Trachy's per verrassing

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Trachy's per verrassing

Berichtdoor Folium op 30 sep 2019 19:08

Dag palmvrienden, één van mijn Trachy's had een tros zwarte zaadjes ontwikkeld en die hadden we aan de boom laten hangen (die tros hangt er nu nog aan trouwens) omdat het wat specialer oogt.
Nu moeten er wat van die zaadjes naar beneden gevallen zijn en tot ontkiemen gekomen zijn want toen we afgelopen weekend afgevallen bloesems van tussen de Schorslaag verwijderden zagen we een tiental kleine palmsprietjes er van tussenuit piepen.
Dat worden dus in geheel uit zichzelf in België geboren palmen, iemand dat ook al voorgehad en hoe ontwikkelen die zich dan hier ?
Folium
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 21 apr 2019 19:11
Woonplaats: Kluisberg / Mont-de-l'Enclus
11 bedankjes

Re: Trachy's per verrassing

Berichtdoor draco op 30 sep 2019 21:00

Hier staan zaailingen van fortunei x wagnerianus onder een Japanse esdoorn met inmiddels een vierde ongedeeld blad. Ik was vergeten dat ik ze daar begin vorig jaar had verstopt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6746
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Trachy's per verrassing

Berichtdoor Mate op 01 okt 2019 00:24

Er kwamen er ook een paar op in mn tuin van mn vrouwlijke waggie maar ze zijn of meegenomen in het onkruid of vertrapt :mrgreen: gelukkig heb ik er nog een paar in pot. Gewoon lekker laten gaan als ze op een leuke plek staan. De sterkste overwinteren/overleven. Als ze in de stam zitten, zou ik ze weghalen.

Suc6 ermee.

Gr Matko
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Trachy's per verrassing

Berichtdoor Jozef op 01 okt 2019 18:02

Tientallen hier.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten