Chamaerops na de winter

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Chamaerops na de winter

Berichtdoor Exotic Life op 03 apr 2018 11:58

Mooi resultaat Dennis.

Hier lijken alle 3 de vormen weer prima de winter door te zijn gekomen. Ik bescherm Chamaerops eigenlijk niet hier op een zeiltje af en toe erover om de sneeuw weg te houden. Dat was dit keer overigens niet echt een optie vanwege de harde wind. En op dit moment beperkt de schade zich toch slechts her en der een uitgedroogde bladpunt. Nog even afwachten bij warmere temperaturen maar heb er een goed gevoel bij.
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Chamaerops na de winter

Berichtdoor prutser 2 op 19 apr 2018 19:38

vandaag mijn Chamaerops in volle grond geplant, 3 jaar geleden gekocht bij hornbach,toen zaten er trosjes kleine gele bloemetjes aan, nooit meer gebloeid daarna, wel in grotere pot geplant, nooit iets van bescherming gehad, en al de winters zo overleeft, dus die Chamaerops is sterker dan ik dacht, kon hem niet eens uit de pot krijgen, dus die maar gesloopt, en een wortels die hij gemaakt had ??zat werkelijk geen potgrond meer in ??vraag me af waar dat gebleven is ??en hij probeerde nog te groeien ook, dus zal hij na vandaag nog harder gaan groeien ,nu hij eindelijk voedzame grond krijgt, en mogelijk volgend jaar misschien weer gaan bloeien, maar nogmaals, hij was verwaarloost :oops: maar sterk dat ze zijn , dat had ik niet verwacht, M.V.G paul
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Re: Chamaerops na de winter

Berichtdoor Mate op 19 apr 2018 22:49

Cham. Humilis vorig jaar aangeplant en cerifera vorig jaar verplant. Laatste winterprik weekje zeil verder niks inclusief bakken sneeuw, prima doorgekomen.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Chamaerops na de winter

Berichtdoor Pita op 20 apr 2018 08:25

hier vorig jaar ook een 'vulcano' aangeplant. Afgelopen winter een plu boven zn hoofd en met die strenge vorst nog een jas gegeven. Eindstand, geen schade en is met dit weer al flink aan de groei
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Chamaerops na de winter

Berichtdoor Jozef op 20 apr 2018 17:20

image.jpeg
image.jpeg (296.08 KiB) 3237 keer bekeken
Kan wat mij betreft tegen een stootje. Alles hier onbeschermd door de winter gekomen en zo te zien weinig tot geen winterschade.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Chamaerops na de winter

Berichtdoor Dennis_S op 20 apr 2018 21:19

Das een fraai exemplaar Jozef!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Chamaerops na de winter

Berichtdoor Jozef op 21 apr 2018 08:12

Thnx, ben nog aan het experimenteren met het foto's maken via IPad en IPhone en de foto doet de palm geen recht. Ik heb deze destijds aangeschaft als Vulcano, het blad is mooi gedrongen ten opzichte van de "gewone " Chamaerops. Ik heb de indruk dat de Vulcano een snelle groeier is ten opzichte an de andere Chamaeropsen in mijn tuin.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Chamaerops na de winter

Berichtdoor Mate op 21 apr 2018 12:21

Schitterend Jozef :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Chamaerops na de winter

Berichtdoor Dennis_S op 14 maart 2020 21:56

Mijn Chamaerops ook weer ontdaan van zijn verpakking. Deze winter heb ik de individuele stammen met bladeren individueel ingepakt met jute en daarmee alles lekker compact gemaakt door alle bundels ook weer met jute en een beetje geweld samen te binden. Toen een koker van golfplaat er omheen en daarover weer een muts van folie. Het afdakje (zie begin dit topic) was niet meer toereikend. Dan had ik de bovenste bladeren moeten knakken en daar had ik geen zin in. Blij om te zien dat ook nu weer geen greintje schade. Ik maakte me nog wel een beetje zorgen om de luchtvochtigheid in de bescherming, want die bleek steeds aan de hoge kant. Dat moet volgend jaar anders, gelukkig geen vorst gehad op een enkel graadje na.
20200314_092605.jpg
20200314_092605.jpg (374.82 KiB) 2548 keer bekeken
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Chamaerops na de winter

Berichtdoor draco op 14 maart 2020 22:17

Veel moeite voor niets gedaan Dennis maar dat is wijsheid achteraf. Hier zijn de Chamaerops in hun kuipen de gehele winter buiten gebleven. Aan water hadden ze geen gebrek. De voedingstoffen zijn waarschijnlijk volledig uitgespoeld en het wordt tijd om ze te bemesten.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten