Vraagje Chamaerops Humilis Vulcano

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Vraagje Chamaerops Humilis Vulcano

Berichtdoor duivelken op 19 jan 2018 10:28

Hallo,

ik heb een Chamaerops Humilis Vulcano staan, en ik heb de indruk dat er zaad op komt (ik probeer later nog een foto te posten).

Ik heb echter maar 1 plant. Kan dit dan vruchtbaar zaad worden dat ik kan proberen zaaien? Iemand daar ervaring mee? Of heb je altijd sowieso een mannelijke en een vrouwelijke plant nodig?

Dit is de eerste keer dat dit er opkomt, en heb zaailingen staan van zaden die ik ooit gekocht heb, maar die plantjes hebben amper 2 blaadjes, dus daar zal ik niet veel aan hebben als die voor "bevruchting" moeten dienen :D

Alvast bedankt voor jullie input.

Groetjes,

duivelken
duivelken
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 23 aug 2014 19:53
Woonplaats: Gent - Oost-Vlaanderen - Belgiƫ
0 bedankjes

Re: Vraagje Chamaerops Humilis Vulcano

Berichtdoor derfske op 09 apr 2019 17:27

mijn chamaerops bloeide voor het eerst met een stam van 15cm.. het wat een mannetje.. dus geen zaad..
dat beantwoord meteen al je vragen: ja je hebt een man en een vrouw nodig.. en nee die kleintjes zullen never nooit gaan bloeien :lol:

je kan altijd kijken of iemand een mannetje heeft en wat pollen opstuurt.
met een trachy zou ik die zorg niet hebben.. in een omtrek van 1 km staan bij mij al 12 trachys. zo ver ik weet.. waarschijnlijk dus een stuk meer
met een beetje geluk staan daar ook wel wat chamaerops bij jou in de buurt maar dat is geen zekerheid. :roll: ik weet wel dat daar minimaal 2 bij mij staan in de omtrek van 1 km

verder geen ervaring mee.. ben nog te nieuw in dit wereldje. ik was hartstikke blij met mijn bloeiende Chamaerops. en het was een man. dit jaar gaat vast mijn trachy bloeien. hoop ik dan.. :onzeker: zal dat ook wel weer een man zijn :roll:

edit: oh ja.. en het kan ook zo zijn dat jij een man hebt, en dan maak je in een omtrek andere weer blij met een vrouw :lol:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marcorietveld en 32 gasten