zaden ook in het pikkedonker uit?
Gek genoeg kan ik deze info nergens vinden online.
Palmpadre
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 21 jul 2017 22:24
0 bedankjes

Re: Trachycarpus in het donker?

Berichtdoor Bjorn. op 14 aug 2017 11:44

Hallo Palmpadre

Welkom hier! Jazeker komen de zaden ook in het donker uit. Ik heb ze namelijk zelf ook eens laten kiemen in een donkeren kast op kamer temperatuur. Natuurlijk wel een beetje vochtig houden, ik gebruikte toentertijd watten in een glazen potje met deksel zodat ze goed vochtig bleven. Succes :thumb_up:
Bjorn.
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 14 aug 2011 19:48
5 bedankjes

Re: Trachycarpus in het donker?

Berichtdoor Palmpadre op 14 aug 2017 12:15

Dankjewel! Gelukkig maar, ik heb een andere batch zaden, of met te vochtige grond, of met te hoge temperatuur kapot gemaakt denk ik. Ga dus nu voor de herkansing, fingers crossed!
Palmpadre
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 21 jul 2017 22:24
0 bedankjes

Re: Trachycarpus in het donker?

Berichtdoor Bjorn. op 14 aug 2017 13:32

Palmpadre schreef:Dankjewel! Gelukkig maar, ik heb een andere batch zaden, of met te vochtige grond, of met te hoge temperatuur kapot gemaakt denk ik. Ga dus nu voor de herkansing, fingers crossed!