trachycarpus fortunei Zaden noord italie

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

trachycarpus fortunei Zaden noord italie

Berichtdoor killuminati op 29 mei 2019 09:36

Hallo palmvrienden,

Ik ben in noord italie (lago maggoire) en zie hier een hoop mega palmen. Volgens mij zijn de meeste de trachycarpus fortunei. Zie foto 1, klopt dat?

Er staan bij ons appartement tevens eentje met de tros zoals op foto twee. Zijn deze zaden nog goed om te zaaien of zijn ze te oud? Hebben jullie nog andere tips want ik heb er nog geen ervaring mee.

Zien de zaden van de wagnerius er het zelfde uit? Want daar ben ik eigenlijk nog meer in geinteresseerd.
Bedankt voor jullie tips!! :)
Bijlagen
E7732A91-E786-4A15-A513-FD262BF2620F.jpeg
E7732A91-E786-4A15-A513-FD262BF2620F.jpeg (295.74 KiB) 4205 keer bekeken
50F13CB9-8263-4368-89FD-2D1374458508.jpeg
50F13CB9-8263-4368-89FD-2D1374458508.jpeg (266.64 KiB) 4205 keer bekeken
killuminati
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 13 jan 2016 19:51
Woonplaats: Den Haag
26 bedankjes

Re: trachycarpus fortunei Zaden noord italie

Berichtdoor Mate op 29 mei 2019 11:54

Zaden zijn nog prima te zaaien en de zaden vd waggy zien er geloof ik hetzelfde uit...mooie trachys daar zeg :thumb_up:

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2882
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: trachycarpus fortunei Zaden noord italie

Berichtdoor killuminati op 29 mei 2019 18:03

Thanks!! Nu moet ik nog even ergens zaad vinden aan een waggy!
We gaan het gewoon proberen! :)
killuminati
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 13 jan 2016 19:51
Woonplaats: Den Haag
26 bedankjes

Re: trachycarpus fortunei Zaden noord italie

Berichtdoor draco op 29 mei 2019 18:58