Jos en Saskia tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor jos944 op 28 aug 2013 15:32

Ja.... het is er eigenlijk nooit van gekomen maar hierbij dus wat foto´s van mijn exoten.


Allemaal met mijn telefoon geschoten dus niet al te beste kwaliteit. Maar dan krijgen jullie een indruk.


Afbeelding
Doterbloem (Caltha palustris)


Afbeelding
Kievitsbloem (Fritillaria meleagris)


Afbeelding
Trachicarpus Fortuneii net na de winter van 2012 2013

Afbeelding
Trachicarpus Fortuneii. Er zitten nog wat oude bladeren aan die ik nog er af moet halen.
Bij de linker wilde mijn Saskia een Roze Passiflora. En zoals altijd...Krijgen vrouwen hun zin


Afbeelding
Fastia japonica net naar de winter van 2012 2013. Deze was na de winter van 2011 2012 tot op de grond toe afgevroren maar is vrij snel weer opgekomen.


Afbeelding
Fastia Japonica zomer 2013 (0p de voorgrond A. Italica die in de winter de Hosta vervangt met zijn blad'


Afbeelding
Brahea Armata na de winter 2012 2013

Afbeelding
eucalyptus augustus 2013 meer dan 1 meter gegroeid in 4 maanden


Afbeelding
Dicksonia Antartica in augustus 2012. Deze heeft in de winter van 2012 2013 denk ik wel een klap gehad. Hij liep pas tegen juni uit een heeft daarna ook nog een tijdje gehad dat een blad de doorgroei van nieuwe rollen tegenhield. Maar hij lijkt er sinds kort toch doorheen te groeien.


Afbeelding
Dicksonia Antartica in augustus 2013 hier lijkt die te herstellen.


Afbeelding
Hier is nog wel te zijn dat zijn kroon aanmerkelijk kleiner is dan in 2012


Afbeelding
Een ruim 2 meter hoge D.Antartica augustus 2013


Afbeelding
M. Basjoo en D. Antartica in de zomer van 2012


Afbeelding
ensete muirelli, M. Bassjo en daarachter D. Antartica zomer 2013


Afbeelding
ensete muirelli, M. Bassjo en daarachter D. Antartica zomer 2013


Afbeelding
Aristologia Gigantea begint een bloemknopje te vormen.


Afbeelding
Aristologia Gigantea bijna in bloei bijna 20 cm groot.


Afbeelding
A.Gigantea. Deze bloem had een lengte van bijna 25 cm. Prachtig om te zien. ik vindt hem niet stinken. Maar sommige mensen kunnen niet zo goed tegen de weeige lucht die er vanaf komt.


Afbeelding
A.Gigantea.


Afbeelding
A.Gigantea.


Afbeelding
Wastingtonia Robusta net na aankomst eind maart door het slechte weer wat in april en mei volgde heeft die veel bladeren verloren (geknakt door de harde wind) en tot overmaat van ramp kreeg die door de lage temperaturen speerrot.


Afbeelding
Wastingtonia Robusta heeft de speerrot overleeft Hij heeft wel een paar misvormde bladeren maar de 2 nieuwste speren zijn helemaal gaaf. Ook deze moet de winteropslag in. Mijn vriendin vindt de rode stam prachtig.


Afbeelding
cypripedium spcies in voorjaar 2013

Afbeelding
cypripedium spcies in voorjaar 2013


Afbeelding
Rietorchis Dactylorhiza praetermissa mei 2013. Met op de achtergrond schildblad (Darmera Peltata)


Afbeelding
Bletilla Striata voorjaar 2013


Afbeelding
De Passiflora Pink.


Afbeelding
vlinder op de vlinderstruik


Afbeelding
Tubuchina


Afbeelding
Arum Italicum vruchten. Ik combineer A. Italicum op diverse plekken in de tuin met Hosta´s of ander planten die in de winter verdwijnen. A. Italicum is volop in het blad vanaf oktober tot aan april mei. Dan trekt die zich onder de grond terug op zijn bloei aren na die eindaugustus ineens naar felrood beginnen te verkleuren.


Afbeelding
Waterlellie roze (met op de achtergrond Nymphalidea dat is de naam van de kat)
De katten zijn erg druk met de vijver en het leven erom heen. Helaas komen ze ook wel eens met een kikker in hun bek aanlopen. Iets waar ik helemaal niet blij mee ben.

En ook onze andere kat Sphynx (die we vanuit Sicillie hebben meegesmokkeld probeert vissen en kikker te vangen.
http://img812.imageshack.us/img812/7594 ... bcrrvj.mp4

http://img189.imageshack.us/img189/264/ ... rffogm.mp4


Afbeelding
albizia julibrissin (Umbrella)


Afbeelding
albizia julibrissin (Umbrella) Deze vertoont een rode zweem in het blad.
Dit was eigenlijk een grote boom die in de winter van 2011 2012 -24 met oostenwind over zich heen heeft gehad. Hij begon echter in het voorjaar van 2012 van onder uit de stam weer uit te lopen. En ik on het niet over mijn hart brengen hem in de kliko te gooien.


Afbeelding
verbena bonariensis


Afbeelding
snoekkruid (Pontederia cordata).

Afbeelding
snoekkruid (Pontederia cordata).


Afbeelding
Scharnierplant (Physostegia virginiana) met op de achtergrond kattestaart (Lythrum salicaria)


Afbeelding
Roze Zonnehoed Echinacea purpurea deze plant zit in augustus onder de vlinders.


Afbeelding
ereprijs (Veronica spicata) met op de voorgrond Sedum Herbstfreude


Afbeelding
schuur met maskers en dak met oude palmbladeren.


Afbeelding
schuur met tillandsia


Afbeelding
Olijfboompje. Deze willen elke winter laten ophalen voor overwintering. Hij moet nog wel ergens anders komen te staan.


Afbeelding
bouganville


Afbeelding
Olifantsoor (collocasia esculanta) met daar achter een grote gember en een passibloem die door de appelboom groeit


Afbeelding
Persicaria amplexicaulis Red Baron samen met de watermunt (menta Aquatica). Omdat deze planten in de winterkaal zijn staat op deze zelfde plek ook Arum Italica. Zodat de vijverrand bedekt wordt met grote bladeren in de winter.
Laatst bijgewerkt door jos944 op 01 sep 2013 10:38, in totaal 1 keer bewerkt.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor wsnbm op 29 aug 2013 00:11

Flinke knapen heb je staan in de tuin.

Scheelt een hoop tijd wanneer je ze wat groter koopt :D

:thumb_up:
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor stefan78 op 01 sep 2013 02:51

Zeer mooi! Veel van die planten zouden wel blij zijn met een grotere kuip, vrees ik. Vooral je olijf zou erbij gebaat zijn want de pot is vrij klein vgl met de omvang van je boom. Met een lichtslang die je aansteekt wanneer het heel erg koud is en wat fleecedoeken of jutte die je er dan kan rond draaien in combinatie met een degelijke potbescherming tegen extreme vorst en een beschutte standplaats krijg je hem zelf ook veilig en gezond de winter door en hoef je hem niet te maten ophalen om elders te overwinteren... Is best goed te doen, zooooo koud is het bij ons gelukkig niet vaak, toch niet van lange duur. Een olijf kan wel wat verdragen.
stefan78
 
Berichten: 184
Geregistreerd: 03 jan 2012 01:20
Woonplaats: Kortessem (BE Limburg)
10 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor Dennis_S op 01 sep 2013 10:27

mooi! genoeg te zien en te beleven in een dergelijke tuin met water, exoten en inheemse orchideen!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor Eduard op 01 sep 2013 10:55

Hoi Jos, mooie jungle tuin, nog even en alles is overwoekerd! Mooi hoor, je tuinhuis dak maakt het af :thumb_up:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10298
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor jos944 op 01 sep 2013 11:29

stefan78 schreef:Zeer mooi! Veel van die planten zouden wel blij zijn met een grotere kuip, vrees ik. Vooral je olijf zou erbij gebaat zijn want de pot is vrij klein vgl met de omvang van je boom. Met een lichtslang die je aansteekt wanneer het heel erg koud is en wat fleecedoeken of jutte die je er dan kan rond draaien in combinatie met een degelijke potbescherming tegen extreme vorst en een beschutte standplaats krijg je hem zelf ook veilig en gezond de winter door en hoef je hem niet te maten ophalen om elders te overwinteren... Is best goed te doen, zooooo koud is het bij ons gelukkig niet vaak, toch niet van lange duur. Een olijf kan wel wat verdragen.



Ik zou niet weten hoe ik die W. Robusta of de olijf ooit zou moeten verpotten. Ze zijn niet te tillen in de kuipen van 200 liter.
En ik ga het risico niet lopen om deze twee buiten te laten overwinteren. Tenzij ik zeker weet dat clobal warming voor temperaturen gaat zorgen die rond de middellandse zee heersen.

Ik heb inderdaad dit jaar zoveel mogelijk planten flink laten uitbreiden omdat ik een 200m2 tuin gehuurd heb waar ik volgend voorjaar veel stekken in wil plaatsen zodat ik wat kan experimenteren met vermeerdering en eventueel ook in overwinteringstechnieken.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor jos944 op 09 sep 2013 13:06

Nog een paar foto´s wat op dit moment in de tuin bloeit of groeit.

Middagsbloem (Delosperma Cooperi)
Afbeelding


tillandsia op een bloemstengel van een banaan
Afbeelding


Schuur bedankt met palmbladeren en versiert met afrikaanse masker
Afbeelding


Bromelia´s op kurkschors
Afbeelding


Canna onbekend
Afbeelding


Passieflora
Afbeelding
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor p e t e r op 09 sep 2013 21:51

Knap gedaan :thumb_up:
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor jos944 op 11 sep 2013 13:02

Nog een paar dingen ontdekt die ineens bloeien

Afbeelding
Armeluisorchidee (Hirta)


Afbeelding
Leverkruid. Deze heb ik vorig jaar verplaatst dus die heeft het dit jaar niet zo heel uitbundig gedaan.

Afbeelding
een gember.. Welke soort weet ik zo niet uit mijn hoofd. Wordt circa 150 cm tot 200 cm hoog en heeft in het najaar oranje grote ronde vruchten vol met zaad

Afbeelding
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor Nody op 11 sep 2013 14:26

Wauw! Veel soorten, zeg!

Mooie foto's waarin je de ontwikkeling goed kunt zien. Daar hou ik van. :thumb_up:

Vraagje: Welke soort is je eucalyptus?
Avatar gebruiker
Nody
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 14 nov 2011 00:12
Woonplaats: Arnhem
23 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten