Chamaerops humilis albino?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Chamaerops humilis albino?

Berichtdoor Palmpadre op 18 feb 2018 21:10

Afgelopen zomer heb ik ongeveer 100 zaden meegenomen uit Italiƫ van een Chamaerops humilis. Die zijn de afgelopen maanden bijna allemaal uitgekomen. Het gekke is dat er tussen de zaailingen 4 stuks zitten die wit zijn. Nou zal er dus sowieso een tekort aan bladgroenkorrels in deze planten zitten, maar het leuke is dat ze wel degelijk prima groeien. Weet iemand wat dit veroorzaakt? Oh en Chamaerops humilis albino lijkt me een topnaam als dit daadwerkelijk iets bijzonders blijkt te zijn! :D
Bijlagen
Chamaerops humilis.jpg
Chamaerops humilis.jpg (276.14 KiB) 2978 keer bekeken
Palmpadre
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 21 jul 2017 22:24
0 bedankjes

Re: Chamaerops humilis albino?

Berichtdoor Niels op 18 feb 2018 21:25

Wel grappig om te zien

Maar als de voedselvoorraad uit het zaadje op is is het feest voorbij vrees ik
Niels
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 02 maart 2017 10:32
9 bedankjes

Re: Chamaerops humilis albino?

Berichtdoor wimmie op 18 feb 2018 21:35

Als de plant helemaal "wit" blijft, dan zal die denk ik geen lang leven beschoren zijn. De plant heeft immers bladgroen nodig om te kunnen groeien. Voorlopig haalt hij de groeikracht uit het zaad. Maar misschien wordt de plant wel een bonte Chamaerops en dat zou natuurlijk heel interressant zijn en dan ben ik op voorhand in de markt voor zo'n palmpje :D .
Succes er mee.
Wim.
wimmie
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 25 apr 2014 22:04
8 bedankjes

Re: Chamaerops humilis albino?

Berichtdoor Troy op 18 feb 2018 21:54

Inderdaad albino's en zodra het zaadje leeg is zullen ze sterven. Meestal het gevolg van inteelt depressie het zou dus kunnen dat je nog meer mutaties gaat vinden in deze batch.
Troy
Bedrijven
 
Berichten: 409
Geregistreerd: 20 jan 2012 19:42
Woonplaats: Haarsteeg
43 bedankjes

Re: Chamaerops humilis albino?

Berichtdoor draco op 18 feb 2018 22:17

Was enten maar een mogelijkheid bij (deze) palmen ?
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6747
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
684 bedankjes

Re: Chamaerops humilis albino?

Berichtdoor Palmpadre op 19 feb 2018 12:53

Ah, ik hou jullie op de hoogte, als de zaden op zijn. Ik kwam nog wel deze tegen, een Chamaerops Humilis met meerdere kleuren, genaamd "green stripe". Zou dat het niet zijn? https://davesgarden.com/guides/pf/showimage/95294/
Palmpadre
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 21 jul 2017 22:24
0 bedankjes

Re: Chamaerops humilis albino?

Berichtdoor Gouden HandPalm op 19 feb 2018 13:45

Had ooit zo'n 'albino' Hyphaene coriacea. In het begin was de groei enorm en denk je 'nou, die gaat lekker...', totdat, inderdaad, het zaad uitgeput raakt en we hem ter ziele hebben moeten dragen. Vond het wel mooi, zo'n witte plant. Maar zonder chlorophyl wil het in de plantenwereld niet echt lukken.
Avatar gebruiker
Gouden HandPalm
 
Berichten: 1533
Geregistreerd: 13 jun 2013 10:04
Woonplaats: Amsterdam (NH) en Ermelo (Gld)
88 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten