Palmen Traag Op Gang Dit Jaar

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Palmen Traag Op Gang Dit Jaar

Berichtdoor Tropicals op 10 jul 2019 12:04

Hallo allemaal....
Al mijn palmen gaan traag dit jaar, de speer groeit wel maar ontvouwen van de bladeren niet.
Dit geld voor al mijn verschillende palm soorten.
Verder zien ze er gewoon gezond uit, niks om ongerust over te zijn maar ben gewoon benieuwd of jullie hetzelfde ervaren dit jaar?

Mvg Tropicals :mrgreen:
Tropicals
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 25 feb 2019 13:24
0 bedankjes

Re: Palmen Traag Op Gang Dit Jaar

Berichtdoor Ivan op 10 jul 2019 14:14

nope hier doen ze het super! :)
Ivan
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: 31 aug 2011 08:51
65 bedankjes

Re: Palmen Traag Op Gang Dit Jaar

Berichtdoor derfske op 10 jul 2019 21:33

hangt daar van af of je wel goed oplet.. als ik niet goed oplet kan ik het niet zeggen :lol: .. mijn langzaamste trachy heeft 2 bladeren met 30cm stam. en de snelste nu 7 met 1.3 meter stam, mijn eerst trachy heeft een 70cm stam en zit nu aan zijn 4de blad. en mijn jubaea is nu begonnen aan zijn 3de blad.. met een 35cm stam.
:thumb_up:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Palmen Traag Op Gang Dit Jaar

Berichtdoor Themen op 10 jul 2019 22:53

Ik heb vorig jaar september een fortunei aangeplant. Kleine, stam van 50-60 en 180 hoogte ofzo. 1 blad zat klaar maar ontvouwde ook niet. Maar nu is hij eindelijk helemaal ontvouwen. Had met zwarte stift streepje gezet op blad stengel. Is sinds maart al 30cm gegroeid
Themen
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 13 mei 2019 16:23
1 bedankjes

Re: Palmen Traag Op Gang Dit Jaar

Berichtdoor derfske op 11 jul 2019 22:46

Themen schreef:Ik heb vorig jaar september een fortunei aangeplant. Kleine, stam van 50-60 en 180 hoogte ofzo. 1 blad zat klaar maar ontvouwde ook niet. Maar nu is hij eindelijk helemaal ontvouwen. Had met zwarte stift streepje gezet op blad stengel. Is sinds maart al 30cm gegroeid


dit had ik ook het eerste jaar. dan gaan ze eerst investeren in wortels, daarna gaan ze als een speer :lol:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Palmen Traag Op Gang Dit Jaar

Berichtdoor Tropicals op 12 jul 2019 12:15

Ivan schreef:nope hier doen ze het super! :)

Hier gaan ze ook super, ze zitten vol met blad, maar ik merk iets tragere groei dan de jaren ervoor, gelukkig heb jij er geen last van, ik praat met vele exoten handelaren en die ervaren het ook, men zegt dat het te maken heeft met de iet wat koudere april maand, verder niks bijzonders hoor, mijn palmen doen het prima :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Tropicals op 12 jul 2019 12:26, in totaal 2 keer bewerkt.
Tropicals
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 25 feb 2019 13:24
0 bedankjes

Re: Palmen Traag Op Gang Dit Jaar

Berichtdoor Tropicals op 12 jul 2019 12:19

derfske schreef:hangt daar van af of je wel goed oplet.. als ik niet goed oplet kan ik het niet zeggen :lol: .. mijn langzaamste trachy heeft 2 bladeren met 30cm stam. en de snelste nu 7 met 1.3 meter stam, mijn eerst trachy heeft een 70cm stam en zit nu aan zijn 4de blad. en mijn jubaea is nu begonnen aan zijn 3de blad.. met een 35cm stam.
:thumb_up:

Al mijn palmen doen het prima, zit vol met blad, alleen merk ik dat de de groei wat trager dit jaar, vele exoten handelaren ervaren hetzelfde, nee ik ben geen handelaar, vroeg me af of jullie hetzelfde ervaren
Tropicals
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 25 feb 2019 13:24
0 bedankjes

Re: Palmen Traag Op Gang Dit Jaar

Berichtdoor Tropicals op 12 jul 2019 12:21

Themen schreef:Ik heb vorig jaar september een fortunei aangeplant. Kleine, stam van 50-60 en 180 hoogte ofzo. 1 blad zat klaar maar ontvouwde ook niet. Maar nu is hij eindelijk helemaal ontvouwen. Had met zwarte stift streepje gezet op blad stengel. Is sinds maart al 30cm gegroeid

Dat klinkt positief, waarschijnlijk gaat hij nu echt beginnen, palm heeft even nodig om te settelen
Tropicals
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 25 feb 2019 13:24
0 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten