Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor bjornobo op 17 mei 2012 20:08

Zie schade winter (deel in de stam is groen gebleven)
Afbeelding
De 4de en 5de speer van dit jaar zijn wit/geel en erg slap, wat zou dat zijn?
Afbeelding
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor cpo op 18 mei 2012 09:48

zit je speer nog vast?? Het ziet er niet zo goed uit, maar ik zie hier een aantal trachy's die heel veel last van vocht hebben gehad in de nieuwe speren, die zijn gelukkig net op tijd aan de groei gegaan. Ik heb er nu 2 staan die nog niet groeien en ook bruin aan het worden zijn, niet slap, maar meer aan het verdrogen lijkt wel. Ik vrees dat jouw speren aan het rotten zijn, probeer ze zo droog mogelijk te houden
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor frank198383 op 20 mei 2012 01:05

mooie bomen!!!
Daar doen we het voor!
Ik zou met palmen ook niet achterlaten, al gaven ze er geld bij.

Dit soort formaten kunnen we als liefhebbers allemaal van dromen.

wat jij doet is je bomen verwennen! Van een kleinere tuin naar een grotere, en daar komen ze nog meer tot zn recht.

succes met de bomen die het wat zwaar hebben
frank198383
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 20 mei 2012 00:49
1 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor cpo op 20 mei 2012 12:34

Dank je wel Frank! leuk om te horen dat heel veel mensen hun palmen mee zouden nemen. Maar het is best een klus, dat wel!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor Nody op 01 jun 2012 12:06

Ik weet niet of ik zulke grote palmen zou meenemen. Zeker als ze al tien jaar in de grond staan. Ik zou het met de nieuwe bewoner van mijn oude huis overleggen. Als deze ze niet wil hebben en om zou zagen zou ik ze zeker proberen te redden, maar als de nieuwe bewoner beloofd de grootste bomen in de tuin te behouden weet ik het niet.

Als ik een grote palm zou moeten achterlaten zou ik eventueel bij de gemeente aanvragen of ze de palm op de lijst van monumentale bomen willen plaatsen. Met handtekeningen van de buren.

Ook zou ik proberen met de nieuwe bewoner af te spreken of ik af en toe mag komen kijken en hem/haar eventueel 'besmetten' met 'ons virus'. :mrgreen:

Trouwens mijn complimenten voor het lef om ze mee te verhuizen, CPO! :thumb_up:
Avatar gebruiker
Nody
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 14 nov 2011 00:12
Woonplaats: Arnhem
23 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor Ruud op 01 jun 2012 19:07

Wat een mooie exemplaren
Hoe krijg je ze zo mooie
En heb je ze in de winter beschermt?
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand
Avatar gebruiker
Ruud
 
Berichten: 363
Geregistreerd: 21 apr 2011 21:23
Woonplaats: Maassluis(Z.Holland)
10 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor cpo op 04 jun 2012 09:36

Tja Nody, bijna elke potentiele verkoper wilde de palmen omzagen, dat doet zeer, dus meenemen die handel, met alle risico van dien.
Ruud ik heb ze nooit niet beschermt, ik had wel een tuin die omring was door een stuk muur en achter de tuin stonden heel hoge populieren, dus ze stonden redelijk goed beschermt tegen wind. Ze zijn echt enorm hard gegroeit en 2 vooral in de hoogte, die moesten het opnemen tegen elkaar en tegen een hoge bamboe, degene die alleen stond is ook de dikste en de mooiste, nog steeds overigens.
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor cpo op 21 nov 2013 11:44

Slecht nieuws.....1,5 maand terug hebben we helaas moeten constateren dat 2 van onze grote palmen die verhuisd zijn nu toch echt het loodje hebben gelegt. Vorige winter was het al drama en hebben we de kleinste moeten afzagen, die groeide toen weer goed, maar hij heeft nu nog eens 2 zaagbeurten moeten ondergaan aangezien hij weer aan het rotten was, helaas dit keer zonder positief resultaat, het rottingsproces ging gewoon verder! De andere palm in het gras stond, had vorig jaar zelf al een rot speertje uitgeworpen en groeide dit jaar totaal niet! Na een grondige inspectie de zaag eringezet, maar hij was dus al dood. We hebben hem zelfs om kunnen duwen en hij had amper wortels aangemaakt na de verhuizing. Kortom van de 4 joekels die we hebben verhuist zijn er 3 dood. Gelukkig groeit onze dikste en mooiste van de 4 wel.
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor ick op 21 nov 2013 20:07

tja, da's flink balen! Het blijkt toch best moeilijk om een (grote) palm te verplaatsen...
Mijn ouders willen op termijn verhuizen. Zij hebben van mij ooit een kleine Trachycarpus gekregen, die in de loop der jaren een flinke boom is geworden, met een stam van inmiddels ruim 3 meter.
Ik had me voorgenomen om die tegen de tijd dat ze gaan verhuizen, uit te graven en elders een plek te geven, maar nu ik dit zo lees ben ik bang dat de kans op herpakken toch vrij klein zal zijn...

Wel fijn dat tenminste 1 het heeft gered!
groet, rick
ick
 
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 sep 2010 15:34
Woonplaats: NL-Utrecht
71 bedankjes

Re: Spectaculaire verhuizing van trachycarpus fortunei

Berichtdoor palmguy op 21 nov 2013 20:59

Heel erg spijtig Corinne zeker na al die moeite, ik ben benieuwd wat de volgende winter brengt
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy
 
Berichten: 420
Geregistreerd: 23 jun 2010 13:50
Woonplaats: Moerzeke Hamme OVL
29 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten