Geel wordende Trachycarpus fortunei

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Geel wordende Trachycarpus fortunei

Berichtdoor draco op 07 apr 2020 11:32

Terugkerend naar de foto, vind ik dat de palm er helemaal niet zo slecht uitziet. Misschien ben je wat te bezorgd ? ;)
Het is vrij normaal dat subletale schade in dit geval de reactie op het verplanten, op een later moment tot uiting komt, met name in het voorjaar als het warmer wordt. Ik ervaar nu ook diverse problemen met planten die in de kas overwinteren, waar het nu overdag ruim 20° wordt en s' nachts nog flink afkoelt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6746
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Geel wordende Trachycarpus fortunei

Berichtdoor Kraikkonen op 07 apr 2020 11:39

Het kan altijd slechter natuurlijk, maar hij is toch wel redelijk geel hoor. Wellicht komt het niet helemaal tot uiting op de foto. Gister toevallig nog een nieuwe Trachycarpus fortunei aangeplant in het perkje er naast, en dan zie je echt goed het kleurverschil. Hij staat er nu een jaar, en als ik 'm vergelijk met een foto van een jaar geleden is hij flink geler geworden.
Kraikkonen
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 16 jun 2014 15:43
Woonplaats: Ureterp
0 bedankjes

Re: Geel wordende Trachycarpus fortunei

Berichtdoor Kraikkonen op 09 apr 2020 20:05

Ik heb nu in ieder geval deze bemesting in huis gehaald, aangezien ik er op dit forum positieve verhalen over lees:

https://www.mypalmshop.nl/product/Oplos ... lmmeststof

Hoeveel liter geven jullie per keer van dit spul en hoe vaak?
Kraikkonen
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 16 jun 2014 15:43
Woonplaats: Ureterp
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron