Trachy Fortunei in bloei, wat nu?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Trachy Fortunei in bloei, wat nu?

Berichtdoor hanscazan op 25 apr 2018 23:10

Velen zoals ik vragen zich af, heb ik een mannetje het stuifmeel :( of een vrouwtje de zaad drager indien mannetje in de buurt of mede palm liefhebber die wilt delen. Heb reeds gezocht maar geen topic tegengekomen
Wat is de procedure en binnen welk tijd bestek moet er worden gehandeld?
1. degenen die nu al bloeien zijn dat de mannetjes? maw bloeien die eerder dan de vrouwtjes?
2. vanaf welk moment weet je het zeker, maw geen kenmerken vooraf? dus meeldraden en bloemetjes met stampertjes :), research gedaan, weet hoe ze eruit moeten zien
3. Dit draadje om te delen van stuifmeel aan de behoeftige vrouwtjes :lol: in de buurt waar je woont.

Stel ik heb een mannetje met veel stuifmeel , inzakken en bewaren?, hoe lang goed?
Bijlagen
20180425_7 bloemen in 85cm stam.jpg
20180425_7 bloemen in 85cm stam.jpg (190.51 KiB) 1678 keer bekeken
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Trachy Fortunei in bloei, wat nu?

Berichtdoor hanscazan op 14 mei 2018 23:19

Jaarlijks terug kerende vraag voor alle nieuwe palm liefhebbers met een eerste bloei :).
Nu mocht ik voor de eerste keer mee naar Erica, mypalmshop en heb door de kenners hier het trucje geleerd.
Zogauw je je bloemetjes opengaan, ff tegen de bloem aantikken, hand eronder houden, is die daarna goudgeel van het stuifmeel in je hand heb je een mannetje en kan je dus andere vrouwlijke liefhebbers blij maken.
In mijn geval dus helaas een mannetje, wie omgeving Bergen op Zoom stuifmeel zoekt voor z'n vrouwtje, voor een bloemen takje met zaadjes einde seizoen, gratis op te halen,
Stuur maar een pb of reageer
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten