Trachycarpus Fortunei in volle grond zetten

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Trachycarpus Fortunei in volle grond zetten

Berichtdoor joshmosh op 11 jun 2018 10:20

Beste palmvrienden,

Ik heb afgelopen weekeinde een Trachycarpus Fortunei stamhoogte 190 cm gekocht en deze word aankomende vrijdag geleverd.

Ik ga deze in volle grond zetten, echter is de kluit hard klei, moet ik hem schoonspoelen of kan ik deze gewoon planten.

Natuurlijk plaats ik hem op lavasteen, met palmengrond.

Graag jullie advies dank

Dank alvast!

Met vriendelijke groet,

Joost
joshmosh
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 02 mei 2018 19:55
Woonplaats: Zwolle
0 bedankjes

Re: Trachycarpus Fortunei in volle grond zetten

Berichtdoor derfske op 15 jun 2018 23:48

ik koop geen klei palmen meer.. ik heb het klei op 80 cm zitten. en al het water trekt dus niet in de klei maar dieper de grond in.. heb mij kluit uitgespoeld. en nog steeds na 1 jaar. geknepen bladeren en minimale groei. maar goed.. mijn palm had ook heel weinig wortels..

oke, als die van jou veel wortels heeft en uit steken dan zou ik hem niet uitspoelen. maar zie je niks aan de onderkant.. dan zou ik het wel doen..

ook zie je mensen die alleen maar klei hebben.. dan kan hij wel gewoon erin.. want zet je hem dan in palmengrond/potgrond. dan heb je een bakje water. en dan rot alles weg

wil je het zeker zijn. dan moet je even vertellen wat voor grond jij hebt. en hoe diep je klei zit. en een foto van je kluit morgen is ook niet mis :thumb_up:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten