europese dwergpalm

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: europese dwergpalm

Berichtdoor joskes op 02 jan 2020 08:09

P1020825 (2).JPG
P1020825 (2).JPG (865.88 KiB) 2863 keer bekeken
Draco,
Zou deze met een stammetje dit jaar nog bloeien want vind dat zeer mooi met zaden eraan en denk om ze in volle grond te plaatsen .zou dit ook mogen in mei juni daar ik eerst moet revalideren van een operatie....
groeten chris
joskes
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 30 mei 2019 06:38
Woonplaats: Kortrijk
20 bedankjes

Re: europese dwergpalm

Berichtdoor exoten vriend op 02 jan 2020 10:13

Mooi exemplaar joskes :thumb_up:
Deze zou al kunnen zaden geven hoor
Je woont blijkbaar dicht in mijn buurt ;) :thumb_up:
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Re: europese dwergpalm

Berichtdoor joskes op 02 jan 2020 10:43

Hallo exoten vriend ,
Zie dat u dichtbij woont :thumb_up:(Misschien kunnen we als het weer wat mooier weer wordt een afspreken als u dit ziet zitten) En trouwens wat heb je een mooie tuin met al die exoten prachtig!!!,Ben nog maar een paar geleden begonnen met exoten aan te planten in tuin .Moet nog veel leren erover maar kijk veel op forum om bij te leren en te genieten van al deze mooie exotenplanten :thai: in de tuinen .
Groeten Chris ;)
joskes
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 30 mei 2019 06:38
Woonplaats: Kortrijk
20 bedankjes

Re: europese dwergpalm

Berichtdoor draco op 02 jan 2020 12:19

joskes schreef:
P1020825 (2).JPG
Draco,
Zou deze met een stammetje dit jaar nog bloeien want vind dat zeer mooi met zaden eraan en denk om ze in volle grond te plaatsen .zou dit ook mogen in mei juni daar ik eerst moet revalideren van een operatie....
groeten chris


Heb je al een mannelijke Chamaerops op het oog die het stuifmeel voor de bevruchting van jouw palm kan leveren, verondersteld dat dit een vrouw is. In dat geval geval kun je zaadvorming verwachten. Een van mijn Chamaeropses krijgt nu al/nog een bloeiwijze op een zijscheut door de milde winter.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: europese dwergpalm

Berichtdoor exoten vriend op 02 jan 2020 12:35

joskes schreef:Hallo exoten vriend ,
Zie dat u dichtbij woont :thumb_up:(Misschien kunnen we als het weer wat mooier weer wordt een afspreken als u dit ziet zitten) En trouwens wat heb je een mooie tuin met al die exoten prachtig!!!,Ben nog maar een paar geleden begonnen met exoten aan te planten in tuin .Moet nog veel leren erover maar kijk veel op forum om bij te leren en te genieten van al deze mooie exotenplanten :thai: in de tuinen .
Groeten Chris ;)


We kunnen zeker eens afspreken in het voorjaar, dank u voor het compliment :thumb_up:
Hier zit je zeker op de juiste plaats om veel te leren over alle exoten planten ;)
Indien je interesse hebt in boomvarens kan ik u wel helpen(kweek dat voor hobby)
Mvg Gunther
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Re: europese dwergpalm

Berichtdoor joskes op 02 jan 2020 19:41

Hallo Gunther,
Ga in voorjaar zeker eens afspreken als het weer wat beter wordt en warmer is :thumb_up:
Alvast bedankt ,en zeker tot in het voorjaar!!! ;)

Mvg Chris ;)
joskes
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 30 mei 2019 06:38
Woonplaats: Kortrijk
20 bedankjes

Re: europese dwergpalm

Berichtdoor joskes op 02 jan 2020 19:45

Beste Draco,
ben nog een beginner :oops: heb je mannelijke en vrouwelijke chamaerops hoe kun je dit zien. :shock:
Als ze bloeien ??Deze met stam is een exemplaar die ik aangekocht heb in mygardenpalms.
Heb nog in de veranda nog een kleiner exemplaar .Wat ik me afvraag is dit verstandig om bij elkaar te planten of moet er wat afstand tussen zijn ??

Groeten Chris
joskes
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 30 mei 2019 06:38
Woonplaats: Kortrijk
20 bedankjes

Re: europese dwergpalm

Berichtdoor draco op 02 jan 2020 21:12

Je kunt ze naast elkaar planten maar voor het aanzicht met voldoende tussenruimte, zodat de kronen vrij blijven. Mannelijke bloeiwijzen hebben doorgaans een compactere bouw. Bij de vrouwelijke bloeiwijze staan de individuele bloemknoppen verder uiteen. Dat is tenslotte nodig om de zaden ruimte te bieden voor ontwikkeling. Hieronder de Chamaerops 'Argentea' van de vorige pagina in bloei. De vrouwelijke bloemen hiervan zijn als zodanig herkenbaar aan het nestje met 3 vruchtbeginsels waaruit na bestuiving de zygotes (bevruchte eicellen) uitgroeien tot zaden. De bloemen van de mannelijke bloeiwijze laten bij aantikken hun stuifmeel (pollen) los die door de wind worden vervoerd ... of met onze hulp.
Bijlagen
DSCN3124.jpeg
DSCN3124.jpeg (735.92 KiB) 2823 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: europese dwergpalm

Berichtdoor joskes op 03 jan 2020 08:24

Bedankt Draco voor de alweer deskundige uitleg :thumb_up: :thumb_up: :thumb_up:
Het is zeer aangenaam dat er zo,n liefhebbers zijn die altijd meedenken en helpen om de
groentjes :oops: exotenliefhebbers te begeleiden. :P

Groeten Chris :thai:
joskes
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 30 mei 2019 06:38
Woonplaats: Kortrijk
20 bedankjes

Re: europese dwergpalm

Berichtdoor joskes op 19 jan 2020 18:57

Maandagnacht wordt er hier -3 a-4 c :shock: voorspeld moet de europese dwergpalm beschermd worden met vliesdoek of is dit nog niet nodig???????? :?
joskes
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 30 mei 2019 06:38
Woonplaats: Kortrijk
20 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron