Grote Phoenix Nederland

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Grote Phoenix Nederland

Berichtdoor Hanwelvaarts op 17 maart 2019 15:31

Hee allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum maar zit eigenlijk al een paar maanden van alles te lezen :)
Ik ben redelijk nieuw in de palmen wereld, zelf heb ik alleen een trachycarpus fortunei en een cycas revoluta. Maar ik ben nog maar een student dus alle tijd om meer te halen en te groeien :)

Persoonlijk vind ik de phoenix canariensis een hele mooie palm en kijk dan ook m'n ogen uit als ik er een in de Nederlandse tuin zie staan. Via via kwam ik erachter dat onderstaand exemplaar ook in Nederland staat, misschien wisten jullie dat al maar ik vond het leuk om te delen en dit is natuurlijk een grote motivatie voor iedereen! Staat in de volle grond.

Edit: foto was te groot dus hier een link:

Afbeelding
Hanwelvaarts
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 13 jan 2019 14:50
0 bedankjes

Re: Grote Phoenix Nederland

Berichtdoor Mate op 17 maart 2019 20:35

:welkom: op dit forum. Dit is een oude bekende canariensis..tijd niet meer van gehoord/gezien. Ik meen me te herinneren dat het huis destijds is overgenomen..of de phoenix er nog staat weet ik niet. Hier op het forum, hebben een aantal leden inmiddels ook al aardige jongens in de volle grond.

Veel plezier hier.

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Grote Phoenix Nederland

Berichtdoor Hanwelvaarts op 17 maart 2019 21:04

Dankjewel! :) oei wat zou het zonde zijn als hij er niet meer staat! Al snap ik wel als de nieuwe bewoners niks met palmbomen hebben het te veel moeite vinden om er voor te zorgen.
Ik ga binnenkort ook een canariensis kopen, misschien tegen de tijd dat ik 50 ben is die ook wel zo groot!
Hanwelvaarts
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 13 jan 2019 14:50
0 bedankjes

Re: Grote Phoenix Nederland

Berichtdoor Mate op 17 maart 2019 23:47

Hier na ruim 10 jaar van een kleintje al een flinke jongen geworden en hij gaat steeds harder. Uiteraard niet in de buurt qua stam als die hierboven maar idd wie weet ooit :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten