Trachycarpus Fortunei aangeplant

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Trachycarpus Fortunei aangeplant

Berichtdoor Tvb op 10 jun 2020 22:04

Dag palmliefhebbers.

Ik ben redelijk nieuw en ben benieuwd of jullie mijn onzekerheid weg kunnen nemen.
Sinds 2,5 week hebben wij een trachycarpus fortunei aangeplant in een tuinborder. Stamhoogt 190cm.
Hij staat redelijk dicht op de schuur, ik weet dat het niet handig is maar mij is hier verteld dat het geen kwaad kan, alleen de bladeren aan de schuur kant zullen niet de schoonheidsprijs verdienen. Het idee is dat hij “straks” boven de schuur uit gaat komen. Maar goed, er was helaas geen andere plek.

Hoe de bladeren er nu uit zien, is dat van de “schrik” vanwege het aanplanten? Komt het omdat hij nu bezig gaat met zijn wortels en moet ik geduldig wachten tot volgend jaar, of moet ik mij zorgen maken? Alvast bedankt!
Bijlagen
Optimized-1EF69F09-79AB-40A5-8B36-B4362BA097D7.jpeg
Optimized-1EF69F09-79AB-40A5-8B36-B4362BA097D7.jpeg (1009.23 KiB) 2546 keer bekeken
Tvb
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 10 jun 2020 21:54
0 bedankjes

Re: Trachycarpus Fortunei aangeplant

Berichtdoor Pita op 11 jun 2020 10:39

Geen zorgen. Ziet er goed uit. Geef hem de tijd om aan te slaan op de nieuwe plek. Kan even duren.
Pita
 
Berichten: 460
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Trachycarpus Fortunei aangeplant

Berichtdoor Tvb op 11 jun 2020 14:35

Bedankt!
Tvb
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 10 jun 2020 21:54
0 bedankjes

Re: Trachycarpus Fortunei aangeplant

Berichtdoor Guidonno op 11 jun 2020 19:37

En uiteraard de komende tijd meerdere keren per week extra water geven. Zeker met de warme dagen als morgen.
Even op gang helpen, daarna niet meer nodig.
Mijn tropische collectie: Trachy Fortunei/Wagarius, Cyathea Cooperi(Revolutum)/Brownie, Blechnum brasiliens, Fatsia Japonica, Sikkimensis Red Tiger, Dwarf Cav, Alocasia TeaCup, Strelitzia Nicolai/Regina
Guidonno
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 24 okt 2018 10:45
19 bedankjes

Re: Trachycarpus Fortunei aangeplant

Berichtdoor derfske op 12 jun 2020 18:22

jazeker komt dat goed.. als je zeker weet dat het geen kleikluit was :lol:

en tegen de muur aan.. dat boeit echt niet hoor, over 5 jaar steekt hij daar ver boven uit en merk je daar niks van.

ik heb ook alles te ver tegen de schutting geplant. met het zelfde idee
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Trachycarpus Fortunei aangeplant

Berichtdoor pampie op 13 jun 2020 07:30

derfske schreef:ik heb ook alles te ver tegen de schutting geplant. met het zelfde idee


Ik zie dat hier op het forum regelmatig. Palmbomen tegen een schutting die je met de buren deelt. Persoonlijk vind ik dat best lomp en hou zelf wel bewust rekening dat ze minimaal 2 meter er vanaf staan om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen als ze erg groot gaan worden. Als de buren het namelijk niet fijn vinden, staan ze in hun recht en zal je e.e.a. moeten verwijderen. ;)
pampie
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 11 apr 2018 20:05
Woonplaats: Mierlo
8 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten